söndag 4 april 2010

Utmaning

Hej på er!
Idag har jag suttit och tänkt på vad jag ska kunna hitta på för roligt. Jag har nu bestämt mig för att köra en liten utmaning. Vi gillade ju alla Lena BE s roliga, så då tycker jag att vi kör på med en till.
Jag har ju kommit en bra bit över 10 000 besökare vid det här laget och fått så himla många härliga, rara kommentarer och detta är helt klart värt att firas. Jag tänkte dra en vinnare den dagen jag blir av med gipset. Tycker att det med kan vara något att fira. Nu vet inte jag riktigt när den dagen blir. Men är det som det 'r sagt, så bör det vara 3 1/2 vecka dit. Datum meddelas så fort jag vet.
Så över till själva utmaningen då.
Jag gillar fjärilar, eller hur LenA, du vet! det hoppas jag att ni med gör. Jag har inga andra krav än att det ska finnas minst en fjäril med på ditt alster. Du får göra vad du vill, ett kort, en LO, altra något, det är upp till dig. Gör något som du har nytta av.
jag vet att ni alla gör så fina saker. Så jag kommer inte ens att försöka avgöra vad som är finast. Det klarar inte jag. För att det ska bli rättvist, så får lotten avgöra.
Du får en lott för varje alster du gör. Gör ett inlägg om det du gjort i din blogg och lägg en kommentar med länk under detta inlägg. Så att jag kan hålla koll. Ev så lånar jag er bild och lägger in dom i detta inlägg. Har du ingen blogg kan du maila din bild till elenajohansson@hotmail.com
vad kan man vinna då?
Jag har beställt ett paket idag. Jag ska lägga in en bild på vinsten när jag fått sakerna. Jag kan avslöja att det är ett fjärilspaket, passar bra va?
Det kan vara papper, metall, stämplar...fint tycker jag i alla fall.

Kom igen nu tjejer och förgyll mina dagar ett tag framöver. Jag har inga stora krav. Utan min mening är att vi ska ha roligt och det hoppas jag vi får.
Är något oklart, så fråga på.
Carpe Diem!


Jag fick just en orderbekräftelse att jag får mina beställda saker. Därför kan jag visa er en del av vinsten. dessa papper och jag lovar, dom är underbara!





. Bidrag nr 1 gjort av Sussie. Ett underbart kort med min favoritstämpel!




Bidrag nr 2. Ett superfint kort från Maria


Bidrag nr 3. En läcker äggkartong från Pernilla


Bidrag nr 4. En LO från LenA vad säger man? Gryyyyymt snygg!


Bidrag nr 5 Ett sött kort från Kikki.

Nu ska jag kika in en stund här bland alla vackra bidrag med en liten uppdatering.
Jag har redan konstaterat att änglar finns! Här kommer ett stort TACK till några fler som gett mig glädjetårar för omtanken;
Camilla,Cattis, Maria, Lena BE tack för era vackra kort. Jag tackar även er alla för goa kommentarer, telefonsamtal mm som jag fått.
Jag har varit till sjukhuset på kontroll idag. Drog en lättnandens suck när läkaren sa att det låg bra. Det som jag blev lite besviken över är tiden detta kommer att ta. Nu först 6 veckor till med gips. Sedan ny röntgen och kanske omgipsning efter det. När det är någolunda läkt, så väntar rehabilitering med sjukgymnastik. Så jag förstår nu att detta kommer att ta tid.
Jag har också fått förklaringen till varför baksidan av min arm är precis blåslagen. Eftersom jag ska ha handen i högläge, så blir det att blodet samlas kring armbågen. Skönt att få veta det. Jag var rädd att det var något brutet vid armbågen med!
Nu tror jag inte att varken ni eller jag vill vänta så länge på att denna utmaning ska stå med en vinnare. Därför har jag bestämt mig för att dra en lott 5/4. Det är Annandag Påsk det. Så ni har tills söndagen den 4,e på er att lämna in era bidrag. Låt oss säga till kl 24.00. Ha det gott. jag ska peppa upp mitt tålamod nu genom att äta en korv med bröd och en semla till kaffet, ha,ha.
Bidrag nr 6.

Ett vackert kort från Lena BE Jättefint. Jag vet för det står i mitt kök och glänser!
Bidrag nr 7.
från Lene Undeeerbaaaar!

