söndag 1 november 2009

Utlottning

Hejsan!

Jag fyller inte år, jag har inte namnsdag, men jag har något annat att fira. Nämligen det att jag har träffat på så många härliga människor genom mitt bloggande. Blir så glad över alla goa kommentarer jag får.
Därför tänker jag nu ordna en liten utlottning bland er kära vänner.
Reglerna är enkla; Kommentera så mycket som du känner och orkar under detta inlägg och ev kommande inlägg jag gör under veckan. Du får en lott med ett nr för varje kommentar du gör, så kommentera på nu! Jag börjar att räkna nu! Skäms inte, det går att skriva om vädret och vad som helst.
Du har till nästa söndag på dig tills 14,00. Den 1,a november klockan 16, drar jag en vinnare.
Vinsten är ett dekorationspaket som jag satt ihop.
Lycka till!



Vinsten blir detta.
Detta inlägg kommer att ligga överst till en vinnare är utsedd.

Så ska jag visa min lilla låda jag pyntade lite i går kväll. Det är några fack i den och plats för lite krims-krams.
Ha det gott!







Lördag;
Ni är alldeles, alldeles underbara tjejer. Bra jobbat! Även nattskiftet har jobbat på bra och många härliga skratt får jag. Tack och ha en toppenlördag.


Söndag. Hoppas ni har sovit gott, skönt med en timma extra sömn,eller hur?
Vet du vad det var som fick dig intresserad av scrapbookingen? Vad var det som fick dig att börja scrappa?
Jag minns det som igår,vad jag hittade på nätet och som fick mig att bli intresserad och började göra sökningar på ordet scrapbooking. Hade inte en aning om vad detta var.Detta var någon gång under 2007. Ni ska få se det kort, som fick mig intresserad.

Jag slösurfade runt en dag och hittade detta kort. Tyckte det var så fint och jag blev förälskad. Jag har inte en aning om vem som gjort kortet. Men den personen har jag mycket glädje att tacka för. Stämpeln på kortet hittade jag till salu på ett forum tidigare i år.Det är en stämpel från hÄnglar&stänglar. Nu tycker jag inte att den är så jättefin, men det är nostalgi för mig. Så denna stämpel gör jag mig nog aldrig av med.
Jag köpte tidigt Fiskars öljettsättare. Det är nog det absolut sämsta köp jag gjort inom hobbyn. Jag har nämligen inte fått en enda öljett att sitta kvar efter att jag använt dessa sättare. Har du gjort någon dåligt köp? I så fall vad?
Skriv gärna och berätta. Skulle vara roligt att höra era historier.
Mitt lyckonummer är nr 7. Så därför kommer jag att ge ett litet tröstpris till den som lämnar kommentar nr 107. Så kämpa på. Ni är superduktiga och jag har fått ett gensvar som jag i min vildaste fantasi aldrig kunde drömma om!
Ha en underbar dag. Tjingeling!

Söndag kväll..
Ja ni är ju för goa tjejer. Fick lite roligt jobb när jag tittade in i datorn för en stund sedan,heja er.
Lene, jag tycker att det var en rolig ide med en engångsswap. Är det någon som känner för att ta hand om detta?
Jag har ett tråkigt besked att ge er när det gäller födelsedagskjedjan. Fick ett mail från Busan att hon vill hoppa av. Hon har andra jobbiga saker att ta tag i framöver och måste lägga sina krafter på det. Förstår dig Busan, men tycker det var tråkigt.
Nu finns det en plats ledig i nov månad. Någon annan som känner för att vara med? Hör av dig i så fall.
Ha en skön kväll i mörkret.

Måndag
God morgon!
Nu tycker jag att vi bildar en stor sångkör och sjunger en låt för allas våran kära Lene idag. Lena BE och Sussie har jag läst är några hejare på att sjunga, så ni får leda kören ....Ja må hon leva,ja må hon leva....GRATTIS Lene på födelsedagen. Hoppas du får en bra dag.Stor Kram till dig.

Fortfarande måndag....
Vad ni är härliga tjejer som ser till att jag har det så roligt här med all läsning. Tänkte jag skulle lotta ut ett litet pris till. 107,e kommentaren tog Lene. Nu får vi se vem nästa blir då.
För ett tag sedan lämnade jag ut 30 julkort,( några av dem var tags) till försäljning. Min kompis Yvonne skulle försöka sälja på sitt jobb. Hon har sålt en hel del, inte riktigt alla.
Igår träffades vi och jag fick lite pengar av henne, som hon sålt kort för. Hur mycket tror ni jag fick?
Gissa på nu...den som kommer närmast eller exakta summan vinner!

Måndag kväll; Grattis Lena BE, du tog kommentar nr 200 och vinner ett hemligt pris.Jag har lite "hemlisar" för mig ibland. God natt med er.

