tisdag 10 november 2009

Ännu ett kort till Sussies utmaning

Hejsan!
Hur har ni det i november mörkret? För mörkt är det verkligen. Åtminstone här i Småland. Får ha lyset tänt hela dagarna.
Jag har gjort ytterligare ett kort till Sussies färgutmaning.


Färger, brunt, vitt, guld, beige. Det finns inget på kortet som är rött eller grönt.
Här kommer ytterligare några kort gjorda senaste tiden.







Idag läste jag en sak jag ska testa hos ScrappTorget Hur man målar med Promarkers och sedan skuggar med MCP teknik. Det där ser intressant ut och kanske kan vara det som blir "mitt" sätt att färglägga.
Ha det gott.


8 kommentarer:

Petra sa...

Vilka jättefina kort du gjort. Jag har testat MCP någon enstaka gång. Det blir ganska bra. Nu är det dock längesedan jag testade.
Ha det gott.
Kram
Petra

LenA sa...

Så himla fina kort du har gjort! Och tack för alla bra tips du letar upp och låter oss andra ta del av.
Det där med P M är ju en historia för sig, kan inte förstå hur man ska göra för att få det se ut som....ja, just det, pärlor, mina blir som pyramider?!
Ha en fortsatt bra dag i höstrusket!
Kram Lena

Pernol sa...

Hej Lena!

Vad fina julkort du har gjort!!! Och så många! Jag förstår inte hur du får tiden att räcka till!

Jag har använt akvarellfärg, Polychromos pennor och nu har jag köpt på mig en massa Promakers pennor. Jag måste absolut testa detta sätt att färglägga som de gör på Scrapptorget!

Tack för tipset!

Ha det gott!
kramelikram Pernilla

Gertrud sa...

Finfina julkort, snygga röda papper och söta hÄnglar. Tack för tipset med färgläggningen, jag provade och det blev riktigt bra. Kram Gertrud

Busan sa...

Hej vännen och förlåt jag inte hört av mig igen på ett tag. Du finns ständigt i mina tanker ändå och jag har nu lyckats göra klart ett julkort till Sussies utmaning och väntar som dig bara på att mörkret ska lysas upp så kameran kan få till något foto på det hela. Dina julkort är så fina och jag är så glad än att du fick sålt så många på så kort tid - men jag förstår fullständigt för du är jätteduktig. Har suttit lite med det som kanske kan bli julkort till familjen här ikväll och färglagt lite. Får se vad det blir av det. Är mycket i huvudet just nu med annat så har inte ro sitta vid datorn så mycket men har fått pysslat lite än om det inte blir så mycket av det än så länge. Helt plötsligt har jag kanske en bunt julkort klara på en gång som är okej till familjen i alla fall!!! :D Hoppas på det så länge!!! :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas du snart får en jättemysig pysselstund igen.
Varma höst-kramar till dig
Busan

Lena B E sa...

Hejsan vännen! Åh wooow så många fina julkort du har hunnit göra!! Har så svårt att välja ut en favorit av dessa kort, så det får bli två kort. Dels kortet där du använt notpapperet och sen kortet med hängel tjejen som håller i en god jul "banderoll". Ha det så bra vännen. Kramar från Lena

Erica sa...

Hej vännen, tack snälla du för alla stämpalar. Gick lättare att måla denna gången :)

Wow vad massa fint du gjort. Man blir lika glad och inspirerad varje gång man besöker dig. Har alllt koll här varje dag även om jag inte alltid lämnar ett spår.

Kramar Erica

sussies sa...

Wow vännen, vilka underbara julkort du gör hela tiden!!! ÄLSKAR alla dina julkort (och andra kort med för den delen), du är såååå himla duktig!!! Kan sitta och titta på dina kort hur länge som helst och bara suga in ny inspiration!!!

TACK för det superfina bidraget till utmaningen!!! :-)

Ha det gott vännen!

Kramis Susanne