Bidrag 8

Även det från kära Lene. fantastisk väska, så vacker!
Bidrag nr 9


En jättevacker ask till Påsk gjord av LenA

Bidrag nr 10


Ett vackert kort från Ellis
Bidrag 11.

Ännu ett vackert bidrag från LenaBE
urgulligt!
Bidrag nr 12


Ett så gulligt kort från rara Busan.


Bidrag 13.

Ett tjusigt blått grattiskort från Camilla
Bidrag 14.



Ännu ett vackert kort från Camilla.

Bidrag 15.

Ett så vackert kort från Gertrud.
Bidrag 16.

Även detta fina kort har Gertrud gjort.
Bidrag 17.

En underbar väska gjord av Pernilla.
Bidrag 18.


En underbar Lo har Catharina gjort.


Bidrag 19.


Catharina har hunnit med att göra ytterligare ett vackert bidrag.
Bidrag 20.


Ett underbart kort från Petra
Bidrag 21.

Ett vackert födelsedagskort har Lena BE gjort.
Bidrag 22.

Ett supervackert bröllopskort från Bimsan.
Bidrag 23.

Ett vackert påsk kort från Karina
Bidrag 24.

Ännu ett bidrag från Karina. Superfin LO

Bidrag 25


Ännu ett supervackert bidrag från Kikki
Bidrag 26.


Ett så gulligt kort gjort av Cattis.

Bidrag 27, 28, 29




Tre vackra alster inskickade genom mail. Tack Mandana
Bidrag 30.


Ett supersnyggt kort från Bibbi.

bidrag 31.


Snyggt jobbat camilla
Bidrag 32


Detta fina kort har Bimsan gjort.

Bidrag 33.


Ett supervackert fjärilskort gjort av Ulla.
Bidrag 34.

Jag lyfter på hatten och tackar Cattis för detta vackra bidrag!
Bidrag 35.


Ännu ett kort från Cattis. Ett vackert inbjudningskort.
Bidrag 36

ännu ett vackert kort från Lena BE kolla den vackra blombuketten!

Bidrag 37
En underbar fågelholk gjord av Nilla.

Bidrag 38.

Ännu ett gulligt påsk kort från Camilla.

Bidrag 39.

En gullig Påskpåse från flitiga Cattis.
Bidrag 40.

Ett kort i underbara färger som Lene gjort.
Bidrag 41

Även detta flaskkort är gjort av Lene. Superfint!
Bidrag 42.

En underbar ask gjort av LenA
Bidrag 43.

Ett vackert påskkort från Camilla. Det pryder vårt kök här nu. Tack!
Bidrag 44.


Har ni sett vad vacker??!! En fjärilsmobil gjord av Therese
Så kan jag då äntligen visa er vinsten. Det här DHL funkar inte särskilt bra i den här staden. Jag har fått leta två gånger efter mitt paket nu. Men nu är det här!


82 kommentarer:

Viddan sa...

Hej!
Vilken rolig utmaning =)
Kanske bidrar med nåt, vi får se...
Kram, Lena

Petra sa...

Så roligt Lena, köpte mej en MS fjärilsstans för ett litet tag sedan, den är oanvänd. Kommer väl till pass nu. Om jag hinner vill säga, påsken står för dörren och älsklingarna kommer hem. Har lite annat o pyssla med också. Men något litet bidrag ska jag nog hinna med.
Kram på dej och tack för trevligt initiativ.
Petra

LenA sa...

Jaaa, jag är med, tycker också om fjärilar!
Din energi smittar,kram vännen!
Lena

lk46 sa...

ÅHHHHH det vill ju jag vinna, ska göra mycket med fjärilar på!!!!!
En härlig utmaning som ska bli så kul att hålla på med!
Är ju iväg några dagar men ska väl hinna med några bidrag!
Massor av kramar från Lene

frubards pysselkök sa...

Självklart ska jag också vara med och göra dina dagar lite ljusare. Hmmm... Fjärilstema låter spännande... Var nu en duktig tjej och var rädd om dej och armen :-))

Kram // Kikki

Lena B E sa...

Jaaa! Det är klart jag ska vara med på det här, jag älskar ju också fjärilar! Kan man annat än älska dessa vackra flygfän?
Ska genast börja fundera på nåt. ;) Ha det så bra vännen. Kramar från Lena

Busan sa...

