lördag 12 december 2009

Nyårskort och Lucia

Hejsan!
Hoppas allt är bra med er. Idag är det kallt och solen har visat sig. Det är härligt med lite omväxling till allt det gråa och trista.
Jag var och vaccinerade mig mot influensan i onsdags och jösses vad ont i armen jag fick. både röd och svullen och det gör fortfarande ont. Fick även feber ett par dagar, men idag känns det lite bättre med febern.

Nettan har en tävling i sin blogg. Man ska göra ett Nyårskort utan färgerna rött och grönt.
Jag har gjort staffli kort tidigare, men aldrig i denna storleken. Hittade en beskrivning hos Scrapp Torgetpå ett sådant i lite större storlek. Så nu har jag gjort två kort till denna tävling.



hÄnglars nyårs flicka och färgerna vitt, blått, rosa och silver.
Kort 2



Stämplar från hÄnglar och ur Magnolias nya klubbkit som anlände i veckan.

Så vill jag passa på att önska er en riktigt trevlig adventshelg och Lucia. Hoppas ni hinner med lite mys med lussekatter och pepparkakor.

16 kommentarer:

Lisan sa...

Vilka jättefina kort du har gjort.
hÄngla stämplen med glaset är verligen pricken över i"et".
Har aldrig sett den typen av kort heller så nu fick jag nys på något nytt,skoj.
Här har varit jätte fint väder idag med strålande sol. Just nu sitter jag och kollar ut över alla dessa bilar som är överallt eftersom Rögle spelar och vi bor endast typ 400m från hallen. Ha en go Lucia helg. Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Wow så snygga kort du har gjort!! Superfina!! Hängelflickan med glaset har jag också köpt, himla användbara det där paret, både till födelsedagar och annat, hängelpojken med glaset hade jag ju på svärfars kort när han fyllde 70 i sommras. Undrar vad de där hängelklubbkiten kostar, men du kanske kan svara på det?
Ha det så bra vännen.
Kramar från Lena

zornitsa sa...

Oj så länge sedan jag var ute på min bloggrunda... Men jag ser att du håller dig fullt sysselsatt med att göra vackra saker. Trevligt att kika runt hos dig :)

lk46 sa...

Godafton min vän!
Så snygga kort och jag får säga att de är mycket snyggare i detta format. Jag har inte köpt något kit på länge, men man ska kanske köpa alla 4 nästa år. verkar som de blivit häftigare.
Ha en skön söndag!
Kram Lene

Pernol sa...

Åååå så underbart vackra kort!!! =) Nu törs jag ju inte vara med i denna tävling då du är med med sådana snygga kort!

Jag tog sprutan i tisdags och jag kände ingenting. Det verkar ta väldigt olika på olika människor.

Trevlig Lucia och 3:e advent!
kramelikram Pernilla

Gertrud sa...

Hej Lena, jag önskar dej och C en mysig Luciadag. Jag har tittat på dina fina kort, du har verkligen fångat Nyår. Söta stämplar fina papper och detaljer. Nu är jag inne på mina sista julkort sen packar jag in julstämplarna för iår. Och nästa år köper vi nya. Puss o kram fran Gertrud

Riet sa...

What a beautiful cards Lena,i love your images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

sussies sa...

Hej vännen! Wow, vilka enormt fina kort du gjort! Gillar stämplarna mycket, väldigt passande för olika ändamål. Du är så duktig på att komponera ihop papper, färger och dekorationer på ett harmoniskt sätt!

Det där med sprutan verkar ta väldigt olika, jag fick oxå feber och influensa symptom ett par dar medan andra slipper undan helt och en del blir ännu sjukare.

Hoppas du får en härlig söndag med fint väder!

Sköt om dig!
Kram Susanne

Busan sa...

Lucia-kramar från mig och stort grattis till din vinst - du är så väl värd den och du är så duktig - korten är helt underbara!!!!
Här är okej men inte mycket med orken så vilar mycket men det är en mysig lucia ändå!!! :)

Lucia-kramar
Busan

Busan sa...

Glömde... krya på dig vännen och hoppas du snart är bättre. Tog nästan två veckor innan min svullnad i armen gick ner så hoppas det går fortare på dig.
Massor med krya på dig-kramar
Busan

LenA sa...

Härligt att se att du fått tillbaka inspirationen igen, blev nästan lite orolig!

Som alltid underbara kort!

Hoppas Luciahelgen varit mysig och att du känner dig bättre nu!
Har inte tagit SPRUTAN än och vet faktiskt inte om jag ska!!??

Kram från ensombeundratbebisidag

Cattis sa...

Hej hej och tack för titten inne hos mig:o)
Dina kort är helt underbara, sååå fina. Det var ett sätt som man inte har hunnit med att prova ännu, kanske ska ta och hämta hem den mallen jag med hi hi.
Hoppas din Luciadag varit bra.
Må så gott / Kram kram Cattis

Petra sa...

Jättefina kort Lena. Måste testa den vikningen, efter alla helger. Hinner och orkar inget pyssel alls nu. Min arm är bättre inte så röd längre men fortfarande öm och svullen.
Kram o ha en bra vecka min vän.
Petra

Gertrud sa...

Tjingeling kompis, Almanach stämpeln är en Inkidostämpel. Titta hos Mians, tror den finns där. Simma lugnt. Gertrud

Marie-Louise sa...

Hej! Hoppas du mår bättre nu! Jättefina kort du har gjort, gillar vikningen massor! Ha det så bra! Kram kram

Andrea sa...

Oh Lena - the cards are very great - so wonderful details and so beautiful color - luv it!
Many greetings
Andrea
P.S. Have you become my mail?