söndag 14 mars 2010

mässa med brott

livet blir inte alltid som man tänkt sig.var till borås och hann med att besöka magnolias butik. när vi lämnade affären och glada och förväntansfulla skulle dra oss mot mässan, så trillade jag utanför affären.efter 8 timmars besök på akuten i borås sitter jag här nu med en bruten höger handled, som är gipsad.
jag vill ge ett stort tack till gertrud och lena a med make för all hjälp. ni är fantastiska underbara människor.vad skulle jag gjort utan er
som ni förstår så kommer det inte att bli något pysslat eller så mycket skrivet på ett tag framöver.
jag vill berätta så ni inte undrar vad jag tagit vägen.
lite uppdatering
såg på röntgenplåtarna att det var en stor brytning, som inte alls låg rätt. fick bedövning men det gjorde ordentilgt ont innan benet i handleden låg rätt,dom drog och slet för att det skulle komma rätt, så dom kunde gipsa. en ny röntgen ska göras om en vecka och då får man hoppas att benen fortfarande ligger rätt.
jag har varit till apoteket nu och hämtat värktabletter, så det ska nog lösa sig. visst gör det ont, men jag vet ju att det kommer bättre dagar. man får jobba på att ha tålamod bara.
tack mina underbara vänner för snälla kommentarer. tack igen gertrud och lena. några svikare såg inte jag till igår utan de mest omtänksamma människor man kan tänka sig. sambon kom och hämtade mig, så det gick jättebra. tänk inte så nu.



visst är den vacker min arm nu, fin färg va,hi,hi.


24 kommentarer:

lk46 sa...

Kära,kära vän! Så ledsen jag blir för din skull. En sån otur att gå och ramla så illa!
Hoppas du inte har allt för ont i alla fall!
Att du inte kan scrappa en tid nu kan jag förstå, du har ju säkert gips på hela handen!
Ha det nu jätte gott vännen och ta det lugt och var rädd om dig!
massor av kramar från Lene

Gertrud sa...

Hej Lena, ja som det kan bli. Jag kände mej som en svikare när jag körde hem. Jag hoppas att det var ok att vi gjorde som vi gjorde. Jag har tänkt så på dej. Vad skönt att LenA kunde uträtta dina ärenden på mässan, vilken tjej! Vi får pratas vid senare så jag får höra slutet. Ha det nu bra vännen, kram Gertrud

LenA sa...

Hej där.....redan vaken...kanske det rättare sagt inte blivit så mycket sömn i natt!
Här sitter jag också med känslan av att svikit dig men man kände sig rätt hjälplös som situationen var och vi visste ju att du blev omhändertagen på alla sätt.Du ska veta att du var i våra tankar hela kvällen! Hoppas det inte blev alltför plågsamt!!!
Hör gärna av dig när du känner att du orkar!
Ha det så bra du kan!
Bamsekram, Lena

Viddan sa...

Hej!
Fy, vilken himla otur! =(
Önska att du inte har alltför ont är tyvärr det enda man kan göra.
Blir tomt utan dina alster här, men det får du ta igen sen när du kan =)
Ha det så bra du kan!
Kram, Lena

Lena B E sa...

Nää, men fy vilken otur du har, du som hade sett fram emot den här mässan så mycket. Stackars dig! :( Lider med dig vännen, hoppas att du inte har alltför ont och att du snart ska krya på dig och att det läker fort. Ha det så bra vännen så gott det nu går.
Massor med kramar från Lena

Marie-Louise sa...

Nää men aj vilken otur! Hoppas du blir bra snart! Vi är kvar när du kommer igen!! =) Kramar i stora lass!

sussies sa...

Men vännen, vilken otur du har!!! Lider så med dig då jag vet hur ont det gör med frakturer, hoppas du får tillräcklig smärtlindring så du slipper ha alltför ont. TÄNKER PÅ DIG!!! Kommer sakna dina alster här men du vet att jag finns kvar och väntar tills du är kry igen och orkar skapa. Så synd att mässan blev förstörd för dig! Har aldrig varit på nån men kan förstå hur kul det måste vara.

