tisdag 15 december 2009

Jag blir som

ett barn på julafton när jag får rolig post. Idag var det så. Fick ett jättefint julkort av Pernol och en julklapp följe med i kortet. Är så nyfiken på vad det kan innehålla. Men ska ändå försöka att hålla mig till julafton.
Tack snälla du för kortet, jag blev så glad.
Måste visa er det fina kortet. Här kommer det




Nu har även jag fallit för att göra ett ljuskort. Tänkte det kan vara roligt att pröva på. Hittade en bra beskrivning här


Jag gjorde en liten ficka bredvid ljusasken. Där kan man lägga en liten tändsticksask och ett tags med en hälsning.

Äntligen har jag kommit till skott och köpt mig en embossingfön. Passade på nu när Nettan har fraktfritt och 10% på sin order.
Tycker det är så fint när andra embossar. Nu får jag ta tag i och öva på det.

Här råder ingen julbrådska. Men jag fick ett ryck idag och bakade lite kakor. inga avancerade saker, men gott blev det. Bakar inte särskilt ofta. Men jag måste medge att jag tycker det är gott med något till kaffet. Jag bör inte äta sött när jag har diabetes och då tycker jag många gånger att det är lika bra att inget ha hemma.

Än en gång tack Pernilla.




6 kommentarer:

Pernol sa...

Varsågod vännen! Va kul att du gillade kortet! Nu får du inte skaka på det lilla paketet så mycket. Man vet aldrig vad det innehåller. ;)

Åååå vilket superfint ljuskort du har skapat!!! Du får lägga ut en tutorial på det!

Ha en trevlig vecka!
kramelikram Pernilla

LenA sa...

Jättefint ljuskort!
Bra idé med den extra fickan för tändstickor!
Fick en hel kasse med tändsticksaskar idag så jag känner att jag borde ta och dekorera några.
Kanske skulle pröva att göra ett ljuskort också, hittade en mall på ninchenschaos.blogspot.com, är det den du använt eller finns det på fler bloggar?
Ha det gôtt!

Kram Lena

lk46 sa...

Hej vännen!
va du är smart!!! Det kom ju inte jag på, jag har nämligen också gjort ett och måste göra två till som jag naturligtvis fick beställning på!
Jag älskar färgen du gjort det i!
Hag lägger ut mina sista julkort under kvällen!
Ha det bäst!
kram lene

Gertrud sa...

Du är så bra på att hitta nya saker att göra. Jag är supertråkig för jag gör bara vanliga 15x15 kort. Du ger dig olika saker och det blir så bra. Detta är en toppengrej att ha som "gåbort" present.Kram Gertrud

Riet sa...

What a gorgeous cards Lena,,i love the papers and colours.

Hugs Riet.xx

Lena B E sa...

Åååh så fint julkort du fått och en julklapp, jisses så spännande!! Hon är för goo Pernol!! :)
Så vackert ditt ljuskort är & vilket underbart papper!! Så smart med fickan för asken! Mitt ljuskort ligger och väntar på att jag ska fortsätta med det, men det får nog vänta lite till innan jag tar hand om det, är inte vidare kry idag heller. Ha det så bra vännen. Kramar från Lena