onsdag 10 februari 2010

Inspirerad

Jag är en stor beundrare av Ingers alster och dom inspirerar mig verkligen. När jag fick hennes supervackra låda , som ni kan se i förra inlägget. Så kände jag att jag måste pröva på att göra en sådan. Kan man inte sova på nätterna, så får man pyssla istället. Min låda går lite mer åt vintagehållet och det är en stil som faller mig i smaken.
Nu har det blivit lite mildare ute och ingen snö har det kommit på flera dagar nu. Det räcker med den som redan ligger och längtar efter våren, det gör jag allt.
Här kommer några bilder på asken jag gjort.








Ha en bra dag och god fortsättning på veckan.

22 kommentarer:

Riet sa...

Ohhh wowww Lena,what a beautiful box.

Hugs Riet.xx

Busan sa...

WOOOOOW!!!! Ja, du vännen, fast du inte kan sova så är du helt enorm på att skapa... hur ska det bli sen då!?! :) Den är så vacker och du är så duktig - vilken utveckling du har!!! Jag är så glad för din skull vännen för det måste kännas fantastiskt att kunna skapa så här vackra saker med sina händer. Hoppas så att du snart kan sova bättre igen - du vet vi håller alla tummar, tassar och tår för dig här. Fick paket av Inger igår och jag ska försöka ta foto på det idag så ni kan få se... det är så vackert också och jag är så glad!!!! Hoppas bara så att det är bra med henne också nu. Ja, vi hör nog ifrån henne så fort hon kan.
Vad pysslar du med idag? Jag har gjort ett kort till Lena BE:s utmaning till klart igår (!) och tror jag ska börja på ett till idag.
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och får en mysig pysselstund. Krya på dig!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Busan sa...

Hej igen! :)
Vad nyfiken jag blir på det du pysslar med också!!! :D Ja, ska försöka ta foto idag. :) Är så glad att orken och huvudet har hängt med så jag kunnat göra en bloggrunda och se allt fint som skapas. Nu måste jag göra lite nytta här idag.. hi hi.. men sen ska jag ta mig an kameran. Blev du nöjd med fotona jag tog på din sagolika katt-bok? Hoppas det för jag tyckte jag fick till dem mycket bättre med tipsen med fotograferingen från Lena BE!!!! :) Ja, vad skulle jag gjort utan er tjejer - haft det så mycket tråkigare - det är bombsäkert det!!! :D
Pyssla lugnt vännen!!!
Varma vinter-kramar igen!!! :)
Busan

Petra sa...

Ojojoj, så vacker din låda blev. Helt fantastiskt fin. Blir så avis på alla som kan altra så fint.
Kram på dej!
Petra

Pernilla sa...

Åh vilken fin ask du har fått.
Tack så väldigt mycket för det fina jag fick. Otroligt fin och välarbetad. Jag blev riktigt rörd.

Kram Pernilla

Britt-Inger sa...

Bedårande ask du gjort :) :) Sagolik!!!
Ha en solig onsdag.
Kram, Britt-Inger

Pysselmaja sa...

Men ojojoj vilken fin ask, det är så fint med den "gamla, slitna" stilen. /Emma

Lena B E sa...

Åååååh wooooow meeen Lena, ooooh sååå vackert!!! Vilken underbar ask du gjort!!! *Suckar djupt*
Så fantastiskt duktig du är!!! :) Asken är verkligen helt underbar vännen!! :)
Ha en jättebra dag!
Massor med kramar från Lena

Viddan sa...

Hej!Ja, det är ingen tvekan, du kan oxå det där... snyggt!!!
Kram, Lena

Cattis sa...

Kan inget annat än säga som alla andra.....woooooow.
Så fantastisk fin, avundas dig verkligen :)
Du är så fantastisk duktig, riktigt ögongodis du bjuder på här i bloggen..tack för det :)
Ha det så gott/ Kram kram

Ellis sa...

Tjusig ask, ska testa nåt liknande någon gång, men det känns som jag är ute på hal is då! =)
Kramar

Anki sa...

Helt underbar! Superfin och du har verkligen lyckats få till vintage stilen. Kram - Anki

pysselninjangittan sa...

Underbar som alltid !!!!
Gillar din stil mycket :)

LenA sa...

Bara att falla in i kören av beundran, helt underbar ask!

Kram Lena

Busan sa...

