måndag 30 november 2009

Rapport från en julmarknad

God morgon på er!
Igår var det dags för julmarknaden, där jag skulle försöka att sälja lite saker som jag gjort. Jag vill inte påstå att det blev någon större hit. Jag sålde julkort 30 kr styck eller 4 för 100 kr och det var tydligen för dyrt. För korten sålde väldigt dåligt. Det som gick bäst var ljuspåsarna, tändstickaskarna,post-It blocken och godisstrutarna. Adventskalendern fick jag såld och ett par av julkulorna. Det var i alla fall en hel del folk där, men som sagt, ingen större hit när det gällde att sälja saker. Nåväl, man är en erfarenhet rikare.
Det kostade inget att stå där och sälja. Tur det, för då skulle det ha gått med förlust.
Nu ska jag snart ge mig iväg till sjukhuset för dagens terapibesök.




Mitt bord på julmarknaden.
Önskar er alla en bra dag.

13 kommentarer:

LenA sa...

Så synd att folk inte förstår vad dom går miste om!
30:- för ett handgjort kort är inte dyrt i min värld när ett tryckt kort på Konsum kostar minst 25:-
Kul att du fick sålt en del saker iallafall så det blev lite tillskott i pysselkassan!
Ha en bra dag!
Kram Lena

mia sa...

Alltid trist när folk inte fattar hur mycket arbete & omsorg det ligger bakom varje sak som tillverkas!
30:-/st är egentligen på tok för billigt, men du kan trösta dig med att det är lika snålt här hos oss i Nyköping.
Gläds åt de saker som du sålde & fortsätt med allt det roliga!
Kram//mia

Petra sa...

Tyvärr är det så att få förstår och kan uppskatta arbetet bakom.
Men vet att du är jätteduktig och låt dej inte slås ner av att folk inte förstår vårt hantverk.
Kramar
Petra

Lena B E sa...

Synd att en del människor har huvudet under armen och inte fattar vilken möda det ligger bakom dessa handgjorda alster. Dina saker är så supervackra och du är så otroligt duktig så låt inte dessa människor knäcka dig, dom fattar inte vad dom går miste om. Ha det så bra vännen! :)
Kramar från Lena

Camillaskreativa sa...

Ja, vad kan man säga... folk är snåla!!! De förstår nog inte allt arbete man lägger ner plus att materialet kostar ju. Har oxå försökt mig på att sälja men det gick inte så bra det heller!!! Det var iofs på en loppis så det var väl lite fel forum ;P Ska kanske sälja lite på vår lilla julmarknad som vi har i samhället varje år, få se om det går bättre =)
kramar
Camilla

Busan sa...

Hej vännen! Vilka snåljåpar det var där... :( Men är glad du inte gav bort sakerna för de är alldeles för fina och för mycket arbeta bakom - du är ju så duktig!!! :) Och det är som du skriver - en erfarenhet rikare är du och skulle du någongång vilja göra samma sak igen så går kanske ljuspåsar och så mer då också... om inte det är kort som går bättre då - är ju inte lätt veta innan!?!
Ser så fint ut som du ställt upp all toch det är så mycket - WOW - vad du är produktiv!!! :D
Här är det vila som gäller mycket just nu men vi har fått upp ljusstakar och lite smått till jul så vi har i alla fall börjat. Ska iväg på onsdag och är pirrigt - fick ju avboka sist när jag blev dålig av vaccinet så är länge sedan sist nu. Hur som helst så hade vi en mysig första advent ändå och jag hoppas du med hade det - tänkte så på dig igår!!!!
Tack snälla igen för vackra kortet... det är så fint!!!!
Hoppas du har det bra idag och snart får en mysig pysselstund igen.
Varma höst-kramar
Busan

Busan sa...

