söndag 1 november 2009

Utmaning hos Sussie

Idag startar en rolig utmaning inne hos Sussie. Man ska göra ett julkort i lite annorlunda färger. Rött och grönt får korten inte innehålla. Här kommer två kort jag gjort under veckan.






Bägge korten har papper Julefryd, ett vackert papper från Norge. Bägge figurstämplarna är från nya julstämplar hÄnglar & Stänglar. Det är jättsvårt att se färger genom skärmen. Ljusstaken på mitt nedersta kort ser ut att vara röd på bilden. Men det är en rubons i brunt.











12 kommentarer:

sussies sa...

Välkommen till utmaningen Lena! Ja, visst var det längesen sist, hehe!!! Jättefina kort du gjort! Men anar jag inte lite rött på ljusstaken, rätta mig om jag har fel.;-) Vet att det kan bli lite annorlunda på datorn än vad det är IRL. Kanske den är brun, så svårt att se.

Saknar din tävling redan!!! Du måste ha haft massor att göra med att räkna och skriva lotter!!!;-)

Ha det gott vännen och Tack för att du är med i min utmaning!!!:-)

PS:Du får delta med hur många kort du vill.

Kram Susanne

sussies sa...

Ok, jättebra vännen att du rättar mig! Men som sagt, det är supersvårt att se på datorn. Tycker att guldet på mitt bruna kort ser grönt ut, men det är guld. Har du sett det?

Ha det gott och superkram till dig!!!

Ska vakta postlådan nu framöver, kul!!!

Krtamis Susanne

Gertrud sa...

Hej Lena, kul att skriva till dej. Det är ju ett tag sen. ja, du har ju lyckats med dina kort. Satt precis och undrade hur jag skulle få ihop detta. Men jag är helt slut efter maratonloppet så det får bli senare i veckan. Jag har en halvfärdig trälåda som vill bli klädd. Det kommer. Kram på dej. Gertrud

Marie-Louise sa...

Hej Lena! Jättefint julkort, det behövs ju faktiskt inte rött och grönt för att det ska bli juligt. Ha en bra vecka! Kram kram

Lena B E sa...

Åååh så underbara julkort du gjort!! Vilka jättesöta stämplar!! :D Korten är helt bedårande vackra!! Jag har inte börjat på utmaningen är, men kanske jag börjar idag.
Ha det så bra vännen!
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Stort GRATTIS vännen! Såg att du vunnit någonstans men jag säger inte var, det får du lista ut själv. Hi hi... Kramar från mig

Erica sa...

Jätte fina kort. Skall försöka mig på detta. Blev inte så mycket gjort i helgen som jag trodde av ngn konstig anledning :) hoppas den vecka blir lugnare.
Vet inte vad Lene skickar men jag hör av mig annars.
Krama och tack igen för helgen.

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilken rolig tävling du har haft helt otroligt å du jag forstår varför du inte har hälsat på!!! Stackars du har jo haft fullt upp med att räkna ha ha ha
Å wow vilka fina Julkort som du gjort till Sussie sin utmaning du är SÅ HIMLA DUKTIG OCH DU HAR KLARAT UPPGIFTEN PERFEKT FINNS INTE MYCKET MERA ATT SÄGA:)Önskar dig en underbar måndag och en underbar vecka kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Busan sa...

Tack snälla Lena för en fantastisk vecka!!! Missade sista dagen men har nu läst igenom alla kommentarer och vilket gäng tjejer!!!! :D WOW!!!
Du är bara så snäll och go som hållit i allt detta och en riktigt glädjespridare - vet jag sagt det innan men måste säga det igen!!!!

Ett STORT GRATTIS till Lena BE också - ska in till henne strax igen - gissade hon skulle vinna men vad kan man vänta med en sådan härlig turgumma som henne!!! ;) JÄTTEKUL!!!!

Har varit lite mycket att göra här i förhållande till orken så är därför jag inte vairt aktiv men har tänkt på dig. Dina kort till Sussies utmaning är så vackra och du är så duktig!!! Satt ett tag med mitt men fick inte till det som jag tänkt så får tänka om lite där.

Hoppas du har en bra dag och att du haft en mysig pysselstund.
Varma höst-kramar
Busan

Lisan sa...

Så fint och vilken underbar färgskala du har gjort det i.
Får ta mig i kragen och göra ett ikväll på vår tisdagsträff tror jag. Om jag orkar. Har inte värlens bästa dag idag precis.. Men men skam den som ger sig. Hoppas att allt är bra med dig och att ni har lite bättre väder än vi har i Ängelholm. regn o rusk nu sedan några dagar tillbaka. Kramis från Lisan

lk46 sa...

hallo vännen, har du hämtat dig från den roliga veckan vi hade?!
lena, I will love you forever, Tack snälla rara du för allt fint du skickade! Att jag ska älska dig förevigt är för den söta hängeln med kaninen, det har jag önskad mig såååå länge. vet du att den gick på en Tradera auktion för över 800 kr.
Jag lovar att jag får använding för det du skickade!
Tack söta rara du!!
Ha nu en skön dag så hörs vi!
Kram lene

sussies sa...

Hej där goa, snälla Lena-vännen!!! TACK för allt fint du skickade! Jag är överväldigad över allt och att det var tröstpris!!! Precis de färger jag gillar och de uppstämplade motiven är såååå fina!!! Kommer absolut få användning för dom och allt det andra, tack igen vännen!!! :-)
Du är en ängel, vet du det?

Tack oxå för att du ordnade en så rolig och påhittig blogvecka, älskade det och lider av abstinens nu!!!

1000 o åter 1000 varma kramar från Susanne!!!