fredag 20 november 2009

Jag behöver er hjälp!

Snart är det första advent och då ska jag göra något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Det är julmarknad och jag ska försöka att sälja lite julkort och andra saker på marknaden.
Jag är ingen försäljare och kommer nog heller aldrig att bli det! Jag skulle i alla fall vilja ha er hjälp till vad jag ska ta betalt för sakerna jag gjort. Vad skulle du ta för följande saker om du skulle sälja dom?


Den här adventskalendern gjorde jag förra året. Eftersom jag inte har någon användning för den, så ska jag försöka att sälja den. Det var mycket jobb att göra den här,fast det var roligt. Vad skulle du sätta för pris på denna?




Jag har gjort ett antal tändsticksaskar. Ni som säljer, vad tar ni för dom?

Tändsticksask och några ljus?


Flskkort, vad ska man ta för dessa?


Post It böcker, vad är skäligt att ta för en sådan?
Ja, det var mycket frågor från mig idag. Men jag hoppas att jag får lite hjälp på vägen av er,vad jag ska sätta för pris på sakerna.
Vill önska er alla en trevlig helg.
Tjingeling!

9 kommentarer:

Lena B E sa...

Låt det här inlägget ligga övert några dar, kanske en vecka eller så, nu är det ju helg och många bloggar ju inte så mycket då. Superduperfina saker du har gjort!!! Påsen med tändstickorna och ljusen tycker jag du ska ta minst 50-60 kr för, och adventskalendern en hundring. Den ser så välarbetad ut och är superfin!! Nu har jag äntligen kunnat skriva ut dom fina etiketterna som misscutiepie bjuder på, och dom är kanonfina!! :)
Trevlig helg vännen. Kramar från Lena

Andrea sa...

Wow - wonderful things you have make! Great!
many greetings
Andrea

Gertrud sa...

Hej Lena, åh viken lyckost du är som ska sälja på marknad. Det är så kul, jag har gjort det förr med andra saker. Så jag är dålig på att prissätta våra scrapgrejor. Är det en eller två dagar? Har du inte sett på någons blogg om de brukar vara ute och sälja? Jag håller med Lena, låt detta inlägg ligga överst ett tag så fler ser det. Än en gång, jag är avundsjuk på som ska ut. Kram Gertrud

Lisan sa...

Hejsan,
Visst är det svår med priser, ja brukar nog ligga på en ask för 30-35:- och ask med ljus på 50-75:-, flaskpåsar beroende lite från 20-45:- nja något sånt. Håller med på att det e svår. Hoppas det hjälpte. Ha det så bra Kramis från Lisan

LenA sa...

Hej!
Det där med priser är svårt!
Adventskalendern är super och rätt köpare betalar säkert minst 150:-
Du gör så fina saker så jag tycker att du ska lägga dig högt i pris, dom som uppskattar betalar!

Tack för goa kommentarer, blir alltid lika glad!
Ha det bra!
Kram Lena

mia sa...

Vilka vackra saker du gjort!
Svårt med att ta betalt! Typiskt kvinnligt!!:)
Försök räkna ut vad det kostar materialmässigt, tänk sedan ut vad du vill ha för arbetet. Skäms inte för att ta betalt!!
Den som uppskattar hantverk, betalar gärna!
//mia

lk46 sa...

Håller helt med Mia... du måste räkna på vad som gått åt och så lägga till tid!
Jag tar 50: för kort! Tändsticksask med ljus 50:- flaskkort, ca 20:- Postit skulle jag ta 35-40:- for Adventskalendern skulle jag inte sälja under 200:-
Lycka till vännen!
Kättesnygga alster du skapat!
Kramizar Lene

Busan sa...

Håller med Lene vännen - under 200- hade jag inte sålt adventskalenderna för - den går ju att använda år efter år!!!!!
Och de andra priserna låter också vettia - du ska ju inte ge bort dina saker när du gör så fint!!!! Men det är så typiskt kvintligt att ha svårt att ta betalt - men jag fick 100- för två dopkort och två baby skor tillsammans och det tyckte jag var jättebra!!! :) Materialkostnaden var ca hälften och skulle du räkna på hur mycket du lagt i material på adventskalendern skulle det nog bli mycket pengar... så sätt hellre lite för mycket betalt är mitt råd och sänk om du inte får det sålt...

Massor med kramar och ha det bäst!
Busan

Linda Horn sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med prissättning, jag är totalt hopplös när det gäller att ta betalt för mitt arbete!!

Hoppas du tycker om att göra väskan! Nej, jag har inte förstorat den, den ska vara/är så liten! Precis lagom till lite småpyssel, eller kanske några små praliner - fast då får de inte vara stora! ;-)

Lycka till, kram