Tisdag
God morgon på er. En ny dag har börjat och jag hoppas att alla får en bra dag. Härligt med alla kommentarer tjejer. Jag har roligt och det hoppas jag att ni med har. Det är min mening med detta i alla fall.Det är så roligt att följa er lite i eran vardag, som det faktiskt blir en del av genom alla era kommentarer. undrar hur länge bloggen "pallar" trycket,ha,ha.
Ingen har ännu gissat rätt på summan. En ledtråd, jag har inte sålt mina kort särskilt dyrt, så gissa på.
Är ni bra på att dra historier? Jag är det inte, för jag kommer sällan ihåg dom och får inte till poängen riktigt. Men känner du för att roa oss andra med en historia, så gör det. Vem vet, det kanske kommer ett pris i din låda med. Ha det gott!

Tisdag em
Skratt....jag har fått en gissning som är på pricken! Grattis till Lena BE igen, 490 kr är exakt. Tjoho!

När katten är borta dansar råttorna på bordet,ha,ha. Jag har varit till blomsteraffären en runda. Fick verkligen rolig läsning när jag kollade in här,ha,ha. Helt klart ska ni ha belöning för era vitsar Erica och Busan. Jag säger Grattis. En liten vinst kommer om ett tag med posten.

Nu kommer nästa utmaning om ni skulle vilja ha lite mer jobb,ha,ha. Jag lägger in en liten bild som är hämtad från ett kort som finns i min blogg. Vilket kort är det? nu får ni jobba igen!


Snabb som vinden var du Erica. Jag säger Grattis igen och önskar dig en trevlig pysselstund. Tack för alla goa kommentarer idag. Lite hungrig blir man med, av alla matinlägg och andra godsaker.
Jag gapskrattar här, tack susssie för du delar med dig av dina roliga vitsar. Tror jag får skicka ett litet pris till dig med!

Onsdag
Äntligen så har vi med fått det fina vädret flera av er skrev om igår. Solen skiner och marken ligger täckt av frost.
Det har pratats om en del renorveringar här. För ca 3 år sedan så gjorde vi om vårt vardagsrum i lyan. Då blev det en fondvägg. Trodde jag skulle tröttna fort på den, men den finns där fortfarande. Nu undrar jag om ni kan gissa vilka färger det är i den. Av en färg är det två nyanser, men jag räknar den som en färg. Så tre färger ska ni gissa på. Vilka färger är det tror ni?
Det är ett stort nöje att starta upp datorn här på morgonen. Alla roliga inlägg man får att läsa till morgonkaffet, det är fint fint det! Tack.

Onsdag em.
Hej på er kära vänner. Än är det ingen som har gissat rätt på färgerna på tapeten. Den som ligger närmast är Sussie i sina färgkombinationer. Så gissa på! Det är roligt att läsa lite historier. Så fortsätt gärna att underhålla oss andra.

Vi har fått en vinnare. Grattis Erica. Här kommer bildbeviset, svimma inte nu,ha,ha
Jag kan inte annat än ge Petra ett tröstpris, du var ju så nära i färgerna. Grattis tjejer. Tapeten är svart, vitt och två nyanser grått.
Jag ser Sussie att du var nära du med. Jag lägger i en liten extra vinst till dig med. Sedan måste jag gratta Petra som är så duktig med vikten. Jättebra gjort och fina värden har du med, härligt! Hungrig blir man med av alla era förslag på maträtter.


Onsdag kväll
Jag vill tacka er alla för en trevlig dag. Ni delar med er av så mycket roligt, historier och tankar i vardagen. Nu ska vi ta den sista utmaningen för denna vecka. Sedan får vi inrikta oss på det spännande ögonblicket på söndag. Det finns en sorts godis som jag har varit jätteförtjust i så länge jag kan minnas. Samma namn har en blomma, som också det är en favorit hos mig. Vad tror ni det är?
Vinsten blir en liten stämpel, denna

Bilden lånad hos kortmakaren.
Petra...Grattis. Visst är det violtabletter. Stämpeln är din! Jag får egentligen inte äta godis, är diabetiker, men oj vad jag blir sugen på dessa tabletter ibland. Jag älskar också blomman viol. Den tillsammans med lite liljekovaljer, är det vackraste jag vet. Jag är ingen nattuggla och säger därför god natt. Sov gott alla. Även Lena BE och Susssie, när ni kommer till skott att lägga er,hi,hi. Tack för idag.

