torsdag 7 januari 2010

Födelsedags kalender

Hej!
Hoppas allt är bra med er. Vinter, det har vi då verkligen fått. Det är kallt och naturen har klätt sig i ett vitt täcke.
Det är gott att sitta inne och pyssla när det är så här kallt.
Jag har idag börjat på en kalender. Tänkte ha den till att skriva upp födelsedagar i. Den står upp och är väldigt praktisk att ha på skrivbordet.
Jag hittade beskrivning till denna här om ni också blir sugna på att göra en. Det finns också månadsblad att skriva ut där. Månadernas namn gick att ändra så man fick dom på svenska. Jag har använt min BIA till att binda ihop den. Jag har bara gjort Januari månad än. Man kan ju ta en månad i taget om man vill. Göra när man blir lite pysselsugen. Nu är det bara att fylla på med namn under datumen. Kalendern är ju inte årsbunden utan man kan ha den år efter år. Praktiskt!
Gillar denna Magnoliastämpel, den är så söt.
Jag fick något väldigt vackert i min postlåda idag. En hemlis än så länge, men ni kommer att få se det i nästa vecka.
Ha en bra dag i kylan.








myspace comments
Hugs Comments

14 kommentarer:

Viddan sa...

Hej!
Jag påbörjade en ifjol som det är dax att ta tag i igen... en dag =)
Din blev så fin!
Kram, Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vad du är i gång jag var här i morse och skrev och nu när jag ska svara dig tillbaka så vips så är det något nytt fantastisk fint här igen:) Födelsedags kalendern är helt underbar:)Vad du är duktig att få till det Lena:) Vad kul att du tyckte om mitt nya lilla kryp in pyssel rummet och tack snälla för dina ord hos mig du är så himla gullig:) Tack för tipset på lådan det var bra att du sa till:) Kramis på dig vännen och har det så bra från lilla vännen Inger:)

Marie-Louise sa...

Suuperfin! Du har inspirerat mig igen! Måste nog göra en sån jag med... som du skriver, man kan ju en sida då och då :-)Ha det bäst! Kramen!

Petra sa...

Trevlig ide, men jag har ju ingen BIA........
Kram på dej. Det är kallt här också.
Petra

Riet sa...

Ohh woww Lena,what beautiful.

Hugs Riet.xx

Gertrud sa...

En sådan vill jag också göra men jag har ingen BIA....heller. Den hade varit perfekt till vår födelsedagskedja och andra dagar att komma ihåg. Ja ja suck suck.
Kram Gertrud

Hanna sa...

Jättefint! Ska bli roligt att se övriga månader framöver. Önskar dig en bra helg! Kram

Busan sa...

Hej vännen!
SÅ fint du har gjort och håller med dig så - man måste ju inte göra alla månaderna på en gång!!! :) Den är jättefin!!!
Ja, kallt är det här med... - 14 nu i solen mitt på dagen och under 19 inne. Har fått en dunderförkylning så blir ännu mer tid att njuta av vinsten nu när jag vilar och det går så mycket lättare då!!! :D Har lagt ut lite foto till men är av de första jag tog. Bra att du tycker fotona är bra men ska försöka ta bättre senare när jag är piggare och det är ljusare ute samtidigt.
Hoppas du har det så bra du bara kan idag... har skickat ett litet litet kuvert till dig som ska komma fram idag... men hoppas du kan försöka låta bli att öppna det tills DIN dag. ;)
Varma vinter-kramar
Busan

Andrea sa...

Oh Lena - I luv it! Hope the post is from me for next week - I have send you post!
Many greetings
Andrea

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad du är jättegullig och snäll, tack snälla för kommentaren och jättekul att du tyckte om korten:) Ha en underbar lördag och helg, kramis från lilla vännen Inger:)

Lena B E sa...

Jisses amandus vad du är snabb!! Ååååå så fin den är!!! :D
Å jag håller med Gertrud, ingen bia snyft!! Men det borde gå att fixa på nåt annat sätt också, inbillar jag mig iaf. Naturligtvis måste ju beskrivningen undersökas hi hi ;) Ska genast titta på den. Aj då, det var ju på tyska, inget för mig som inte kan det språket.
Ha det så bra vännen!
Kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen! Vad kul att kuvertet kommit fram i tid... och duktig du är som inte öppnar innan... hi hi... :) Men visst är det svårt... jisses ja!!! :D
Det är ditt ändå så har du trist i helgen tycker jag du öppnar det i förskott... det är du värd för du är så snäll och go!!! :)
Hoppas du har det så bra du bara kan och får någon mysig pysselstund i helgen. Har lyckats börja på ett kort och det är ju så kul att pyssla!!! Ja, det är toppen att vi har något som vi tycker är så kul. Njuter så av vinsten... sista bilderna tills jag kunnat ta nya är ute nu på bloggen och det är så fint... njuter i fulla drag!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Lena B E sa...

Wow så snygg din blogg blev!! :) Ååå blå älskar blått!! :D Men det där vet du ju redan ;) nää vännen den är inte för blå, det är supersnyggt! :) Hittade du headern där också? Ha det så trevligt vid fikat å glöm inte kaffet. hi hi...
Kramar från Lena

Ellis sa...

Fin januarisida! =)
Jag har gjort några stycken, men skrev alla månadsblad själv.
Bra att veta att det finns enklare varianter också! =)
Kram