Hej vännen! Vilka snåljåpar det var där... :( Men är glad du inte gav bort sakerna för de är alldeles för fina och för mycket arbeta bakom - du är ju så duktig!!! :) Och det är som du skriver - en erfarenhet rikare är du och skulle du någongång vilja göra samma sak igen så går kanske ljuspåsar och så mer då också... om inte det är kort som går bättre då - är ju inte lätt veta innan!?!
Ser så fint ut som du ställt upp all toch det är så mycket - WOW - vad du är produktiv!!! :D
Här är det vila som gäller mycket just nu men vi har fått upp ljusstakar och lite smått till jul så vi har i alla fall börjat. Ska iväg på onsdag och är pirrigt - fick ju avboka sist när jag blev dålig av vaccinet så är länge sedan sist nu. Hur som helst så hade vi en mysig första advent ändå och jag hoppas du med hade det - tänkte så på dig igår!!!!
Tack snälla igen för vackra kortet... det är så fint!!!!
Hoppas du har det bra idag och snart får en mysig pysselstund igen.
Varma höst-kramar
Busan

Gertrud sa...

Hej vad fint bord du hade. Är det inte konstigt att folk går på julmarknad och sen inte vill köpa sakerna. Jag trodde att det är folk som är intresserade av hantverk annars kan de ju gå på COOP och handla. Men nu har du provat det, och det var ju kul att du blev av med adventskalendern och annat. Ha det nu skönt i veckan, kram kompis. Gertrud

Riet sa...

Ohhh wowww Lena,what beautiful.

Hugs Riet.x

Pernol sa...

Jag förstår mig inte på folk! 30 kr för ett sånt fint kort är ju jättebilligt! De verkar inte förstå hur länge det tar att göra ett kort! Eller så är de helt enkelt snåla!

Jag åker ju runt lite på marknader mest på sommaren. Jag har den erfarenheten att på rena hantverksmarkander går det mycket lättare att sälja alster. Då säljer det liksom av sig självt. Jag har även varit på marknader där de säljer t ex rullar av plastpåsar 3 för 20 kr typ. Där går det aldrig bra.

Du ska inte ta åt dig av att de inte handlade av dig så mycket som du tänkt dig. Det tar ett tag att etablera sig. Nästa gång de ser dig kanske de köper ett kort. En del människor måste tänka över sina inköp. Och så när de ser dig nästa år så slår de till.

De gör ju hur superduperfina alster som helst!!!

Ha en bra vecka!
kramelikram Pernilla

lk46 sa...

Hej vännen!
jag tycker det är otroligt att du fått såld så mycket som du ju faktiskt har!
De som inte håller på med scrapbooking vet ju inte riktigt vad det är. Det är så här, att allt som kan stoppas i munnen det går åt! Jag håller på med något sånt till på lördag för jag tror inte heller på att jag får såld några kort!
Ha en bra dag i morgon vännen!
Kram Lene

Petra sa...

Lena, jag tror precis som Lene. Att allt ätbart går att sälja på julmarknader, så nästa år får du lägga en prinskorv i varje kort så ska du nog se att det blir fart på försäljningen:D.
Ha en bra dag min vän.
Kramar
Petra

Busan sa...

Hej vännen!
Vill bara säga hej och höra hur det är med dig? Hoppas det gick bra för dig i måndags, ska dit idag och är så glad ändå att förkylningen blivit så mycket bättre tills idag att jag kommer kunna gå... ja, glad och glad, men det behövs så då är det ju bra.
Är så imponerad av kortet jag fick av dig med den vikningen - det är så vackert och pappert är sagolikt. Hade du stämplat musik noterna på en del av mönsterpapperna eller var det färdig så? Blev så nyfiken så jag var tvungen att fråga...
Och när det gäller vår hobby och andra som inte sysslar med den så kan jag bara berätta att nyligen så fick jag frågan - "jaha, håller du på med stämplar och så också!?! Det har inte jag förstått" och det är MÅNGA kort jag gjort till dem och färglagt i massor med timmar osv... och kan känna att de inte vill att jag lägger ner mycket tid på korten... men det är ju det som är kul!!! Försökte göra kort på en timme men det är ju helt lönlöst - det funkar ju inte om man vill göra ett fint kort.
Ska försöka att inte skicka denna kommentaren två gånger som det blev sist... *rodnar*
Var rädd om dig och hoppas du snart får en riktigt mysig pysselstund igen!!!
Varma vinter-kramar
Busan