Jaaa vännen, nu måste jag verkligen bli bättre FORT för ett bidrag vill jag ju i alla fall kunna få ihop och det är ju några veckor vi har på oss. Och fjärilar... de är ju så vackra! Hm.... kan säga att min hjärna jobbar febrilt för att försöka komma på om jag har några fjärilspapper eller så... tack vännen för att du gör detta och ger oss något så kul att tänka på. *hjärta* Och så fina stämplarna är... längtar så tills jag kan sätta igång. Är inte så uppfinningsrik som dig och kan stämpla med fötterna - du är helt otroligt tjejen!!! Tusen tack för att vi fick möjlighet att köpa stämplarna av dig.... är så nöjd!!!! Ha det så bra du kan och hoppas smärtan snart ger sig lite så du får mindre ont. Var rädd om dig och träna lugnt!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Gertrud sa...

Klart som korvspad att jag ska vara med. Ska bli kul att göra något med fjärilar, och de är så vackra. Sen gör vi två flugor på smällen och förgyller din dag och jag får en vinstchans. Det kan inte bli bättre. Kram Gertrud

Marie-Louise sa...

Kul! Då blir det att sätta fjärilar på kommande alster då! Klart jag är med! Kram!

Britt-Inger sa...

Självklart jag vill vara med :):) Har börjat lite smått med fjärilar men den gäller inte, för det är från och med i dag det börjar eller hur.. ;)
Återkommer med nya alster.
Sköt om dej.
Kram, Britt-Inger

Ellis sa...

Hej!
Vilken rolig utmaning, har lite fjärilar så ska se vad jag kan hitta på! =) Om inte annat har mamma en stor samling med fjärilar som jag kan låna! =)
Kramar, Elenor

Maria sa...

Hej, hur har du det?
Roligt att du sätter igång oss andra då du inte kan göra så mycket själv.
Gillar din utmaning och jag älskar fjärilar,
Ska absolut ha minst en fjäril på nästa kort.
Letat efter din mailadress utan att hitta den på din sida
Vill du maila mej den?
mystresseddesserts@gmail.com
Krya på dej
Maria

lk46 sa...

Trevlig helg vännen!
Kram lene

sussies sa...

Hej vännen! Klart jag vill vara med i din utmaning! Jag som oxå bara ÄLSKAR fjärilar, har gjort det sen jag var en liten tjej och dottern har oxå fått min fascination av fjärilar. Enligt mig, världens vackraste insekt, eller hur?

Om det gills så har jag ett bidrag som jag gjorde strax innan du la ut den här utmaningen, nämligen det gula kortet jag gjorde till min svärmor som nyss fyllt 80 år. Där har jag använt två söta fjärilar, undrar om du känner igen dem Lena? ;-)
Annars så gör jag gärna fler kort, vi har ju några veckor på oss.

Hoppas att du trots frakturerad arm och värk (vet så väl vilken värk du har då jag bröt benet för 4 år sen, huga) får en underbar fredag och helg!

STOR KRAM till dig Lena från Susanne!♥♥♥

sussies sa...

Hej igen vännen!
TACK för att jag får delta med mitt gula kort! Det kortet var jättekul att göra då jag både älskar den stämpeln och fjärilarna! Måste nog införskaffa en sådan stämpel. Visst är det en MS-stämpel? Var har du hittat din nånstans?

BautaKRAM till dig vännen och krya på dig du oxå!

Ska på storträff nu i helgen med Pernol, ska bli sååå kul att få scrappa, surra och skratta en hel helg! LÄNGTAR!!!

Cath. sa...

Ååå, vilken härlig utmaning, ska absolut försöka haka på, jag är just nu alldeles fjärilstokig så det borde inte vara något problem!
Kramar!

maria sa...

Då har jag skapat med fjärilar på.
Ha en toppenmysig helg.
Maria

Camillaskreativa sa...

Men va kul!!! Jag älskar oxå fjärilar, tycker det är såååå fiiint :o) :o) Detta måsta jag ju vara med i... ska bara gnugga mina kreativa geniknölar lite först så jag kommer på ngt kul att göra *fniss*. Jättefina bidrag du fått in allaredan sååå vackra!
kramar
camilla

Lena B E sa...

