söndag 28 februari 2010

Bok

Hej på er mina kära bloggläsare!
Jag köpte för ett tag sedan några papper från Webster. Helt underbara papper med så fina bilder. Dom kräver inte så mycket dekorationer och jag har funderat ett tag på vad jag ska göra med dom.
Till slut kom jag fram till att göra en liten bok av pappren. Storlek 15X20. Jag har inte bestämt vad jag ska ha boken till. Har ni några bra tips? Jag skulle tacksamt ta emot lite tips. Jag vill inte fylla den med foton, utan något annt roligt. Här kommer massor av bilder på boken.




Framsidan. Se så underbart papper. Jag har använt en Perfect Closurer som stängning av boken. Dom är smidiga. Man behöver bara något att göra hål med och en hammare. Snygga är dom.


Sidan 2 och 3. Jag har gjort en öppning på sidan där två tags kikar fram.


Sida 4 och 5
Under bilden med haren och liljekonvaljerna döljer sig två sidor som man kan fälla upp.


6 och 7. Ganska rena sidor. En ficka upptill där jag satt ett tag som man kan dekorera.


8 och 9. Snygga papper med ett tags i ena sidan.


10 och 11 Blommor i mängd. En liten tvåsidig bok med text Memory. Till lite journaling eller bilder.


sidan 12 är vacker med fjärilarna.

13 och 14. Även här kan man fälla upp sidan 13 och 14 har tags i sidan.

Utfällt ser sidan 13 ut så här


Slutligen baksidan. Även den har fått ett underbart papper på sig.

Här är det fortfarande plusgrader och det har tagit en hel del på snön. Så härligt och man får hopp om att våren ska komma.
Ha det fortsatt bra och hoppas ni har orkat ända hit på mitt långa inlägg.

14 kommentarer:

Gertrud sa...

En helt underbar bok, du har gjort böcker i boken, fantastiskt! Pappren är så fina i sig så som du säger krävs inte många dekorationer. Ja, vad ska du använda den till? Jag kommer inte på något för tillfället men du ska se att med tiden kommer den till användning. Under tiden får du bara njuta av detta konstverk. Ha en fortsatt skön söndag. Kram Gertrud

Lena B E sa...

Vad då orkat? Jag har ju inte kunnat slita blicken från skärmen en sekund ens!! :D
Helt underbar bok du gjort vännen, vad du är påhittig som fått till så många fyndiga lösningar på sidorna!! :)
Den är ju så fin som den är, varför inte ha den som den är till en "ögongodisbok" helt enkelt, att bara bläddra i och njuta av?!
Ha en bra dag.
Kramar från Lena

LenA sa...

Vad ska man säga om detta konstverk mer än att den är helt underbar och att du är fantastiskt duktig som har skapat det!
Tycker att du kan ha den till att samla positiva tankar och minnen i, kanske små visdomsord du hittar på vägen.....jag tror nog du hittar på något bra till slut! Annars kan du ju som Lena B E säger, bara njuta av som den är!
Säger det igen....helt underbar!

Ha det så bra du kan i slaskvädret!
Kram

Busan sa...

Den är helt underbar... så vacker!!! Ja, kan bara hålla med de andra tjejerna - ha den som den är eller att samla små visdomsord... eller varför inte ha den till att efterhand skriva en liten notering om något som du upplever som gjort dig glad eller så och som du aldrig vill glömma bort... något som betyder mycket för dig.... kan ju räcka med någon rad och ha den som en bok att samla minnen i... Ja, hur du än gör så har du lyckats helt fantastiskt och du är så otroligt duktig - vet jag skriver det ofta men det är så. Du är så påhittig och du får det så vackert. Lovar att jag kommer titta in till dig och njuta av den många fler gånger och jag tillbringar så mycket tid med katt-boken du gjorde till mig - den är också helt fantastisk!!! TUSEN TACK vännen och hoppas du har en bra dag .... tänk imorgon är det den 1 mars!!! :)
Sista varma vinter-kramarna för i år! Imorgon är det vår!!!
Busan

Petra sa...

