onsdag 9 december 2009

En rolig postdag

blev det idag. Jag vann ett pris genom lottdragning hos fruarna Lilja. Det paketet kom idag och jag tackar så jättemycket för detta pris.



Så beställde jag en snöflinge stans,Martha Stewart hos Scrapbruket och den kom med idag. Väldigt vackra snöflingor blev det med den och det kan man ju ha att dekorera vinterkorten med framöver. Jag gillar verkligen dessa stansar och det finns många jag skulle vilja ha. Den jag köpte nu ser ut så här



hur är det, är det någon julbrådska hos er?
Förr tyckte jag om att pynta, baka mm inför julen. Numera så blir det inte så mycket gjort här.
Jag har i alla fall ställt fram lite tomtar på några hyllor i köket. Pyntat med enris och en ljus kjedja. Så lite juligt är det är nu.
Pysslat har jag inte heller gjort på några dagar nu. Julkorten är klara och jag väntar på att pyssellusten ska återvända.
Önskar er alla en bra fortsättning på veckan.





16 kommentarer:

Lisan sa...

Gratulerar till vinsten!
Visst är det skoj att komma till brevlådan och se en brev till sig själv som inte är räkningar. Den gamla hederliga postgången är den bästa i alla väder. Sen är internet/mail o blogg bara en liten bonus grej tycker jag.
Tack för dina snälla kommentarer på min blogg. Nu e jag lite bättre och sitter o njuter på allas bloggar. Här har äntligen lite tomtar hittat ner från loftet och jag har fått ihop 8 st julkort med Jippiiiii!
Här är ingen brådska mer än julkorten som jag tror jag får lägga på hyllan tills nästa år.
Julmaten och godisar mm köper jag numera färdigt så kan man istället sitta och njuta lite av de dagar det går. (Nja lite diabetes godis brukar jag göra åt gubben annars så köpt allt annat.) Hoppas ni med får lite bättre väder snart. Kramis från Lisan

Hanna sa...

Så skönt att vara klar med julkorten! Jättefint du har pyntat på hyllan. Jag brukar inte ta fram tomtar och annat pynt före den 23:e så här är bara adventsstakar och stjärnor än så länge. Kram vännen! /Hanna

Pernol sa...

Grattis till vinsten! Va kul att du vann! Jag förstår att du tycker om din Martha Stewart stans! De är ju kanoners!!! :) Ja, jag har jul här hemma och myser och gör julkort. Men ingen snö har vi än. Då vill inte den riktiga julstämmningen infinna sig. Men, men så är det ju nuförtiden på vintrarna. Annat var det förr när man var barn. Fullt med snö att göra snögrottor i. Nu är här mest regn eller ishalka.

Ha det gott!
kramelikram Pernilla

lk46 sa...

Grattis vännen, fina grejer du vann! Ja du, jag tror att julen den kommer hur jag än gör. Men lite tomter har jag allt framme si så där 50 styck!
Ja det var jättekul att jag sålde allt och så har jag fått beställningar på en masse kort och lite annat tills efter Nyår, det tycker jag är kul! Det kan jag tacka min svärdotters läkare för, hon är helgalen i det jag gör och tar med sig och visar sina kollegor!
Jag gillar också Martha Stewarts stansar och önskar mig flera stycken, menst för att de är så smidiga att använda!
Ha det bäst min vän och hoppas du hittar inspirationen igen!
massor av kramar från Lene

Andrea sa...

Dear Lena,
You've got great post!
The beautiful snowflake punch, and I also use it much for my Christmas cards
Hugs and Kisses
Andrea

Gertrud sa...

Grattis till vinsten turgumman. Vilken snygg punch du har köpt. Nej, jag är inte avis ( hm). Jag tror att det är meningen att du ska ladda batterierna nu fram till jul. Sen kommer pysselinspirationen tillbaka igen. Ha det jättebra, kram Gertrud

LenA sa...

