lördag 16 januari 2010

Nya stansar och kalender del 3

Jag har blivit helt förälskad i de stansar jag har köpt hos Mias Mix Det är två stansar till varje blomma. En som stansar ut själva blomman och en som embossar den. Väldigt fina.


Klicka på bilden så ser ni bättre hur blommorna ser ut.
Jag har gjort min födelsedagskalender klar. Man kan lägga ner hur mycket arbete som helst på den. Men nu känner jag att min får vara klar. Så här kommer resten av månaderna. Jag har inte hållt mig till något tema, utan helt enkelt gjort det jag känt för stunden.
Maj

Stämpel från Skogstokiga
Juni


Midsommar, visst längtar man dit!
Juli


Lena på väg till stranden!
Augusti

September



oktober

November


December


Ha en bra helg.

14 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Såååå fin kalender! Du är så bra! Stansarna är helt underbara, Mia har lagt undan såna till mig med hihi. Ska åka förbi och hämta dem nån dag snart =)Ha en bra helg! Kram Kram

Lena B E sa...

Åh så söta blommorna blev, jättefina!! :)
Så underbara kalender månader du gjort också, du är så himla duktig Lena!!! Bla. Stämpeln från skogstokiga är så jättegullig!!
Jag undrar bara en sak...
är det du eller jag som är på väg till badstranden? Det liknar mig tycker jag, skrattar. ;)
Ha det så bra i helgen vännen!
Många kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen!
Så fina punchar du har skaffat - de ör såå fina!!! Jag är så himla glad för de jag fick i vinsten av dig för de är också så jättefina!!! :) Tänk vad mycket blommor du kan göra nu - nästan till en hel sommaräng!!! :D Så härligt!!!
Har suttit och tittat på både din och Lena BE:s kalendrar nu och de är så vackra båda två - ni är så duktiga!!! :)
Förstår precis vad du menar med att man kan lägga hur mycket arbete som helst men att man måste sätta stopp någonstans. Tror du har stannat i precis rätt tid för den är jättefin - gillar dig till stranden extra mycket - ser sååå skönt ut!!! :)
Hoppas du har det så bra du bara kan idag och får en mysig pysselstund snart igen. Tusen tack för dina kommentarer - de värmer så och jag blir så glad!!!
Ja, var bara jag som var pratsjuk nu och ville säga hej... ha det så gott vännen!
Varma vinter-kramar
Busan

Ellis sa...

Vad fin kalendern är! =)
Häftiga stansar, första jag sett som stansar och embossar!
Kramar

lk46 sa...

Godafton min vän!
Så duktig du har varit, jag funderar på att göra en sån jag också!
Goodie Holdern har jag ingen mall på mer än att jag kan göra en och maila dig om du vill?
Den är lite kul att göra faktiskt!
Hör av dig så gör jag en!
Ha en bra dag imorgon!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig vännen:)
Vilka fina stansar du har köpt forstår att du är mycket glad och nöjd:) Å vad du har varit jätteduktig kalendern är jo bara så himla super fin och du måste vara jättenöjd!!!För mig är nog en kalender en för stor utmaning vet inte om jag orkar göra tolv sidor aj! Fast det skulle vara himla kul att ha en sådan fin kalender på sitt nya rum som pryder bänken!!!
Får se om jag orkar ta tak i det någon gång, just nu har jag annat i huvudet som jag vill göra:)
Å STORT TACK för dina fina ord till mig det värmer så mycket och jag blir så himla GLAD:)
I går hade jag en himla bra dag i mitt pyssel rum så det var jättetrevligt:) Håller på med lite olika presenter och kort som jag ska ge bort och blev klar med en del:) Tack snälla för din omtanke också och hoppas att du får en jättebra måndag och vecka:) Var rädd om dig, stora kramar från lilla vännen Inger:)

Lena B E sa...

Hej vännen! Jag var precis inne hos Lene och såg att du undrade över Goodie holdern, det är en sån jag köpt hos Nettans och som passar till förvaring av tags eller liknande, som jag berättade om tidigare om du minns? Hon har kanske någon kvar, kika in.
Kramar från Lena

Pernilla sa...

Åhh, så fina blommor och du är så duktig med din kalender, den blir så fin.

Kram Pernilla

Busan sa...

Hej vännen! Hur är det med dig? Hoppas du har det så bra du bara kan och har fått en mysig pysselstund idag. *hjärta*
Här har det snöat så fint idag igen men känns i kroppen så blir inte mycket gjort här idag. Hm... det där lät ju bra men det blir ju inte så mycket gjort är någongång... hi hi... Ja, du vet!!! :D
Krya på dig om du är dålig vännen!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Suz sa...

Åh,så fin kalender! Visst är de härliga dessa stansar?!
Ha det gott
kram Suz

Pernol sa...

Vilken underbar almanacka du har gjort!!! =) Den blir så fin!

Stansarna ser jättefina ut!

Ha en bra vecka!
kramis Pernilla

Petra sa...

Kalendern blev ju jättefin. Gillar verkligen bilderna på de sista månaderna. Är det köpta eller finns de på nätet?
Ha det gott.
Kram
Petra

Cattis sa...

Åhh vad fin den är :) Du har verkligen fått den jättebra.
Har själv en som ligger som jag inte har kommit igång med ännu.
Vi får väl se om jag får till någon inspiration någon dag, kan ju hoppas på det.
Såg även i ditt tidigare inlägg vilken jättefin Stationery Box du gjort.
Visst är det väl roligt att hitta nytt att göra, men jag behöver inte leta haha får så mycket inspiration av alla jag besöker på bloggarna.. Finns visst hur mycket som helst man kan göra.
Sen är ju ni som har hållt på ett tag så fantastiskt duktiga på det ni gör..
Ha det gott och hoppas du får en härlig vecka / Kram kram

Camillaskreativa sa...

Jisses amalia!!! Vad har jag gjort för att ni ska vara sååå snälla mot mig??? Snacka om att jag blev snopen när jag öppnade posten idag!!! Så himla fint och mappen så snittzig :o)Tack tack tack. Jag är helt stum, å så många med. Ja, ni har verkligen förgyllt min dag, nu vill jag ju inte sitt med min tråkiga uppsats, jag vill ner till min pysselhörna o vara "kreativ"* fniss.
Tack än en gång och många kramar

Camilla