Torsdag
Vad roligt det är att se att ni fortfarande jobbar på och är så flitiga här. Tack för det. Jag har fördelen att ha ett helt rum där jag kan hålla till med mitt pyssel. Det brukar se ut som en orkan gått fram när jag har hållt till vid skrivbordet ett tag. Ännu värre har det varit när det har varit CC på gång. Då har hela köket med sett ut som, ja,jag vet inte vad. När jag väl har städat undan, då får jag en jättelust till att pyssla och så är cirkusen igång igen,hi,hi
Här är det ingen sol idag. Var kallt i morse när jag cyklade till sjukhuset. Lena BE, jag såg att de hade Magnolia Ink tidningen i sjukhusets lilla kiosk. Vill du jag ska köpa den åt dig, så säg till.
Självklart ska du få röster på ditt bidrag i tävlingen. Det vore ju väldigt roligt om någon annan än de "vanliga" kunde få vinna någon gång! Så tjejer, nu röstar vi på Lenas bidrag. När du gjort det, så skriv en kommentar om att du röstat, så får du en extra lott, hi,hi.
Nu ska det bli kalops, ris och morötter här. Hungrig!

Tack kära ni för en underhållande dag. Jag har allt koll på er, även om ni inte ser mycket av mig idag. Krya på er ni som inte känner er så pigga och till Erica säger jag bara, Heja HV, Heja HV.... God natt, ses i morgon!

Fredag
God morgon på er alla goa vänner. Hoppas att ni har sovit gott och vaknat upp till en förhoppningsvis solig dag. Natugglorna som sitter här och chattar på nätterna sover väl än,ha,ha,men ni övriga God morgon.
Läste hos Sussie att hon har det så bekvämt att dottern målar hennes motiv till korten. Så bekvämt då. Jag skulle med glatt hjärta lämna över mina motiv till målning hos någon annan. Erica vad säger du? Har du ingen vinst med några timmars målningskurs med dig? Jag har sett att många färglägger så himla fint och jag beundrar verkligen er som har tålamod att sitta i timmar med färgläggningen. Jag tycker det är så svårt att få till motiven riktigt bra. Jag började med akvareller i både penn,kak och tubform. Så fick man tips om distesserna, inget för mig. Så läste man sig till om Promarkers. Skaffade ett antal, men tyckte fortfarande inte att det blev så bra.Så tipsades man genom forum om MCP tekniken. Vissa gånger har jag lyckats få till motiven bra. Nu kör jag oftast med en blandning av MCP och Promakers. Har också köpt på mig några Tombows pennor, men inte heller det är något för mig, så de ligger här och skräpar. Så "velig" man är! Någon av er som färglägger med Tombows? Skulle vara roligt att höra vad ni använder att färglägga med. Berätta gärna för oss andra.
Idag ska jag besöka min hemstad Sävsjö. Åker dit en sväng i em. Har mina föräldrar på kyrkogården där och tänkte göra lite fint hos dem inför den kommande helgen.
Grattis Lena till alla dina sålda kort. Jätteroligt. Jag håller med Petra. Vi har blivit något av en familj här inne och det är så roligt. jag kommer att sakna detta när veckan är över, helt klart. Så tomt det kommer att kännas. Petras ide med att fortsätta med något sånt här ibland, tycker jag låter kanon. Vad säger ni om det? Det behöver ju inte vara tävlingar, utlottningar och sånt. Det viktigaste är att man träffas och har lite roligt.Ett stort plus är ju att man på kuppen lär känna varandra lite bättre. Toppenroligt tycker jag!
Tänk vilken utveckling det har blivit med tekniken. En annan som är gammal nog att tom gått i skola på lördagar och fått ha med sig matsäck till skolan. Kan nu sitta här hemma och ta del av andras vardag i hela vårt avlånga land. Detta är om man tänker på det, helt otroligt!
Ha en bra dag och fortsätt chatta på.!KramiZ

Nu kan ni gå in kära vänner och kolla på Lenas jättefina julkort som hon gjort. På söndag så får man börja rösta och det ställer vi väl upp på eller hur?


Titta så fint kort hon gjort. Kolla in hos henne.
Så vill jag tipsa om en rolig utmaning som Sussie ordnar i sin blogg under nov månad. Ska bli så roligt och jag har gjort mina första trevande försök med färgläggning av några motiv.
Jag kan inte hålla mig, skuttar runt av glädje. Fick ett så enormt fint kort av Erica med posten.Det är så fint dekorerat och hennes färgläggning är enorm. Synd ni inte får hålla i detta kort, ni skulle då förstår att jag inte överdriver. Tack Erica för ditt kort, första Halloween kort jag någonsin fått. Tack!


Titta så fint och vilka detaljer!

Roligt att läsa om er färgläggning.Gertrud och jag har på några mässor kollat på tjejer som målat med dessa distresser. Men vi brukar sucka efter ett tag och gå därifrån,ha,ha. Det är bara att inse. Jag kommer aldrig att bli så där duktig. Förstår att mycket beror på tålamodet.Det blir jättefint när andra målar med distresserna, får nog nöja mig med att titta på andras fina färglagda motiv och inse min begränsning. Tack för alla goa kommentarer som ni fixat idag. Ett hundratal har det nog blivit. Kram på er!