Oh, en så underbar bok. Ser ut som om du lagt ner hela din själ i den, väldigt vacker och personlig. Visdomsord tycker även jag att du ska skriva i den, där du kan läsa när du behöver några uppmuntrande ord. Man hör så mycket bra saker och det är så lätt att glömma dem om man inte antecknar.
Önskar dej en trevlig söndagkväll.
Kram
Petra

lk46 sa...

Hej vännen!
Åh så vacker bok du skapat!
OM det var MIN bok då skulle jag samla alla fina och visa ord man hör och får från andra. Jag skulle sätta in en fin bild eller ett stämpelmotiv som passade till precis det jag skivit!
Men det är DIN bok vännen, och du ska ha den till det som logger dig mest varmt om hjärtat1
Ha en fin kväll vännen och var rädd om dig!
kram lene

Ellis sa...

Vilken tjusig bok! =)
Vad snyggt det blev med alla papper och kul med tags mm.
Kramar

Cath. sa...

Å, helt underbar! Du har verkligen gjort papperen rättvisa...
Kramar!

Busan sa...

Hej vännen! Ville bara säga hej och önska dig en bra dag. Du har nog varit iväg redan idag och jag hoppas det gick bra och okej väder ute. Här är det snö i luften idag igen men nu ÄR det VÅR enligt almanackan i alal fall!!! :) SÅ det går ju framåt. :D Har inte pysslat på ett tag nu. Har tagit på krafterna med migränen och allt ljud från ombyggnationen så har vilat med OS. Men har lyckats brodera lite istället och det är så roligt det med när jag kan. :) Ska iväg i veckan så får ta det lugnt fram tills dess så jag kan komma iväg för hissen är inte klar än så om jag fortsätter vara dålig på att höra av mig så vet du varför. Tänker på dig ofta och hoppas du mår lite bättre och har det så bra du bara kan och får en mysig pysselstund idag. *hjärta*
Och äntligen kan jag skriva:
Varma VÅR-kramar! :)
Busan

frubards pysselkök sa...

God morgon Lena!
Vilket underbart konstverk! Så otroligt vackert.... Den är som gjord för att fyllas med kärleksfulla tankar och ord. Njut av den och bläddra i den då och då....

Kram // Kikki

Britt-Marie sa...

Hej Vännen!
Men en sån vacker bok du gjort, ett konstverk. Verkligen fin. Men allt du gör Lena, blir ju fint. Jag har ju så många fina saker här hemma som du gjort. Tack snälla du.

Jag har en burk, där jag har små lappar, där jag skrivit saker som någon sagt till mig. Snälla saker. Där drar jag en lapp då och då och läser och det gör mig glad, att minnas, att tänk så här sa den personen till mig den gången. I stället för lappar så skulle du kunna skriva ned fina ord du fått på din väg, sitat, kanske små dikter mm..Lycka till med din fina bok.

Kram på dig vännen på avstånd!
Britt-Marie

Britt-Inger sa...

Såååå otroligt snyggt, smart gjort :):):) Papperet är ju sagolikt!
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger

Busan sa...

Vilket vackert namn du har döpt den till!!! Ja, det kommer bli så bra vännen!!! Härligt med sol och vi har det med här idag - är underbart och jag har lyckats ta nya foto på alla födelsedagskorten jag fick så hoppas de blir ljusare än de jag lyckades ta i vintras. Vill ju så gärna visa hur fina de verkligen är!!! :) Har fått en upphängning i sovrummet som min man enkelt gjort och där hänger de alla nu och några till och jag blir så glad när jag tittar på dem. Ska vila nu och ladda för sjukhuset senare i veckan. Halvligger i soffan och broderar lite med pauser på eftermiddagarna när jag tränat och duschat och det går framåt så fortsätter det i denna takten så dröjer det inte så länge innan jag kan visa den. :)
Ha en fortsatt bra dag och hoppas du får en mysig pysselstund!!!
Varma vår-kramar
Busan

Lena B E sa...

Vad roligt att du blev så glad vännen, och att det var just jag som gladde dig och fick lysa upp din dag! Stort grattis än en gång vännen! Ha det så jättebra.
Kramar från Lena