Hej vännen! Sitter här och läser vad de andra har skrivit, och så ser jag att Gertrud ska göra två flugor på smällen *skrattar* jag undrar hur ska hon bära sig åt då tro. Ha ha ha.
Wow så fina bidrag du redan fått in. Så kul!! Här går det sakta men säkert, ideer har jag några av nu, så då är det väl bara att sätta igång eller hur? Det ska jag bara jag får ändan ur...
Ha det så bra vännen.
Massor med kramar från Lena

Pernol sa...

Hej Lena!

I min blogg finns ett alster med en fjäril på. Du hittar det här:

http://pernolpysslar.blogspot.com/2010/03/utmaning-hos-lena-j.html

Jättekul utmaning med fjärilar! :)

Ha det bäst!
kramis Pernilla

LenA sa...

Den första blev en LO,men jag känner att det kommer mera!!!!

Ha det bäst!
Kram, Lena

Lisan sa...

Hejsan,

Usch va jag lider med dig som har värk och gips. Du har kommit på en toppen idé att förgylla vardagen med fram tills dess. Jag kommer definitift att vara med på din utmaning. Men denna vekcn hinner jag tyvärr inte. Får försöka sätta mig i påskhelgen med lite pyssel. Ha det så bra du bra kan så hörs vi av senare igen. Kramis från Lisan

frubards pysselkök sa...

Hallå i vårvädret!

Trots en dunderförkylning, kommer här mitt första bidrag till din utmaning. Hoppas att du inte har så ont i din arm, utan kan njuta av alla fina bidrag som trillar in.

Kram // Kikki

http://frubardspysselkok.blogspot.com/

Lena B E sa...

Hej igen vännen! Nu har jag snart mitt första bidrag klart här, snopen va? Hi hi. ;)
Men det kommer inte på bloggen förrän om några dagar, det går bara inte. Hoppas du har det bra idag och att pigan hi hi, pysslar om dig.
Kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen! Sååå många vackra bidrag du redan fått i din utmaning - är så glad för din skull att du lottar ut vinsten för hur skulle någon kunna välja vilket som är finast av dessa!?! Nä, det skulle vara helt omöjligt!!!
Började på något till din utmaning igår och hoppas kunna sitta lite idag med. Och ja, lovar visa broderiet så fort jag monterat det för det gör sig bäst då. Har ett till jag fick när jag fyllde av Lene som jag kan börja på de stunder när jag inte kan scrappa och det är så kul att kunna göra något den tiden också som är kul för annars hade tiden blivit så lång. Nä, nu får jag försöka göra mig iordning här och vila så jag kan få lite scrapp-tid idag... kan berätta att jag använder saker jag fått av dig... :D TUSEN TACK VÄNNEN!!!
Hur går det för dig? Har du lika ont?
Massor krya på dig-kramar
Busan

Busan sa...

Men vännen, vad jag känner med dig att det kommer ta längre tid. Är så glad du har så många vänner som kan stötta och ja, jag vet ju att änglar finns - du är ju en!!! :)
Hoppas fikat blir gott och att vi tillsammans kan ta en dag i taget med dig allihopa. Tiden har bara sprungit här idag men NU ska jag sätta mig en liten stund med något till din utmaning. Var rädd om dig och träna lugnt!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Cattis sa...

Hej vännen, Vad roligt med en utmaning till...Den måste jag ju med försöka hinna vara med i. Har inte varit speciellt aktiv i mitt skapande eller bloggande nu på et litet tag då vi har haft lite problem med vattenläckage hemma...mm det är den förödande konsekvensen efter allt snöande.
Hoppas att jag snart har ork och tid till att sätta mig ner och göra något med fjärilar hihi.. Längtar till dess..
Önskar dig en bra vecka och att du inte har det allt för besvärligt.
Men jag ser att du redan har hunnit fått mycket fint att titta på :)
Ha det så gott och var rädd om dig / kram kram

KatarinaR sa...

Vilken trevlig utmaning!
Jag gillar också fjärilar mkt,så jag ska försöka hinna skapa iallafall något bidrag.
Ha det gott!

Lena B E sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra idag och att du mår bättre och inte blivit förskyld?!
Nu finns mitt första bidrag i min blogg, här... http://lenasbloggsida.blogspot.com/2010/03/fjarilskort-1-till-lenas-utmaning.html
Ha det så bra vännen min.
Kramar från Lena

Snowflake´s pysselrum sa...

