lördag 20 februari 2010

Kort 6 till Lenas utmaning

Hej mina vänner!
Hoppas allt är bra med er denna lördag. Här har det snöat mycket i natt och det håller på än. Blåser gör det med och det är ett riktigt busväder.
Någon lust att gå ut har man inte. Får tillbringa dagen vid pysselbordet, härligt!
Jag har gjort ännu ett kort till Lena BEs färgutmaning. Tack Lena för att du förgyller denna snöiga och tråkiga månad för oss. Det är himla inspirerande att bli utmanad och testa lite andra färgkombinationer än de man vanligtvis använder.
Här kommer ytterligare ett Påsk kort från mig.



Den här fjärilsstansen från MS är jag väldigt förtjust i. Använder den ofta.
Ha en riktigt trevlig helg i busvädret.

14 kommentarer:

Lena B E sa...

Hoppas allt är bara bra med dig?!
Wow så superfint kort du gjort!! Jättevackert är det verkligen och så himla sött motiv du har på kortet, och glitter på fjärilen är det med!! :D
Helt underbart är det!!
Tack för detta bidrag vännen gör gärna fler om du har lust, det tycker jag är bara roligt!! :)
Ha en fortsatt trevlig helg.
Här har snön gjort ett uppehåll idag tack och lov, men igår vräkte den ner så det både räcker till och blir över, huvva!
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Hej Lena, du är klok du som gör fina kort till påsk och samtidigt är med i Lena utmaning. Idag har vi tö så nu är det gummistövlar som gäller. Snart får man nog sälja bilen och köpa båt istället.
Och visst får vi vårkänslor när vi tittar på ditt fina kort idag. Kram Gertrud

Marie-Louise sa...

Jättefint kort Lena, vad du grejar man hinner ju inte med att kommentera ens! =)Visst är det bra pysselväder! Ha det gott, kramizar!

Lisan sa...

Hihi, ja Gertrud har rätt. Båt vore toppen idag här hos oss. Jag ska med pyssla idag när mannen är iväg. Undrar över ditt motiv med kycklingarna. Det var bara hur fint som hellst. Var det en stämpel eller ett papper? Stansen från MS är jättefin - likså kortet så klart. ha en bra helg. Kramis från Lisan

LenA sa...

Här går det undan vill jag lova....och fint blir det, gillar detta kortet massor!
Fjärilarna är sååå söta(tyckte mitt 5-åriga barnbarn också),kanske man kan hitta lite MS punchar på kommande mässor!

Såg i några kommentarer att det var töväder???? måste vara på en annan planet, vi kommer nästan inte ut för all snö och har 10 minusgrader!

Massor av värmande kramar!
Lena

Busan sa...

Hej vännen! Oj, vilket väder vi har än... men våren känns inte långt borta när jag ser ditt fina kort... duktig du är!!!
Och fjärilen är så fin och så vacker att titta på bara den. *hjärta* Har lyckats träna idag men har lite svårt få till något med pysslet. OS stör en del för en stådan sport-fåne som mig... hi hi.. Men det finns ju ett liv efter OS har jag hört... hi hi... :D
Hoppas du får en riktigt mysig pysseldag och var rädd om dig!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Riet sa...

What a beautiful card Lena,i love your image.
So gorgeous papers and colours.

Hugs Riet.xx

Cattis sa...

Jättefint kort Lena, förstår att du gillar din fjärilsstans, skulle nog med vilja införskaffa mig en sån nu innan våren kommer :)
Åh kycklingarna är ju bara för söta..Önskar dig en trevlig söndag / Kram kram

Pernol sa...

Ååååå vilket jättefint påskkort!!! Du är ju jätteduktig!

Hoppas att du inte har snöat in. Ni har ju haft ett sådant väldans snöoväder. Här har vi varit förskonade från sånt. Men jag hörde att det var på väg upp över.

Ha det bäst!
kramis Pernilla

lk46 sa...

ÅH men jisses så underbart ett kort! Du har överträffat dig själv vännen. I love it!!!!!!
ha en härlig dag och gå inte ut!
Kramizar från Lene

Gunilla/Nilla sa...

Vilket underbart vackert kort!
Så snyggt med blommorna och fjärilen.
Skulle jag kunna tänka mig att skaffa den där fina stansen.

Trevlig söndag.
Kram/Gunilla

Petra sa...

Jättefint påskkort. Härlig bild, är den från nätet? Och fina blommor och fjäril. Visst har det varit kul att testa dessa färgerna som man normalt sett inte använder så ofta och inte kombinerar ihop. Jätteroligt. Gjorde också 2 kort till igår helt olika varandra. Kommer upp på bloggen när det blir lite mindre snö, så man kan fota igen. Genom Lenas utmanig fick även jag 2 påskkort gjorda.
Kram o ha en skön pysselsöndag.
Petra

Britt-Marie sa...

Vilket fint påsk kort.

Vi har inte snöat inne här. Vi har not trotts allt klarat oss ganska bra här. Tror de kommit mer snö neröver.

Kram och ha en bra Söndag
/Britt-Marie

zornitsa sa...

Mycket snö här också och minus 18 grader, jag trivs bäst inomhus :) Vilket fint kort du har gjort, jag undrar om de söta kycklingarna är en bild eller??