måndag 11 januari 2010

Födelsedag

Jag vet inte hur jag ska formulera mig så ni förstår hur glad jag är idag. Jag har fått så mycket vackra kort och samtliga är riktigt ögongodis. Så hjärtligt tack till er alla för kort och innehåll. En stor kram till er.
Tack även för alla grattis jag fått genom mail,facebook och forum. Ni är guld värda, bara så ni vet.
Egentligen är väl inte födelsedag man längar efter numera. Men när man får så här fin post, så önskar man nästan fler födelsedagar om året,hi,hi.
En sån här dag går tankarna också till min mamma. Hon finns inte i livet längre. Men hon har berättat många gånger för mig att jag var envis redan innan jag föddes. Hon fick tillbringa tiden på BB från Lucia ända tills 11 januari, innan jag behagade titta ut.Firade både jul och nyårshelg på BB i Jönköping. Kan tänka mig att hon då inte var så glad , men jag var mycket efterlängtad det vet jag!

Nu ska ni få se på alla fina saker jag fått. Var beredda på ett mycket långt inlägg. Solen skiner idag, så det har gått hyfsat bra att fotografera. Även om man inte kan jämföra en bild med att hålla ett kort i handen. Det är något speciellt det.



Detta helt fantastiska kuvertkort har jag fått från min vän Andrea som bor i Tyskland. Det innehöll en vacker stämpel och jättefina dekorationer.


Detta supersköna kort har jag fått av Camilla. Det är så underbara färger och så fint dekorerat. Insidan är lika fin den, men den behåller jag för mig själv.


Detta vackra kort kommer från Gertrud. Stämpeln är underbar och hon har använt sin nya leksak att göra wellpapp med.Supersnyggt!


Kort från Lena BE. Att jag gillar det förstår ni nog. Det blått och med massor av vackra blommor på. Även insidan är superfin, kanooooon!


Lenes kort. Ett sk ramkort i vintagestil. Helt underbart! Jag har själv kämpat med ett sådant i flera dagar, men fick aldrig till det.

Detta vackert röda kort har jag fått av Lisan. Stämpeln är supersöt och det guldiga är så snyggt mot det röda.


Detta vackra kort har jag fått av Pernilla M. Pappret du använt är ett av mina favoritpapper,,,så snyggt kort!


Detta kuvert med kort öppnade jag i morse. Kortet är gjort av Busan och är så himla vackert. Hon har embossat runt stämpelmotivet och det är jätteläckert. Love it Busan!


Detta kort har jag fått av Petra. Superfin stämpel och bokstäverna och siffrorna i skylten är dunderfina. Jättefint kort!






Denna helt underbara ask har jag fått av Linda Horn. Den är supergullig och jag kan inte titta mig mätt på den.

Nu ska jag ta mig en mugg kaffe och sätta mig och njuta av allt vackert. Tack,tack,tack..........


14 kommentarer:

Pernol sa...

Grattis på födelsedagen!
Ååååå så vackra kort du har fått!!! Kortet från mig kommer då lite i efterskott...men det har jag skickat iväg.

Grattis än en gång! Hoppas du har en underbar dag!

kramis Pernilla

Busan sa...

Det värmer så att du fått så vackra kort - och så många - och att du är så glad idag på din födelsedag. Du är så väl värd allt för du är så snäll och omtänksam och härlig tjej!!!
Skickar massor med grattis-kramar igen och tusen tack för att du redan hunnit ta foto och kan visa allt vackert du fått för det var en riktig njutning att få se allt!!!
Stora grattis-kramar också till dig!!!
Busan

Andrea sa...

Happy Birthday Lena! I am glad that my birthday post is now arriving on time. And that you all like it, I am very happy about it! Have a wonderful day!
Hugs and Kisses and many greetings
Andrea

Lisan sa...

Grattis på födelsedagen.
Men ojoj så fina kort du fick med posten. Måste vara en underbar känska att öppna och se allt fint.
Kollade på kalendern som du gjort med. Den var så fin.
Kanske skulle man ta sig tid och gör en. Vi börjar med vår scrap här på området på ondag igen. Ska bli skoj att komma igång igen.
Ha en bra dag. Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Ha den äran! :)
Oj oj oj vilka vackra kort och jättesöt ask du fått!! Vad roligt vännen!! :D Förstår att du är glad och njuter i fulla drag nu med allt detta fina som du fått! :) Vilka godsaker, mmmm... ;)
Jag är sååå glad för din skull vännen!! :)
Ha en helt underbar dag och kväll!
Massor med kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Ja må hon leva jag må hon leva ett firfallet hurra för Lena må hon leva HURRA HURRA HURRA HURRA......
Ha den äran och stort GRATTIS till dig och hoppas att du har haft en jättefin dag:) Å WOW vad mycket fint du har fått forstår att du måste vara super glad:)Men du är så himla snäll och god så tycker du är väl värt allt i hop som du fått:) Jag visste inte att du fyllde år i dag så har inte gjort något kort till dig i dag men det är väl inte fel att få kort efter själva dagen också eller.....
Ha en underbar dag och många grattis kramar från lilla vännen Inger:)

Camillaskreativa sa...

Grattis, grattis,grattis! Så många fina kort du fått, brevbäraren hade lite att bära på idag till dig.. :o) Min systerson fyller oxå år idag, 18år. Tänk vad tiden går fort kommer ihåg när han föddes ynka 2.5kg Nu är 185 lång så han har tagit igen det med råge hi hi. Kul att du gillade kortet, det var roligt att göra! Ha en bra födelsekväll....
Kramar
camilla

Gertrud sa...

Grattis Lena, vilken kortparad. Som jag längtar till min födelsedag. Tänk att få så många fina kort, och alla vi vet hur mycket jobb som ligger bakom. Tack för kuvertet, nu ska den dekoreras. Hoppas att du har en bra dag gumman, puss o kram Gertrud

Ellis sa...

Vad mycket fint du har fått, ser en del saker som jag nog ska testa att göra, har ett tips om ett ramkort i bloggen! =)
Grattis på födelsedagen! =)
Kram

Linda Horn sa...

Grattis på födelsedagen än en gång!!! Såååå många fina kort du fått, vad kul!!!

Hoppas att dagen har varit underbar, rolig, solig, vacker..... jaa helt perfekt!! Som en födelsedag ska vara!

Kram

Marie-Louise sa...

Grattis på födelsedagen Lena! Superfina kort har du fått, hoppas din dag har varit underbar! Kram från mig!

sussies sa...

Åh, Förlåt vännen! Hade ingen aning om att du fyllde år, stort GRATTIS i efterskott!!! Har inte gjort något kort till dig men hoppas det inte gör nåt att det kommer sent istället. Kan vara kul att få post sen oxå. Då kommer det från både mig och Inger. Hoppas din dag blev fin och underbar och att du fick fina presenter! Att du fått många vackra kort går inte att ta miste på, alla är så himla vackra!!!

Än en gång, ett stort GRATTIS till dig i efterskott vännen!!! Hurra, hurra, hurra!!!

1000 varma grattiskramar till dig från Susanne!

mia sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka underbara kort du fått! Inte dåligt att få så mycket fint.
Ja det är ju det jag säger: Årgång -54 är ju nå´t speciellt :)!!
kram//mia

Gunilla/Nilla sa...

STORT GRATTIS till dig i efterskott.
Härligt när man blir firad med så mycket fint. Kan tänka mig att du hade en dundrans fin dag.

Kram/Gunilla