Magnolia Ink ska säljas av Pressbyrån,Coop med flera. Jag såg den igår i sjukhusets lilla kiosk här. Så jag tror ni kan finna den lite överallt i lite större affärer.

Lördag
God dagens på er alla. Roligt att se att här är full aktivitet. Ni är för härliga tjejer, jag diggar er,hi,hi! Ni ger mig så rolig och trevlig läsning.
När vi är inne på scrapbooking affärer så, vilken är din favoritbutik att handla hos?
Jag har då besökt de flesta butiker på webben och handlat hos många av dom. Helt klart är Pysseltagen en stor favorit hos mig. Lagersaldot stämmer. Inger lägger in nyheter väldigt ofta och snabba leveranser är det. Det finns många som är väldigt bra, men här handlar jag helt klart oftast.
När min sambo kom hem igår, så fick jag höra följande nästan det första han sa, vilket fint kort. Har du fått det? Han brukar inte se så mycket sånt, så detta är ett väldigt gott betyg till dig Erica,ha,ha. Det står på hedersplats i vårt kök. Ha en underbar dag med sol. Kramiz.

Ni är vad jag kan se tre stycken som har skrivit över 100 kommentarer var. Ni är otroooliga, bara så ni vet.
Erica, du är en av dom som skrivit över 100, jösses!
Jag har nyss upptäckt och handlat en hel del hos Altheas Mix. Mita som har affäeren är en mycket gullig tjej och hon har verkligen kanonservice. Jag brukar kopiera och klistra in i mitt mail när jag beställer hos henne. Lite jobb är det, men jag gör gärna detta för denna fina service hon har.

Nä Lene. Jag har inte skrivit några kommentarer själv. Vill inte blanda in mina där. Det är ni som ska ha pris, inte jag!
Klockan 14 i morgon så läser jag av antalet kommentarer. Sedan tar jag och skriver in antalet från 1-? och så får slumpen avgöra vem som vinner. Spännande, tycker jag med.

Lene
Jag vet inte om Gertrud har pepparkaks hÄnglarna. Annars har jag dom. Här är så roligt att vistas. Jag är ett stort leende hela jag. Vilken familj vi blivit då, så härligt! Jag har bara förra årets pepparkaks hÄnglar. Inte de nyaste.

Halloj tjejer!
Jag följer er allt. En hel drös med nya kommentarer efter vår middag här. Ungsbakade potatis med entrecote, inte fy skam det inte. Fick lite rolig läsning till efterrätt!
Ni har hunnit med många nya samtalsämnen ser jag. Musik är för mig ett stort intresse. Jag kan lyssna på det mesta. Men mina favoriter finns under 70 talet. Bob Dylan, Leonard Cohen,
Neil Young med flera,med flera. Av de svenska så är det framförallt Lundell och Afzelius jag lyssnar på.
Innan jag blev sjuk, så lyssnade jag jättemycket på musik. Numera gör det mig oftast stressad och jag föredrar tystnad. Jag har ju tron och förhoppningar om att jag ska orka med att lyssna mycket igen i framtiden.
Laga mat är inte något stort intresse här. Gör det mest för att jag måste.
Jag har köpt flera av de nya julhÄnglarna, men inte pepparkakorna och stolarna. Så dom skulle jag tacksamt ta emot. Jag kan gärna stämpla upp till er alla. Just nu så har jag inga albumblad kvar här. Det finns heller inte att köpa i stan. Så jag måste vänta på att få hem lite papper innan jag kan stämpla upp några mängder. Så det kommer att ta ett tag innan jag ev kan fixa några då. Lite akvarellpapper har jag om någon vill ha uppstämplat på sånt papper?
Dansade gjorde jag en hel del i min ungdom. Vanliga dansställen besöktes ofta och kurs i gammaldans har jag också gått. Men numera är utelivet minimalt. Går ut och käkar ibland, det är vad utelivet numera innehåller.
Tack Erica att du tänker på mig med,heja HV!
Jag skulle vilja krama om er allihopa, ni är så goa och jag hoppas att vi en dag ska kunna ordna ihop en träff. Låter roligt Petra att vi kan träffas hos dig sedan, undrar nyfiket vad det är du firar!! ( ler lite försynt och ser ovanligt snäll ut!)
Jag skrattade gott förra helgen, när Lene frågade om hon vann om hon skrev 100 kommentarer. Trodde jag inte ett dugg på då att jag skulle få så många, ack vad man bedrog sig,ha,ha.

Petra; Jag har en vagn som heter Emrik, inköpt på IKEA. Jag har hängmappar i den. Lätt att bläddra bland pappren och det får rum massor i den. Jag vet att Gertrud har kommit på en väldigt smart pappersförvaring för trångbodda. Hon kanske själv skriver om det.

