torsdag 14 januari 2010

Stationery Box

Hej,Hej!

efter alla julkort så har jag nu en period då jag totalt tappat intresset för att göra kort. Pyssellusten är inte borta och jag fösöker att hitta på andra saker att pyssla med.
Nu har jag varit inne på You Tube och rotat lite igen. Hittade denna box som kallas för Stationery Box.
Jag har lyckats få till en och har tänkt att ge bort den lite längre fram.


Så här ser lådan ut när den är stängd.

Nu så öppnar vi den och då faller detta ut....



lite av innehållet



lådan innehåller lite kort i olika storlekar, några tags,kuvert gjorda av mönstrat papper,en anteckningsbok och en ficka där man kan lägga ex frimärken i.
Det var jätteroligt att göra den. Men dom här måtten blir jag inte riktigt klok på. Om det står tex 10 3/8 X 6 3/8, hur blir dom måtten i cm. Någon som vet och kan förklara lite för mig?

Lägger in filmerna från YouTube här, ifall någon blir sugen på att göra en.





Ha en fortsatt trevlig dag. Hoppas ni har lite sol hos er med. Idag är det bara några minusgrader här och strålande sol. En perfekt vinterdag.

17 kommentarer:

Viddan sa...

Vilken fin box du har gjort... mycket arbete på den. Men, jag håller med dig - det är kul att göra nåt annat än kort nu. Jag förstår måtten som 26,3 * 16,2 då jag tittar på Fiskars linjal på inchmåtten. (tio och tre åttondelar * sex och tre åttondelar)men jag har inte provat att göra den ännu. Kram, Lena

Lena B E sa...

Wow så fin låda du gjort!! Den är supersnygg!! :) Jag tittade på filmen och den ser inte så enkel ut att göra, faktiskt ganska jobbig med alla småbitarna, så det gjorde du verkligen bra vännen!! Dessutom som de där inches´arna är så knepiga att begripa sig på. Jätteduktig är du!!! :D
Massor med kramar från Lena

Pysselmaja sa...

Jättefint du har gjort=) Du gjorde det bra med alla måtten. Jag är inte så aktiv men ja pysslar så om ett tag kommer väl nåt nytt. Jag fick mitt pris från Handarbeta i måndags, så nu behöver jag bara ez-foam sedan kan de andvändas.

Kram

Lisan sa...

Vilken jätte fin låda du har gjort. Vad duktig du är på att hitta på nätet och sedan hinna se och göra. Jag har mina i en skokartong,"rodnar" pinsamt att säga men så är det. Får ta tag i lådom mm detta året.
Så kul att du fick så mycket fina kort och blev riktigt uppvaktad. Det var du väl värd. Ha det så bra Kramis Lisan

Riet sa...

Ohhh wowwww Lena,what a beautiful creations,i love your images and papers,
So gorgeous Colours and details.

Hugs Riet.xx

Camillaskreativa sa...

Har du landat nu efter alla kort du fått? Så himla fina allas är :o) Vilken häftig box, kul med lite annorlunda. Har oxå helt tröttnat på kort, håller på med att altra grejer för glatta livet i stället :o) jag har en omvandlingstabell inches och jag kom fram till samma mått som Viddan. 10:an står för inch som är 25,4 cm och 3/8 står för tum och det är 0.95cm, 6:an blir då 15,24cm.

Ha det gott och kramar
Camilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Du är bara helt otrolig på att få till det nu tappade jag hakan:) JAG GILLAR GILLAR din nya box SUPER MYCKET och vad mycket arbete du har lagt ned på den:) Du är så himla duktig och du kan verkligen inspirera oss andra tack snälla:) Det är lite kul det du säger om kort för det värkar som om dom flesta av oss pysslare har blivet jättetrötta på kort efter Julen!!! Hoppas att dagen i dag blir en super bra dag för dig och att du får en underbar helg också:) Kramis i massor från lilla pyssel Inger:)

Gertrud sa...

Hej Lena, ville bara berätta att "pappskallen" har fixat utskrfterna på jobbet, puh. Jag ska inte syssla med sådant. Hädanefter flirtar jag med dej, puss o kram Gertrud

Petra sa...

Otroligt fin box Lena. Jag tror det finns en konverteringstabell någonstans, ska leta lite, återkommer.
Den boxen är ju kanonfin, vilken present att fylla den med lite av varje.
Önskar dej en skön helg min vän.
Kramar
Petra

Busan sa...

Sååå duktig du är vännen!!! Ja, det är så fint och jag har suttit länge och bara tittat i några omgångar idag... WOW!!!! :)
Har inte tittat på filmen än men det kommer... går inte så fort här just nu.. hi hi.. ;)
Jo, måtten du frågade om - det jag kom att tänka på är att våra ark vi använder är ju 30,5 x 30,5 cm och det står ju alltid att de är 12 x 12 i det amerikanska måttsystemet. SÅ då tänkte jag att om man tar 30,5 delat med 12 så får man fram vad en del är... och då är den delen avrundat 2,541. Och då skulle det bli samma mått som de andra tjejerna skrivit här... om jag inte snurrat till allt *rodnar*
Ha det så bra du bara kan i helgen vännen!!! Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Busan sa...

Ja, det tar lite tid här idag - det är ännu segare än vanligt i hjärnkontoret idag men NU har jag sett att du embossat kring Mirabyll - du fick det jättesnyggt!!! Duktig du är!!!
Ha det så bra du bra kan igen vännen!!!
Fler varma vinter-kramar
Busan

lk46 sa...

Åh va du är duktig vännen, helt underbar box!!!
Jag håller med Lena "viddan" det måste vara de mått hon säger.
Någon kommer att bli lycklig som får denna!
Jag har inte riktigt kommit igång, lusten vill inte infinna sig. Har gjort ett par kort som måste bli klara, vill göra lite annat, men vad???? Nå ja, det är lååååångt till Jul så jag hinnar väll hitta på lite innan julkorten!
Ha en helt underbar helg min vän!
kram lene

mia sa...

Helt underbar låda! Måste göra :)!
Svårt att räkna pm måtten, det blir aldrig riktigt rätt. Men på skärmaskinen finns det en skala för centimeter & en för tum.När man väl vant sig vid tum är det faktiskt lika lätt, när nu så många beskrivningar använder de måtten. Kul med direktlänk på bloggen till olika saker!
Hur gör du det? Jag lyckas aldrig när jag håller på & fibblar här!
kram & trevlig helg//mia

Ellis sa...

Vilken fin låda, inte alltid lätt med alla mått, har jag insett också! Tur att jag har fiskars skärmaskin! =)
Kramar

Cath. sa...

Helt underbar box. Vilket otroligt arbete! Skulle vara kul att testa denna någon gång!
Ha det gott!

Pernol sa...

Wow vilken fin box!!! Den ser användbar ut och ser även rolig ut att göra! Det måste testas!

Här har vi -7 grader. Men ingen sol. Eftersom det är natt nu. Hi, hi!

ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena och trevlig lördag:)

Jag säger då det du är jo bara så himla god och snäll och gör mig så himla GLAD ska du veta:) Det är himla snällt och saga att du tycker att jag är ett proffs själv så tycker jag nog inte det. Ser mig som en liten tjej som älskar att få pyssla, skapa och glädja andra. Kan jag få göra det så är jag SUPER GLAD och SUPER NÖJD :)
Önskar dig också en riktig trevlig helg och längtar redan att beskåda ditt nästa alster:) Hmmmmmm undrar vad du har på gång för fint.... Kramis i massor från lilla vännen Inger:)