Hej!
Hittade för första gången denna blog idag och det finns massor med fina kort , så här blir till och ta en titt då och då.

//Britt-Marie i Motala

Busan sa...

Hej vännen! Hur är det med dig idag? Kortet från Len BE är så vackert och jag var inne och tittade på det hos henne också... ja, hon är helt fantastisk med glimmermist och distresserna!!!
Här har jag lyckats plocka undan lite idag och ska i eftermiddag försöka sätta mig lite med mitt bidrag till din utmaning. Längtar... och det går framåt än om det inte går så fort!!! :)
Ha det så bra du bara kan idag och krya på dig massor vännen!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Busan sa...

Hej igen vännen! Vill bara önska dig lycka till ikväll och berätta att det nu är en liten brevduva på väg till dig... hon var bara liten så skickade bara något lite med henne till dig men hoppas att hon hittar till dig imorgon. :) Förstår om det är dryyygt. Hade en spricka i foten för några år sedan och var gipsad i två veckor... var innan jag börjat med scrapbooking men jösses vad den tiden gick lååångsamt. Så hoppas dagarna går fort för dig. Letar efter någon som säljer tack´n peel men får nog snart ge mig för verkar inte finnas någonstans längre. Funderade på att prova med dubbelhäftande tejp... ja, har man inte provat vet man ju inte om det skulle funka tillfälligt i alla fall!!! :)
Tänker på dig och skickar massor med krya på dig-kramar och hoppa du inte har så ont.
Massor med krya på dig-kramar
Busan

lk46 sa...

hej vännen!
Hoppas du mår bra idag!!!!
Nu lägger mina första två bidrag ute i bloggen!
Ha en skön dag och ta hand om dig min vän!
Kram lene

frubards pysselkök sa...

Hej på dej Lena! Hur är det i handen idag? Ser vilka fina bidrag som droppat in hos dej, och vilket super paket som vi alla har chans till att vinna. Men hoppas att det blir jag som drar den vinnande lotten.... Har ju varit super förkyld nu i ett par dagar så ingen lust till att scrappa, men nu närmar sig helgen med mässan och scrapträff här i Piteå.
Då hoppas jag att det ska bli till att få ihop några fler bidrag till din jätte kuliga fjärilsutmaning.

Ha det så gott det går...

Kramar // Kikki

Busan sa...

Hej vännen och TUSEN TACK för din hjälp med tack'n peel - har beställt idag redan - är så spännande att prova detta för är ju helt nytt för mig med omonterade stämplar!!! Vann ju såna hos Lena BE också och verkar mycket lättare med detta än att EZ-montera dem så är så jätteglad att du hittade dem. *hjärta*
Undrar också hur det är med din hand/arm? Hoppas värktabletterna hjälper en del i alla fall.
Håller tummar, tassar och tår att det går så bra det kan och att du får sålt allt fint du säljer.
Massor med krya på dig-kramar
Busan

LenA sa...

Hej Lena, nu är jag här igen! Har lagt upp ett "fjärilsalster" till i min blogg!
Hoppas det går framåt, kramar om!

Kram, Lena

LenA sa...

Glömde ju säga...vilken superdupervinst...undrar jag om man kan ha tur igen!!??
Kramis!

SasSa sa...

Oh en sån roligt utmaning!!
Jag Älskar fjärilar!
Ska försöka hinna med att delta.
Ta nu hand om dig.
Kram igen SasSa

Ellis sa...

Hej!
Här finns mitt bidrag: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14397765

Kram Elenor

Maria sa...

Hej Lena.
Hur har du det?
Stämplat något med vänster hand ännu?
Kul att du gillar min godiskorg.
Den var väldigt enkel och rolig att göra. Nu närmast ligger det ett ägg på mitt pysselbord som jag ska altra.
Kram Maria

Lena B E sa...

Hej vännen!
Nu finns mitt andra bidrag ute till beskådan, här hittar du det...
http://lenasbloggsida.blogspot.com/2010/03/mitt-andra-fjarilskort-till-lenas.html
Wow vad många fina alster du har fått in, tänk så mycket snyggt som går att göra med bara en fjäril! Vad roligt!!
Ha det så bra.
Kramar från Lena

Ellis sa...