Namnförslag? Något med familjen kanske Familjen Scrapp??????

Nr 1000 Lene!!!!!!!
Scraptöserna tycker jag var ett bra förslag på namn.
Tack för pussarna....Jag myser för fullt. Pyssla..vad är det? Hinner man inte om man ska hålla koll på er godingar! Ja ha, har de slutat sälja vagnen som är så bra, synd!


Erica, du är ju en pärla! En äkta sådan!

God natt på er kära vänner. Pennan har fått jobba hårt idag. Vi tar och vilar upp oss inför morgondagen nu. Puss och Kram på er och ett stort TACK!

Söndag
Hej på er alla chattare. Lena är vaken och har hunnit få i sig flera muggar kaffe. Jag sitter här och följer er, får glada skratt av allt roligt ni skriver. Pennan och jag jobbar för fullt och laddar oss inför eftermiddagen.
Vädret är grådassigt och då kan man med gott samvete sitta här och roa sig.

Ja Petra det är du. Jaha, då, man kan surfa med mobilen, kolla epost mm. Att ha den till att ringa med är inte nog numera,ha,ha. Är ingen höjdare på det där själv, men har testat.

Lena, du har fått min röst.

Lovat är lovat. Alla som skriver att dom röstat innan kl 14, får en extra lott.

Nä,nä, ingen avanserad matlagning idag flickor, det hinner ni inte. Ni ska vara här,ha,ha.




Klockan här är 14 och nu ska jag börja jobba tjejer. Vi hörs. Kramiz

1 517 kommentarer:

1 – 200 av 1517   Nyare›   Senaste»
Lena B E sa...

Wow så himla snygg din krimskrams låda blev, den är ju helt oigenkännlig!!! Såklart jag vill vara med i din utlottning vännen! Jag ska självklart blogga om det idag! Vädret? Nja det är grått, trist och tråkigt som vanligt den här tiden på året. Kramar från Lena

Lena B E sa...

Nu finns en bild på din fina bloggcandy i min blogg.
Kram Lena

Linda Horn sa...

Vilket underbart paket du har satt ihop!! Det skulle man ju gärna vinna.

Fin krimskrams-låda du gjort!!

Kram

Lisan sa...

Du är väl bara för go och snäll. Vilken toppen idé du kommit på. Håller helt och hållet med på att det är många härliga vänner man fått här på bloggen.
Din krims-krams låda var jätte fin. Vilket bra förslag, för är det något vi scrappare har så är det väl en massa krims-krams.
Jag kommer lägga ut din utlottning på bloggen så alla kan se. Ha en go helg. Kramis Lisan

Erica sa...

Wow vilken snygg låda du gjort. Åh vilket candy, det måste jag vinna. Tar en lott nu hoppas på tuen också. Lär återkomma :)

Kram Erica

lk46 sa...

Jättesnygg krimskrams låda1 Ingen dum ide alls!
Kram lene

lk46 sa...

Ja men visst jag ska ju vara med om Candyn också, den skriker ju att den vill åka och kolla hur det ser ut i Nassjö!
Kramizar från nässjö

lk46 sa...

Visst, jag ska ju lägga ut en bild också, ska göra det tillsammans med ditt fina kort som jag bara älskar!
TIHI, detta var skoj, jag ääääälskar att skriva! Du får mycket att göra!
Kram

lk46 sa...

ja då är jag här igen!
Nu har jag lagt in din candy på bloggen!
Om jag skriver 100 inlägg, vinner jag då!
kram lene

Lena B E sa...

Jaa nu ska du få riktigt mycket att göra vännen!! Kram Lena

Lena B E sa...

Den där härliga vinsten får gärna komma upp till hälsingland!! Kramizar

Lena B E sa...

Ja visst träffar man på en massa härliga människor genom bloggandet, och du är en av dom!!
Kram Lena

Lena B E sa...

Min gryta står och puttrar på spisen men jag hinner nog skriva en kommentar till, Så nu hoppas jag bara att jag har turen på min sida också! ;) Med allt mitt plitande så borde det inte vara helt omöjligt!! Jag får ju iaf. riktigt många lotter, och du får nåt att göra med att skriva alla namn. Hi hi... Kramar från Lena

Lena B E sa...

Hej igen vännen! Japp nu är jag här igen, hi hi... tänkte bara tala om att nu har vi ätit av den goda grytan. ;) Snart är det väl nåt att se på tv´n hoppas jag, för jag har ingen ork att scrappa ikväll, ryggen värker som sjutton nu. Gubben jobbar i helgen och då ska jag passa på att scrappa lite. Det ska bli roligt, och jag hoppas att jag hinner med några julkort.
Beställarna kommer till veckan och hämtar sina kort, det är så skönt att jag har dom avklarade så då kan jag tänka bara på mina egna. Ha en jättetrevlig helg min vän! Kramar från Lena

Gertrud sa...

