söndag 24 januari 2010

Vänskapsbok

Jag har varit inne på youTube igen. Hittade ett litet minialbum, bok, som var gjort av kuvert. Blev lite sugen på att hitta på något med en sån liten bok.
Jag har använt kuvert som är 21 x 14,5 och vikt dom på mitten. Det blev en liten vänskapsbok. Där texter, citat och bilder är hämtade från nätet.
Jag ville ha lite vintagestuk över boken, så jag har kladdat en del med Distress Ink.


Framsidan


Sidan 1 och 2

Sidan 3 och 4 Kolla Gertrud..wellpapp!


Sidorna 5 OCH 6

Sidorna 7 och 8

Sista sidorna.

Nu är det ändrat igen. Det blir en mässa i Borås, andra helgen i mars. Jippie, vad glad jag blev.
Vill önska er en fortsatt bra helg och inledning på nästa vecka.


13 kommentarer:

Lena B E sa...

Wooow!! Jisses vad vacker den är din bok!!! Helt underbart kanonfin!! Underbara texter som du har hittat och har i den!!
Jag har också samlat ihop lite texter som du vet och bl.a. så har jag också hittat och sparat på några av dessa vackra citat. Men inte alla. :)
Ha en jättetrevlig kväll vännen!
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Ja detta är lysande, tänk att du kan göra något så vackert av några simpla kuvert. Ja, det ska vara du till detta. Speciellt sidan 3 o 4 är fiiina med wellpapp, det är en snygg effekt. Ja, Lena det var väl tur att mässan blir av och jag är övertygad om att det är för din o min skull. Jag läääängtar efter dej o mässan. Kram Gertrud

LenA sa...

Oj,oj, oj vad mycket underbara alster jag hittade hos dig, har inte besökt några bloggar på en vecka så jag har en del att ta igen.Tror jag stannar hos dig,du är superduktig, allt du tar i blir sååå fint!
Vad glad jag blir när jag läser om mässan,dit måste man ju åka, får undersöka detta närmare.

Ha en skön avlutning på helgen!
Kram LenA

PS snygg bloggbakgrund DS

Lilla Pyssel Inger sa...

VILKEN UNDERBAR BOK och vilken underbar ide:) Vem skulle inte vilja äga en sådan underbar vacker alstrat bok:)Vad mycket arbete du har lagt ned DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG OCH KREATIV OCH INSPIRERANDE Lena:)
Önskar dig en riktig trevlig måndag och vecka, kramar i massor från lilla vännen Inger:)

Petra sa...

Jättefin bok. Vilket jobb du lagt ner. Härliga bilder. Ja, wellpapp verkar vara väldigt inne just nu.
Kram
Petra

Busan sa...

Hej vännen!!!
WOW!!!! Din vänskapsbok är helt UNDERBAR - finns inget annat ord som kan beskriva den och du utvecklas så och är så duktig!!!
Ville bara berätta att imorgon ,om brevduvan sköter sig, så är det en mini överraskning där till dig imorgon... :)
Ha det så bra du bara kan vännen och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Cattis sa...

Åhh vad fin den är :) JA kan inte annat än hålla med de föregående skribenterna.. Den som får den vänskapsboken kommer att bli överlycklig, jag skulle bli det om jag fick en sån..
Må så gott / Kram kram

lk46 sa...

Godmorgon min vän!
Vilken kul ide och så snygg den blev!
Du är så duktig som letar rätt på saker och ting, jag tycker inte min tid räcker till. Men så jaobbar jag ju nästa 100% också så det är kanske inte så konstigt!
Ha en härlig dag och var rädd om dig!
Kramizar Lene

Busan sa...

Hej vännen och glad jag är att brevduvan skötte sig i natt. :D Ja, som du såg var det en liten mini variant av Lena BE:s som jag försökt mig på och jag är glad att du blev glad fast den är så liten. Har ju för mig du också som Lena BE gillar blått och just det pappert har blivit liggande för jag tyckte det var så fint. Blev ju inte plats med så fin dekoration som Lena BE har på sina vackra hon gjort men hoppas du kan få nytta av den till någon småförvaring. Vi har ju så mycket saker till vårt pyssel... *rodnar*
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och får en mysig pysselstund snart igen. Blev extra glad att du fick överraskningen när du varit till sjukhuset idag. Nu ska jag njuta lite till av din vänskapsbok!!! :)
Varma vinter-kramar
Busan

Ellis sa...

Vad snygg den blev, har du länken till youtube någonstans? =)
Ha det så bra!
Kramar

Ellis sa...

Tack för länken! =)
Kramar

Britt-Inger sa...

Helt underbar bok....I LIKE!!!! Måste testa att göra en sådan....
Ha det gott, Britt-Inger

Laila sa...

Underbar! ♥