Det var roligt att göra ett bidrag, får se om jag hinner göra ett till, roligt att använda fjärilar! =)
Kramar

Busan sa...

WOW vilka fina bidrag du fått in - vilket ögongodis!!! Blev jätteglad nu när jag tittade in till dig och såg dem alla!!! :D
Här är mitt bidrag: http://busan-bloggen.blogspot.com/2010/03/bidrag-lenas-utmaning.html
Tack för att jag kunde bidra med det jag skickade till dig... har börjat fundera på något litet bidrag till din utmaning till... men har inte börjat än men är några dagar till ju så hoppas jag ska hinna med ett till. :)
Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

Camillaskreativa sa...

Så nu har jag gjort mitt första bidrag. Om du klicka på namnet ovan så ska du ha en direktlänk till mitt bidrag. (hoppas nu bara jag gjort rätt med länkningen :o):o))

kramar
camilla

Camillaskreativa sa...

Nu är jag flitig... här kommer nästa bidrag hi hi
Kramar
camilla

Gertrud sa...

Hej, jag har två kort som jag bidrar med. kram Gertrud

Pernol sa...

Hej!
Vad tråkigt att det tog längre tid med din arm än beräknat. Men det blir ju läkt till slut. Bra att den låg i rätt läge

Jag har en altrad väska på min blogg med en fjäril på som jag bidrar med till din utmaning.

kramis Pernilla

lk46 sa...

Åh jäklar då måste jag ju sätta igång!!! Så lat som jag varit en tid kan jag inte längre tillåta mig själv att vara... ska bums sätta igån med massor av Sommerfugle *L*
Lider med dig vännen, men jag visste detta, ville bara inte skrämma dig. Mitt barnbarn ramlade nämligen ner från ett träd i somras och gick gipsat först 7 veckor och sen 14 dagar med plastgips. men vet du vännen... du har ju oss och det är ju meningen VI ska förgylla dina dagar!
ta hand om dig vännen!
Kram lene
*Skrattar* det blev ju en hel roman!

Catharina sa...

Jag har gjort 2 st bidrag till din lilla utmaning(visst får man det).har länkat i min blogg...

Petra sa...

Hej Lena, har gjort ett bidrag till din tävling. Ligger överst i min blogg.
Kram
Petra

Lena B E sa...

Hejsan Lena vännen!
Nu ligger mitt tredje bidrag ute i bloggen. Här hittar du det... http://lenasbloggsida.blogspot.com/2010/03/fodelsedagskort-bidrag-3-till-lenas.html
Det kommer minst ett till men vi väntar väl någon dag med det.
Så otroligt många fina bidrag du har fått in, det är så jättekul att få se alla! :)
Kramar från Lena

Britt-Inger sa...

Hej.
Nu har jag lagt in mitt första inlägg med fjäril och länkat till dej :):)
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger

Karina sa...

Hej Lena!!
Tack för en rolig utmaning. Här är en länk till BÅDA mina bidrag. Ha en underbar vecka!
Kram Karina
http://karinatorell-karina.blogspot.com/2010/03/blommor-och-ett-enda-paskkort.html

Karina sa...

Hej Lena!!
Tack för en rolig utmaning. Här är en länk till BÅDA mina bidrag. Ha en underbar vecka!
Kram Karina
http://karinatorell-karina.blogspot.com/2010/03/blommor-och-ett-enda-paskkort.html

Karina sa...

PS Jag vet inte hur man gör för att göra länken klickbar. Hoppas att det går iallafall.
DS

frubards pysselkök sa...

Tjing!
Hur står det till med den onda armen? Hoppas att du snart får ta bort gipset så du kan börja scrappa lite.....
Mitt andra bidrag till din utmaning ligger ute i min blogg nu. Den här gången blev det en lo om min storebror. Det är minsann inte ofta jag gör lo´s nu, men jag tycker så mycket om kortet.

Ha det nu så gott ...

Kram // Kikki

http://www.frubardspysselkok.blogspot.com/

Busan sa...