Hej vännen! Hur är det med dig? Kan du pyssla något? Tänker på dig och hoppas du har det så bra du bara kan!!!
Här är jag som i lycko-rus efter alla fina saker jag får... men har äntligen fått upp en upphängning som min man hjälpt mig med i sovrummet där jag kan hänga fler av mina kort som jag fått av er så jag kan njuta av dem ännu längre och inte bara i bokhyllan där de annars står och de ser jag ju inte där jag sitter och pysslar.
Du kan tro jag njuter av din bok och jag har varit inne flera gånger och tittat på denna vackra ask du har gjort - den är så fin och du utvecklas så FORT!!!!

Ja, Inger är duktig... och det är en så underbar känsla att få hålla saker i sina händer som är gjorda av vänner... Jag är ju lyckligt lottad som verkligen njuter så av att sitta och bara titta och känna för då är jag ju duktig och vilar samtidigt. :) Och jag vet ju att vi är många som känner så... det är helt fantastiskt!!!

Ja, ville bara säga hej och höra hur det är med dig idag. Kommer bilder så fort jag kan på bloggen från Lisans paket som också var så mycket och fint som du får se snart. Jag är så glad och lycklig!!! :) TUSEN TACK LENA FÖR DEN VACKRA BOKEN IGEN!!!

Ha det så bra du bara kan och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Busan sa...

Hej vännen och så glad jag blir att du kan pyssla lite idag!!! Hoppas du visar på din blogg sen för är så roligt att se allt fint du gör!!! *hjärta*
Och tusen tack vännen att du berättade att det är en blåklocksflicka... när jag läste det så såg jag ju direkt det... hi hi... ja, hon får duga som hjortron flicka också. :)
Ja, jag känner verkligen att jag är på hugget nu med Lena BE:s utmaning. När jag såg hennes utmaning så kollade jag igenom det jag har och plockade fram de papper jag hade som gick i de färgerna och har i en pizza-kartong och sedan har det flutit på så mycket lättare än när jag ska göra kort bara på frihand. Jag blir alltid sittande länge och tittar på vilka papper som kan passa ihop så det underlättade i detta fallet att jag var begränsad - vilket jag aldrig trott att det kunde vara så innan.
Hoppas du får lite mysigt ikväll och att du mår så bra du bara kan!!!
Krya på dig-kramar
Busan

Gertrud sa...

Hej, här är en som vaknar sent. Varför missade jag detta igår? Det är så kul när man har inspiration, både den asken du har fått och denna du själv har gjort är mästerverk. En sådan skön känsla i dem. Gör du asken också eller köper du dem? Det ser ut som där är en kant på botten och locket. Kram Gertrud

Zornitsa sa...

Underbar!!!

Lisan sa...

Mmmm vilken underbar ask. Du har fått så jättefina blomsteruppsättningar med på den. Den ska du vara jätte nöjd med. Kul att du gillade mina saker med som jag gjort, även om dom inte är hälften så fina som din ask. Få väl försöka mig på en sådan jag med. Nu ska jag städa av lite inför helgen. Har varit på reuma idag och fått insprutat kortison i ländryggen och är öm och eländig. Hoppas jag ska orka med rehab på måndag igen. Hur ofta går du? Jag håller på med lera på arb.treapin, vilket är jätte skoj och har bassäng o vanlig sjukgymnastik. På måndag ska även en från spine & join centret komma och kolla min höft som inte vill riktigt heller mitt i allt elände. ha en bra helg, kramis från Lisan

sussies sa...

Wow vännen, vilken vacker skönhet du fått till!!! Vad duktig du är!!! Färgerna och blommorna, swirlarna och pärlorna, ja allt tillsammans blev en underbar komposition, love it!!!

Försöker med en ask men just nu är det stiltje med den men nu kan jag kanske komma igång med den igen efter att ha fått inspiration här hos dig.
Hoppas du får en fin helg och en mysig hjärtedag imorrn!

Hjärtekramar från Susanne <3

Busan sa...

Heeej! Hoppas du har en riktigt mysig helg och mår så bra du bara kan och får någon mysig pysselstund!!!! *hjärta* Nu är allt löst med bloggen så nu ska det kunna flyta på nästan som vanligt igen. Är så glad att så många av er velat fortsätta att följa den. *kram*
Ville bara säga hej och att jag tänker på dig och hoppas du får en trevlig helg! Här har vi tittat på reprisen på OS-invigningen och det var så fint!!!
Massor med krya på dig-kramar
Busan

lk46 sa...

Hej min vän!
Den är supersnygg!!! Du är så duktig!
Vill önska dig en trevlig helg!
Kram lene