God afton i stugan.Vad kul detta är. Klart som korvspad jag vill vara med. Idag är det dag 1 av 6 lediga, åh vad jag myser. Så fin din låda blev jag ska påbörja min på söndag men den blir nog inte så fin. Men jag har redan lagt ner småsaker i den. Idag har jag gjort två kort i lugn och ro, hm mysigt. Vi hörs, kram Gertrud

lk46 sa...

jaså du ska till Nässjö.
Men då tycker jag du ska titta förbi hemma hos mig!
Kram

lk46 sa...

varför är det aldrig något läskigt på TV. Stepen King vore bra eller vad tycker du?
Kram

lk46 sa...

fasiken va hungrig jag blir när jag läser om Lena BEs gryta. Hon får skicka lite till mig, jag har nämligen inte orkad åka och handla idag!
Kramiz

lk46 sa...

jag vet inte om du är en läshäst, men just nu håller jag på med en bok som jag tror du skulle gilla! Hypnotisören av kepler. Den är så spännande!
Så nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan det är dax att släcka ljuset.
Kram

lk46 sa...

Nu blir boken lite för läskig så jag slår igen den och ska försöka sova, Jobbardag imorgon!
Så godnatt och sov gott!
Kramizar lene

Busan sa...

Men vännen - du är väll bara sååå underbart rolig!!!! :D Jag och min man fick oss ett gott skratt här nu när vi skulle gå och lägga oss och jag bara tittade in på din blogg - ville ju se vad du hade på gång så klart!!!! :) Och ja, vilka idéer och underbara vänner också - ja, detta var bara sååå kul.. hi hi... Ja, nu blir jag ju tvungen att hitta till datorn oftare igen... he he.. detta går ju bara inte att missa - utlottningen är fantastisk liksom din låda du pyntat - så härliga färger och ja, du är en riktigt härlig tjej!!!
Ha det så bra du bara kan och sov gott om du inte redan gör det... ska själv försöka mig på det nu.
Varma höst-kramar Busan

Ellis sa...

Jag är gärna med och tävlar också, har bloggat om det här: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12645001
Kram Elenor

sussies sa...

Wow vännen vilken toppenidé med en så rolig utlottning! Älskar att skriva!!! Klart jag vill vara med oxå!!!
Kram Susanne

sussies sa...

Lägger ut din bild imorrn och även länken. Är lite sent nu och jag är supertrött!
Kram Susanne

sussies sa...

Hej igen! Glömde ju att skriva vilken underbar candy du har skrapat ihop! Den vill absolut norrut, till Ö-vik och sköna Gullvik!!!
Kram Susanne

sussies sa...

Tjohoo, nu är jag här igen bara för att tala om att din ask blev superfin och en toppenidé för allt krimskrams vi scrappare samlar på oss! Allt går ju att använda bara man har fantasi nog, eller hur?!! ;-)

Kram Susanne

sussies sa...

Hallo, bara jag igen! Ville bara säga Godnatt denna gång och sov så gott vännen!!!
Kram Susanne

sussies sa...

Vill oxå säga att du är en toppentjej Lena!!!
Kram Susanne

sussies sa...

Nu är klockan 02.00 och det är kolsvart ute, mulet och nollgradigt, brrrrr!!! Bör nog krypa isäng nu, eller hur?
Kramis från en nattuggla!
Susanne

sussies sa...

Svejs, vill bara säga att jag återkommer garanterat imorrn!!! ;-)
Kram Susanne

sussies sa...

Hohoo! Alla sover, tyst det är i husen..., tipp, tipp, tapp! ;-)
Gonattkram Susanne

sussies sa...

Nu har du skaffat dig myyyycket jobb vännen med att skriva alla lotterna, hehe!!!
Kramis Susanne

sussies sa...

Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva, för tillfället. Men det är en dag imorrn oxå och då ska jag blogga om din härliga och roliga utlottning!!! Även fortsätta skriva här! ;-)
Ha det bäst vännen!
Kramelikram Susanne

lk46 sa...

Godmorgon godmorgon hör fåglar sjunga högt i kör!
ha en bra dag!
kram lene

lk46 sa...

Ush, jag hade hellre varit hemma och skrivit kommentarar här hos dig, men men!
kram

lk46 sa...

Nä nu måste jag ge mig av, ha det så kul när du läser alla fåniga inlägg!
Kramiz

lk46 sa...

ja då var jag på jobbet då och ska snart äta frukost!
Återkommer under dagen!
kram

lk46 sa...

Vet du om att det är FN dagen i dag?
Kram

Lilla Pyssel Inger sa...