Tusen tack min vän för det underbara kortet jag fick idag... det är så fint och jag förstod ju att det var något riktigt fint i när jag tittade på kuvertet innan jag öppnade. Du är så duktig och jag hoppas så dagarna går så fort det bara kan så du snart kan pyssla igen... för du är så duktig!!! Har suttit länge och njutit av de vackra färgerna och gubben min tyckte också det var så påskigt och fint. *hjärta* Lovar lägga ut det så fort jag kan i bloggen så alla kan se och njuta av det!!! Hur är det med dig idag? Du har fått in så många underbara bidrag - det blir bara fler och fler och det är så roligt att titta in till dig och se dem.
Var rädd om dig och hoppas du inte har så ont. Önskar jag kunde ge dig en stor tack-kram men får skicka en här istället till dig. *hjärta*
Massor med tack- och krya på dig-kramar till dig!!!
Busan

Cattis sa...

Hej Vännen....
Äntligen har jag fått ett kort klart till din utmaning, för den ville jag ju inte missa :)
Ser att du fått in jättemånga, riktigt fina bidrag allihopa.
Så nu har du väl haft och titta på iaf :) och fint och städat får du med bland dina pysselsaker :)
Då kanske inte dagarna har varit allt för långa och tråkiga får vi hoppas..
Här kommer en länk till mitt bidrag
http://cattiskort.blogspot.com/2010/03/lenas-utmaning.html
Får se om jag hinner med ngt mer innan måndag ;)
Ha det så gott och hoppas inte du har allt för ont..
Kram kram

Ellis sa...

Jättemånga fina bidrag som har kommit in! =)
Ska se om jag får tid att pyssla något ikväll, har lite roliga "måste" kort som ska göras!
Ha en fin dag! =)
Kramar

Camillaskreativa sa...

Här kommer ytterligare ett bidrag,jag satsar stort på att få en chans att vinna de fina grejerna som du lagt upp :o)hi hi hi
Kramar
Camilla

Britt-Inger sa...

Hej igen.
Bidrag nummer två är inlagt och länkat till dej.
Ha en bra solig dag.
Kram Britt-Inger

Busan sa...

Hej vännen! Har jätteproblem med min blogg - den laddar inte upp som den ska här... vill du kolla och bara maila mig (för ser inte ett enda av inläggen jag gjort nu själv!) om det är likadant för dig när du går in på min blogg. Din fungerar ju jättebra!!!
Massor med kramar så länge och tusen tack igen för det så söta och mysiga påskkortet! *hjärta*
Busan

lk46 sa...

Hjälp så många snygga kort det har skapats den senaste tiden, här kan man ju inte välja någon favorit för alla är så underbara!
Så duktiga Ni är tjejer.
Hoppas du har en bra dag min vän!
En extra stor kram idag *LER*
Lene

Himmelriket sa...

Hej,
här kommer mitt bidrag. Utgick från den vackra fjärilens färger och byggde kortet i grön-bruna toner.
Såg en fjäril idag....det är vååår!
Kram Ulla

Cattis sa...

Hej där, har nu fått till två bidrag till..Hoppas att det går bra att jag publicerade dem i samma inlägg på min blogg..
Det blir då förstås mitt 2:a och
3:de bidrag till din utmaning..
http://cattiskort.blogspot.com/
Måste tacka dig en gång till för de fina fjärilarna jag fick av dig tillsammans med asken, de är bedårande :)
Förstår att du kommer att ha lottdragning om vem som vinner, herregud det skulle ju aldrig kunna gå att dra en vinnare med alla dessa supersnygga bidrag..
Ha det så gott / Kram Kram

Lena B E sa...

Hej vännen!
Nu är mitt 4:e bidrag ute i min blogg, jag hoppas det också får vara med i din utamaning. http://lenasbloggsida.blogspot.com/2010/03/grattis-syrran-4e-bidraget-till-lenas.html
Jag tror det får bli mitt sista för jag kommer inte att hinna göra fler innan påsk. I morgon har jag ju en luftfärd att göra igen liksom alla andra år, du kanske vill hänga på? ;) Annars träffs vi där på Blåkulla. Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

Gunilla/Nilla sa...

Hallojsan tjejen!

Nu har jag fått till ett bidrag till din härliga utmaning.
Det blev inga stora fjärilar utan bara två små.

Stor kram från mig och så vill jag önska dig en GLAD PÅSK!

/Gunilla

essemia sa...

Du milde tid vad många fina saker. Är det meningen att du ska välja EN av alla så har du ett hårt jobb, haha.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram från en annan småländska, Elzie

Camillaskreativa sa...