Grattis, grattis, så mycket fint kanske sätter fart på skaparlusten igen! Hoppas det så man får mer fint att vila ögonen på!
Vilka söta tomtar som bor i ditt kök, jättefint med riset och ljusen på hyllorna!
Här pyntas det lite till advent,då brukar favorittomtarna smyga fram ur förråden fast det mesta pyntet får vänta tills dagarna före julafton. Och granen den får absolut inte pyntas förrän kvällen före.
Pepparkakor bakas(mest för barnbarnens och den härliga doftens skull)och enligt mellansonens beslut så blir det ingen jul utan hemlagade bruna bönor så det har jag lovat men annars gör jag bara det som ger mig glädje och det kan variera från år till år.
Ha det bra!
Kram frånensomväntarsamtalfrånBB

Marie-Louise sa...

Grattis till vinsten! Och vilken fin stans du köpt! Jag har inte mycket pynt alls, inga tomtar här ännu, bara adventsstjärnor och stakar. Ha det gott! Kram

Lena B E sa...

Grattis till vinsten, den var du så väl värd med ditt fina kort!! :D Vilken jättefin stans du köpt, dessa är jag också sugen på. Det får kanske bli till nästa jul, det blir ju en då också har jag hört!! ;) Vilka jättefina tomtar du har, så söta!! :D
Åh så juligt och fint du har där hemma nu vännen, supermysigt!!
Ha det så bra!
Kramar från Lena

Petra sa...

Grattis till vinsten, så kul. Den snöflingepunchen är fin, kanske får bli en sån till nästa jul.
Här kämpas på, bakat 2 dgr i rad, men idag tog jag en vilodag. Måste på det imorgon igen. Korvstoppning står på programmet imorgon kväll, men det gör mannen och en av våra söner. Det är tradition hos oss, alla utom jag vill behålla den traditionen, jag tycker bara det är jobb....
Kram o ha det gott.
Petra

Petra sa...

Grattis till vinsten, så kul. Den snöflingepunchen är fin, kanske får bli en sån till nästa jul.
Här kämpas på, bakat 2 dgr i rad, men idag tog jag en vilodag. Måste på det imorgon igen. Korvstoppning står på programmet imorgon kväll, men det gör mannen och en av våra söner. Det är tradition hos oss, alla utom jag vill behålla den traditionen, jag tycker bara det är jobb....
Kram o ha det gott.
Petra

sussies sa...

Stort Grattis till vinsten, den är du väl värd vännen! Jättefin stans oxå. Så mysigt du gjort med tomtarna på hyllan!
Tycker du är värd lite scrapvila nu så som du jobbat med alla dina vackra julkort, du har varit otroligt duktig!!!
Här är det inte så mycket till scraplusta heller men jag skulle verkligen behöva det då jag bara gjort 4 julkort, help!!!!! Kommer inte hinna det antal jag tänkt göra!!!
Vill tacka dig för att du ville vara med i julkortsutmaningen, dina bidrag var jättefina! Kanske det blir en nästa år också, vem vet. ;-)
Ha det gott vännen!
Kram Susanne

Petra sa...

Glömde önska dej en trevlig 3:dje advent.
Trevlig 3:dje advent, Lena.
Kram
Petra

Camillaskreativa sa...

Vad kul att du vann!!! Du ska se att pyssellusten kommer som ett brev med posten.... det är bara att ha tålamod och vänta in den... Tror det kan bli så när man jobbat på rätt så intensivt med julkort odyl.
Det har blivit nåt vajjsing med bilderna, jag kan inte se alla.. en del är vita med ett rött kryss i hörnet... hmmm märkligt.
Kanske rättar till sig tills nästa gång...
Ha det gott och kramar
Camilla

Petra sa...

Ang sprutan så ringde jag sjukvårdsupplysningen nu för en stunds sen för runt själva sticket är jag svullen och knallröd ca 8 cm i diameter och det hettar. Men det var normalt, en del kunde ha det uppåt en vecka.

Pernilla sa...

Vilken fin vinst du fick.
Jösses vad jag har missat mycket fint. Du är ju så duktig.
Jag vill även passa på att önska dig en trevlig helg.

Kram Pernilla