Stor krya-på-dig KRAM vännen från Susanne!

Busan sa...

Men kära vännen... vad jag känner med dig här när jag läser vad som hänt... ja, det är bra du kämpar med tålamodet för vet att det behövs när sånt händer. Hoppas som Sussie att du får tillräcklig smärtlindring!!! Far en massa tankar här i huvudet som jag skulle vilja göra för att glädja dig men kan bara just nu skicka massor med tröste och styrke-kramar till dig och är så glad att så snälla och goa vänner fanns för dig när det hände. Var rädd om dig vännen och ja, hoppas du kan skissa ner alla idéer du har i huvudet lite så du kan ha något att se fram emot när du blir av med gipset. Också just den dagen också när ni skulle på mässan... fy sjutton vilken otur!!! Som om det inte räckte att du bröt handleden... nä, rättvist är det inte!!!
Håller alla tummar, tassar och tår för dig här vännen!!!
Massor med tröste- och styrke-kramar
Busan

Lena B E sa...

Jaa, jättesnygg färg vännen! :D Vilken tur att dom hade ett blått bandage till dig. ;) Hi hi.
En gasbinda va? Tror aldrig jag har sett en blå förr, kul att det blivit färg på dom nu mot den tråkiga gråvita färgen som det var förr. Vilken tur att du fått smärtstillande, hoppas du har fått några som hjälper nåt åtminstone. Ha det så bra det bara går vännen, tänker på dig!
Många bautakramar från Lena

LenA sa...

Oj, oj oj det blev inget litet paket!!! Gissar att du fick välja färgen på bandaget eller hade du äntligen lite tur efter all annan otur igår!

Tänker på dig!
Kram, Lena

Cattis sa...

Men herregud, aj vad ont :( Kan man ha mer otur....Ja det lär ju vara en resa som du kommer ihåg och inte glömmer i första taget..
Tråkigt att du fick tillbringa dagen på akuten istället för att gå på mässan :(
Försök att ha det så gott som du kan nu och se till att äta ordentligt med värktabletter så du inte har ont i onödan...
Tänker på dig, kram kram

Linda Horn sa...

Jaa, är inte alls förvånad!! En borste i den trappen hade inte skadat, så mycket rullgrus det låg i trappen! Fyy! Jag tog gott om tid på mig när jag skulle ner och fram till bilen, ensam chaufför och 21 mil hem, då ville jag absolut inte att nåt skulle hända.

Förstår att det gör ont!! Har brutit överarmen en gång, och överarmar kan man ju inte gipsa, så jag vet mycket väl hur ont det gör med benbrott!!

Styrkekramar till dig!

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
ja som några andra sagt så fick du väl välja färg själv..*L*... Tänker på dig och lider med dig!
Ha en bra dag och du kanske kan läsa lite nu du inte kan pyssla!
Kramizar från Lene

Gertrud sa...

Hej Lena, oh vad jag tänker på dej. Sabla skit att detta skulle hända, men jag säger som Linda att det låg så mycket rullgrus på den uppfarten. Tänk inte på mej Lena för det är ett I-landsproblem att vi inte kom till mässan. Jag var glad att jag kunde underlätta lite för dej. Det går att handla på nätet och vi har ju en mässa här istan snart så det går ingen nöd på mej. Jag hoppas att du snart slipper ha så ont för det tar på krafterna. Vi hörs kompis, kram Gertrud

Maria sa...

Men oj villken otur.
Hoppas det läker som det ska och under tiden får du klappa på dina fina nyinköpta saker.

frubards pysselkök sa...

