fredag 5 februari 2010

Förvaringslådor

Nu har jag fixat till lite förvaringslådor till mina blommor. Nu tror jag att jag ska klara mig ett tag. Jag har snyggat till dom lådorna jag köpte på Netto i veckan. Var dit och skulle köpa några till, men då var dom slut.
Petra...den med facken är egentligen till thepåsar, men jag har sorterat upp blommor i facken.




Dessa smålådor är gjorda efter en beskrivning i Magnolia tidningen.


Pappret jag använt är från Webster, så himla snyggt. Knappt man ville klippa i det!

The lådan
Jag har fått lite "pippi" på att sätta upp väggord. Detta ropade jag in på Tradera och vad passar väl bättre till en kaffekärring som jag är, hi,hi Detta pryder en vägg i köket hos oss nu.



Vill önska er alla en trevlig helg.


13 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Vilka härliga lådor du gjort.. :) Jag har bara tittati tidningen, knappt det.. ;)
Ha en trevlig helg du med och det dina.
Kram.

Busan sa...

Oooh vad mycket fint du visar!!! Så härliga saker och håller med att pappert är så vackert och det passade ju perfekt till de lådorna och dekorationerna - du är duktig!!!
Väggdekorationen är den snyggaste jag sett och vad passar bättre när du är stormförtjust i kaffe!?! Kan tillägga att det är jag med... hi hi... och får tvinga mig att inte dricka för mycket för det är så gott!!! :D
Ha det så bra du bara kan idag och hoppas du får en liten pysselstund!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Lena B E sa...

Jag kan tala om att den skylten hade passat perfekt i mitt kök också, kaffekärring som jag är eller kaffetunna som vi säger här uppe hi hi!! Åååååh dina lådor blev verkligen helt fantastiska, wow vilka fina lås och beslag du har satt på dom och för att inte tala om dom urtjusiga hörnen!! Verkligen jättefina papper du har klätt dom i!! Ha det så bra och ha en jättetrevlig helg.
Kramar från Lena

Lisan sa...

Nu blir jag besviken på mig själv som inte åkte inom Netto. Så fina lådorna blev. Måtte inte min vännina ses dom för hon tjatade på mig att vi skulle dit och jag sa. Nja jag har nog inte plats o så..Men oj, jag hade nog haft plats till 10 st sådana askar. Får väl kolla imorgon om det finns några kvar. Men blommor i???
ha en bra helg hälsar Lisan

Gertrud sa...

Nu har du gjort det igen. Så snygga dina askar blev. Tufft med väggord, det är så modernt och snyggt. Jag har tittat på dem men tyvärr har vi ingen plats. Nu är det snart Let´s dance, mysigt. Puss o kram Gertrud

Cattis sa...

Jättefina lådor att ha förvaring i, Kanske skulle köpa den där magnoliatidningen och få lite tips och ideér, men hittar den inte ngn stans, är det så att man måste beställa den kanske?
I vilket fall som helst så blev dina här kanon :)
Önskar en trevlig helg / Kram Kram

Petra sa...

Ojojoj, snygga som attan. Stilrena, jag gillar dem. Kom äntligen till Netto igår då var telådan slut.
Har du köpt låsen hos Altheas? Skulle också vilja altra lite men blir aldrig "färdig". Fattar inte vad det är med mej.
Ha en bra helg i vinterlandskapet.
Kram
Petra

sussies sa...

Hej vännen! Tack för snälla och gulliga ord inne hos mig, det värmer verkligen!
Jag har köpt den orangea Fiskars skärmaskin men tyvärr så har jag inte hunnit använda den än. Imorrn ska jag på pysseldag så då lär den nog komma till användning. ;-) Har en kompis som har samma men den skär snett. Hon har även haft den stora blå Fiskars men där har siffrorna försvunnit. Jag har den lilla blå men än så länge är jag nöjd med den. Är det den orangra eller den blå du menar? Har provat de nya skärbladen och tycker att de funkar bättre då själva kniven är lite längre och skär lite djupare. På den lilla skärmaskinen var det dom gamla skärbladen och de gick sönder efter bara en kort användning. De trasade sönder pappret.

Har fått ont i snittet igår och magen och höger njure så jag vet inte om det kanske är nån infektion på gång. Har vant mig nu vid att ha slangen där men vill gärna få sprängningen gjord så fort som möjligt.

Vad fina dina lådor blev, vad duktig och kreativ du är!!! Här har vi inte Netto tyvärr, skulle gärna vilja ha såna lådor. Vet inte var närmaste butiken norrut ligger nånstans. Lyckost er söderut som har så roliga butiker!

Hoppas du får en trevlig helg!

Kramis Susanne

Hanna sa...

Ooooh, så läckra de blev, fantastiskt vackra! Hoppas du har en lugn och skön helg. Kram /Hanna

Busan sa...

Vill bara titta in och njuta lite av dina lådor och höra hur det är med dig idag? Här har krafterna kommit tillbaka igen så har kunnat göra ett kort till Lena BE:s utmaning och nu ska jag bara ta foto när det är ljust nog. Var så kul!!! :D
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och får en mysig pysselstund snart igen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Pernol sa...

Oooo så tjusiga lådor! Stilrena och snygga!!!

Det skulle vara allt kul att titta i den där Magnoliatidningen. Jag måste nog kolla på swtan om den finns någonstans. Det verkar finnas så roliga idéer i den!

Ni ahr tur som har så roliga butiker söder över! Jag vet inte vart det finns någon Netto norr över.

Ha en trevlig vecka!
kramis Pernilla

Cath. sa...

Å så snygg förvaring du har fixat till. Verkligen underbara papper!
Väggorden var ju kanon! Skulle allt passa här också!
Ha det riktigt bra!

sussies sa...

Hej vännen! Idag var det scrapträff i 7 timmar, jätteskoj!!! Använde min nya skärare och ÄLSKAR den, så lätt att skära med och sen står den stadigt på bordet tack vare sugfötter i hörnen. Så den rekommenderar jag varmt. :-) Förstår om du blir less på den blå då den bara krånglar. Den här är ju dyrare men absolut värt pengarna.
Det var kul på träffen och jag känner att pyssellusten kommer tillbaka även om jag bara fick ett kort gjort och början på en Lo, men alltid en början, kul! Men ikväll har jag varit totalt slut så inte orkar jag mycket med njurkatetern där då njuren värker för minsta ansträngning. Gulliga Pernilla/Pernol var så supergullig och hjälpte mig lyfta väskan för det hade jag aldrig klarat själv, men ändå blev jag alldeles slut och utmattad med värk i njuren och illamående. Så imorrn blir det bara vila och lite datatid.

Hoppas allt är bra med dig vännen och hoppas att du får en bra vecka och att du får tag i en bättre skärare snart!

Kramis Susanne