Hej!!!
Här kommer ett bidrag till. Ett påskkort med en liten vårpojke på och en fjäril såklart :o)
Kramar
Camilla

Pernol sa...

Så otroligt fina bidrag du har fått in! Så kul att så många antog utmaningen.

Jag får se om jag hinner med nåt alster till.

Jag vill bara kika in för att önska dig en riktigt Glad Påsk!

kramis Pernilla

Cattis sa...

Ha ha ja du det är inte lätt att sluta när man har roligt :)
Så här kommer nu mitt sista bidrag till din utmaning..Blev visst fyra stycken så här på sluttampen. Så nu hoppas vi ju förstås att det blir ett högt nummer på vinstlotten hihi...
Du ska inte känna att du inte skickade ngt kort till mig..det var inte därför jag skickade ett till dig, det ville jag göra för att jag tycker att du är gullig och rar, lämnar alltid så snälla kommentarer i min blogg, sen tänkte jag att det kanske kunde lyfta upp dagen lite mitt i allt elände..Glad påsk min vän
Kram kram

Cattis sa...

Ha ha, nu är det kväller.....
Glömde ju länken
http://cattiskort.blogspot.com/

så nu var det fixat....

Britt-Inger sa...

GLAD PÅSK till dej och de dina.
Får väl se om det kommer något mer till utmaningen under helgen, svårt att låta bli ;)
Kramar, Britt-Inger

lk46 sa...

hej min vän!
Vill önska dig en Glad Påsk!
Hoppas någon Påska kärring hälsar på hos dig!
kram lene

LenA sa...

Hej Lena!
Om bloggen funkar som den ska så har jag lagt ett nytt bidrag till din utmaning där!

Glad Påsk, vi ses i Blåkulla!
Kram, Lena

Marie-Louise sa...

Skickar en Glad Påsk kram till dig. Vad många fina bidrag du fått in till utmaningen! Undrar om jag kommer hinna innan den är över...? Ha det bäst!

Camillaskreativa sa...

Här kommer mitt sista bidrag!!! Ha en härlig Påsk!
Kramar
Camilla

frubards pysselkök sa...

Skickar massor av Glad Påsk kramar till dej. Oj, oj, vad du har fått många fina fjärilsbidrag. Det är en fröjd att titta på dom....
Ska försöka hinna med nåt mer bidrag till din utmaning. Gubben har nog tänkt ut och pimpla imorgon, och då kan jag pyssla...

Kram/Påskkärringen Kikki

Tesa/Therese sa...

Här hittar du mitt bidrag.
http://tesapysslar.blogg.se/2010/april/fjarilsmobil.html#comment
Massor med fjärilar:)
Ha en fin påsk!
Kram Tesa

Maria sa...

Hej.
Tänkte på dej och kikar in för att se på alla fina bidrag.
Det var en fröjd att se alla fina kort och andra roliga kreationer.
Tur att du ska dra en lott för jag förstår annars inte hur du skulle kunna välja ut bara en vinnare.
Alla bidrag är ju så härliga.
Ha en fortsatt fin Påsk.
Maria

Busan sa...

Hej vännen! Hoppas du får en mysig påskdag idag och att du har sol idag med. Här kunde vi också sitta i solen lite igår och solen skiner nu också!!! :D
Ja, det var allt otur för henne och jag hoppas med att det ska gå bra nu. Vi får vänta och se men har inte hört mer från henne men hon är nog rejält trött efter allt.
Och vännen - jag har inte glömt mitt andra och sista bidrag till din utmaning - hade fotat och kom på då att jag skulle ha med en detalj till... så ja, då blev det att jag måste ta nya foton men hoppas kunna lägga ut det idag. Är ju sista dagen imorgon om jag inte minns fel.
Vill tacka dig så för den fina sidan du länkar till genom din almanacka här... var inne där igår och hämtade så söta bilder och så klart en annan almanacka liknande den du har - gubben min blev också så förtjust så vi hade en liten mysig stund här att sitta och titta - TUSEN TACK VÄNNEN - du är jättebra på att hitta fina saker!!!
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och glad påsk igen!
Varma påsk-kramar
Busan

Marie Wisén sa...

Vilken trevlig tävling! Hinner inte vara med denna gång men det kommer kanske fler tillfällen! Vilka fina bidrag! Men fjärills mobilen var i en klass för sig! HEJA Tesa!!!

/Marie