VILKEN UNDERBAR IDE Lena OCH JAG HÅLLER HELT MED DIG MAN HAR FÅTT SÅ HIMLA MÅNGA GODA VÄNNER GENOM BLOGGEN:) Jag har fått vänner som ligger mig mycket värmt om hjärtat och Lene har jag haft så himla tur att få träffa och det kommer bli flera gånger:) Lycka till med din blogg candy jag ger redan upp ser att det finns kompisar av mig som redan ligger mils före mig ha ha ha Visst är dom väl underbara:) Din altärade ask är helt underbar du har lyckats igen, fast jag har aldrig sett dig misslyckats!!
Dina ord hos mig kan bara säga en ska DU ÄR EN MYCKET GOD VÄN OCH JAG BUGAR OCH TACKAR du gör mig JÄTTEGLAD:) Ta hand om dig själv och ha en underbar helg, massor med BAMSE KRAMAR från din illa vän Inger:)

Lilla Pyssel Inger sa...

WoW det blev i alla fall två inlägg här ha ha ha Vad kul att du gillade julkorten min favorit blev själv det som är vit och blått:) Hoppas bara min DT mamma Mita blev nöjd också !!!
Lite roligt för när jag skrev mitt först inlägg till dig i dag så måste du samtidigt ha varit inne på min blogg och skrivet till mig vad KUL:)
Kramis och trevlig helg igen på dig också min vän från din lilla vän Inger:)

Marie-Louise sa...

Vilken fin utlottning! Ja jag har ju inte hunnit med riktigt märker jag......hihi, det finns ju flera som är riktigt sugna. =) Gillar din krimskrams-låda massor, superfin!! Kram kram

Lena B E sa...

Jag vill också säga att du är en toppentjej Lena!!! Kram Lena

Lena B E sa...

Hi hi... kul det här! :D

Lena B E sa...

Jag tyckte Lene och jag är rätt duktiga på att kommentera, men nu har ju Sussie kommit in i bilden också och hon är visst ett strå vassare! *skrattar* Kramar från Lena

Lena B E sa...

Jag ska fundera på hur jag ska skicka ner lite av grytan till Lene, ser ju att hon är sugen. ;) ha ha ha. Mailar dig snart, måste få en kaffetår först bara. Vi hörs! Kramar från Lena

lk46 sa...

ja men det låter ju bra att jag ska få lite gryta! Nu ska jag i alla fall snart äta våfflor, det är maten på jobbet idag!
ha det!!!

Busan sa...

Hej vännen - detta är hur roligt som helst - vilken idé du har om blogg-candy... är rädd att jag ligger i lä när det gäller antalet kommentarer men, så många goa skratt jag fått när jag läst Lena BE, Lene och Sussies kommentarer så kommer jag nu bli flera år äldre - och det är ju inte fy skam... hi hi...
Ha det bäst och har nu i alla fall bloggat om din blogg och vem vet - jag kanske också får lite att berätta här en dag innan tiden går ut... hi hi...
Varma höst-kramar till dig och toppenfint kort du gjort till Lene!!!
Busan

Busan sa...

Glömde - jag tycker också du är en toppen tjej!!!! :)
Kramizar igen!!!
Busan

Busan sa...

Nu ska vi laga mat förresten - hemlagad pizza... hihi...
Kramizar igen... Busan :D

Lena B E sa...

Nu ligger jag efter ser jag!
Bäst att skriva lite igen. hi hi...
Kram Lena

Lena B E sa...

Jasså Lene ska äta våfflor! Så gott!! Då får hon skicka några till mej i utbyte. ;) Kram Lena

Lena B E sa...

Ååå ska Busan laga pizza, jisses vad gott!! Undrar om hon också vill byta en bit mot lite gryta?! Ha ha ha...
Kram Lena

Lena B E sa...

Hi hi... Du är väl glad att jag har ett kort namn va? Det är ju lite lättare att skriva då! ;)
Och ett så vackert namn sen... eller hur? *skrattar*
Kram Lena

Lena B E sa...

Ja jisses nu blir jag nog minst 120 år efter alla skratt jag har fått här! Kanske bäst att vila en stund för så gammal tror jag inte att jag vill bli. Vi hörs sen vännen, jag kommer säkert in lite senare.
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Äh! Jag tar väl och skriver en till kommentar när jag ändå är här, ska man ändå bli gammmal så är det väl lika bra att jag blir riktigt gammal, eller vad tycker du? Kramizar

Pernilla sa...

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
Vädret här är grått och 7+ grader.

Kram Pernilla.

Nettans Blogg sa...

Hej vilken trevlig ideé du har kommit med.
Jag har länkat detta vidare på min blogg.
Din låda är ju bara så jätte fin.
Men jag tycker också dina jätte fina julkort.