Aj, aj, aj Lena! Det där var inte så kul.... Jag lider verkligen med dej. Se nu till att ta nog med värktabletter så du slipper ha ont. Det är många här ute i cyber världen som tänker på dej, och längtar tills du börjar om med ditt skapande.....
Var nu rädd om dej!!

Kram // Kikki

Camillaskreativa sa...

Nämen guud så tråkigt att du gått och brutit dig och på mässan av alla ställen. När du skulle ha så kul och shoppa loss :( Jag känner verkligen med dig vännen och armen med... hur ska det gå med srappandet nu?? Du får tänka ut fina grejer att göra under tiden.... Hoppas nu värken ger med sig och att benen ligger rätt så de inte får gå in och lägga dem tillrätta igen.
Krya på dig och superkramar i massor...
Camilla

Busan sa...

Tack snälla goa för titten och ja, små bokstäven går utmärkt nu - är så glad du överhuvudtaget hade ork att hälsa på i bloggen och bara ledsen jag inte har något nytt att visa än. Blir nog inga påsk-kort gjorda här... jag var inte så smart som dig och gjorde flera i Lena BE:s utmaning. Broderar lite bara nu och vilar så blir lite trist på bloggen men försöker lägga ut de roliga historierna i alla fall så hoppas de kan glädja lite när allt är så tokigt för dig nu som det är. Har tänkt så mycket på dig och hoppas så att du inte har så ont!!! Är ju förväl de hade blått bandage i alla fall mitt i oturen och en riktigt snygg blå färg dessutom. *kram*
Var rädd om dig och ha det så bra du bara kan... tänker på dig och vi håller alla tummar, tassar och tår för dig här vännen och hoppas så det går väl på röntgen efter en vecka... måtte allt gå på rätt håll då!!!!! *hjärta*
Massor med tröste- och krya på dig-kramar till dig!!!
Busan

Petra sa...

Ojojoj, din stackare. Och du som sett fram emot detta med mässan så länge. Jaha, som sagt livet blir inte alltid som man tänker sej. Tur att du hade snälla vänner på plats. Många, många kramar till dej kära Lena. Finns ju såklart inte mycket annat att göra än att gilla läget.
Kramar
Petra

Britt-Marie sa...

Lena!
Att du skulle behöva ha en sån otur att bryta dig. Vet ju hur mycket du såg fram mot mässan. Jag hoppas att du inte behöver ha allt för ont. Och så kan du ju inte hålla på med det du gillar allra mest, att pyssla ihop kort och andra fina saker.
Krya på dig vännen!
Från din brevvän/Britt-Marie
Toni hälsar också.

Britt-Inger sa...

Nej, men vilken otur du hade.....Ajajaj...och du är högerhänt också, förstår jag... Det var inte så länge sen min mor ramlade och bröt höger handled och fick då uppleva genom henne hur svårt allt blir när man ska klara sej själv, sådant som man tar för givit varje dag.
Ta det nu lugnt och sköt om dej så väldigt mycke. Och som någon skrev här i kommentarerna, vi finns här när du kommer tillbaka ;)
Massor av kramar till dej.
Britt-Inger

Pernol sa...

Men oj oj vilken otur! Det var ju typiskt otur att bryta handleden. Krya på dig nu! Vi finns här när du kommer tillbaka.

kramis Pernilla

Ellis sa...

Vilken otur du hade, hoppas det läker snabbt!
Kramar

SasSa sa...

Snubblade in här från Svensk Scrap... och läste lite som jag kände igen.

Oh, som jag undrat hur det gick för dig! Det var jag som kom fram och undrade hur det gick med dig utanför Magnolia. Tänkt många gånger på dig.
Det var ju rent livsfarligt både den lilla slänten och allt grus.

Usch en sån tråkig dag det blev för er. O så länge ni fick vänta på akuten. Jobbigt när man har så ont. Ett fint litet paket fick du iaf med dig i från Borås då.
Även om det inte var ett skojigt ett.

Ta hand om dig och handleden Lena!
Stor kram från SasSa