Tjingeling Hillevi

märta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning! Hoppas på tur gör: Märta

märta sa...

Dekorationspaketet vore en toppen present till min mellandotter som nyligen har börjat att scrappa. Så nu håller jag tummarna! Märta

märta sa...

Du skrev att man kunde göra inlägg om vädret så här kommer en väderleksrapport: Det små regnar är allmänt grått innesittarväder.
Ha en skön kväll! Märta

märta sa...

Jag lägger ut en bild och länkar också!
Märta

lk46 sa...

ja då är jag hemma från jobbet igen. Kallt och regnigt ute.
Kram

lk46 sa...

Hur känns det vännen, du har inte fått ont i ögonen än hoppas jag!
Kramiz

lk46 sa...

Nä nu ska jag äta lite... smörgåstårta blir det, smaskens, eller hur?
Mmmmm

lk46 sa...

ja det var gott, nu är jag mätt och kan fortsätta läsa min läskiga bok! du måste absolut läsa den!
Ses om en stund

Lena B E sa...

Ja, här har man minsann hamnat på efterkälken ser jag! Hi hi...
Kram Lena

sussies sa...

Här har visst JAG hamnat på efterkälken idag, hmmm!!! Det ska vi visst ändra på!!!!!!!!!!!

Kram Susanne

sussies sa...

Nu Lenavännen så har jag lagt upp bild på din candy hos mig och även länkat!
Kramis!!!

sussies sa...

Bättre sent än aldrig, eller hur?!! Fast inatt kl. 02.00 så orkade jag bara inte!!!
Kramis!!!

Lena B E sa...

Nu är det en av alla reklampausar på tv´n, så jag passar på att skriva lite här. ;) Kram Lena

sussies sa...

Idag har jag suttit den mesta delen av dagen och gjort mina swapkort till swappen inne på sb.com. Har skurit ut med min älskade Slice, både tagficka och dekor på fickan, hur kul som helst!

Kramis!!!

sussies sa...

Hördu Lena BE, vad är det som är så roligt på TV som gör att du inte sitter här och kommenterar hela tiden? Du vill väl ha många lotter, hehe?!!

Kramis!!!

Lena B E sa...

Jag tittar ju på körslaget, fast det går ju nästan lika bra att lyssna. ;)
Kram Lena

sussies sa...

Nu Lena, tycker jag nästan synd om dig som måste skriva så måååååånga lappar när det blir dragning!!!hihi!!

Kramis!!!

sussies sa...

Aha, okey då vännen!!! ;-)

Kramis!!!

sussies sa...

Nu ska jag fortsätta med mina swappisar så de blir klara nån gång, helst nu i helgen. Återkommer GARANTERAT!!!

Ha de!!!

Kram Susanne

sussies sa...

Kramelikram!!!!!!
Susanne

sussies sa...

Glömde ju att säga att jag oxå tycker att du är en TOPPENTJEJ!!!

Kram Susanne

sussies sa...

Måste ju tala om vad vi har för väder idag. Mulet trist och 1+.... och kolsvart ute nu.

Kram Susanne

Lena B E sa...

Ser att Sussie är på hugget igen! ;) Hi hi... vad gör hon då tro som inte tittar på samma program som mig? Kram Lena

Lena B E sa...

Aha, Sussie håller på med swapkort! Då fick jag veta det ha ha... ;) Kram Lena

Lena B E sa...

Här verkar det vara +5 grader fortfarande, märkligt! Det är säkert nåt fel på mätaren!!
Kram Lena

Lena B E sa...

Stackars Lena som ska skriva alla lappar, nu slutar jag för idag. Återkommer säkert i morgon!
Natti natti Lena om du är vaken än. Kramar från Lena

sussies sa...

Ger du upp redan trollet??? Här är det paus i filmen på 4:an nu och nyheter så jag hoppar in här en sväng, igen. Tänkte det skulle vara kul att se en lättsam film ikväll, känner inte för nåt annat. Var tvungen att ta paus i swappandet då jag fick så ont i nacken av att sitta och limma massa bokstäver. Hälften gjorda och tar nog resten efter filmen, Little miss sunshine. Nån annan som ser den?

Kramis Susanne

lk46 sa...

Nä dra på trisser som de skriver.... vet ni inte att jag har första tjing på detta...skrattar... ja, ja det är bara att skriva och skriva!

lk46 sa...

Jag somnade fram för TVn, vakande av en sexig röst sa.. she is a live.
Så klart jag var levande tänkte jag. Där stod Horatio Cane och tittade på mig med sina sexiga ögon... nå ja, det var ju inte mig, utan någon tjej i Miami! men jag önskade det var på mig han tittade! FNISS

lk46 sa...

men nu måste jag i alla fall sova några timmar, ja gärna många. Men ska nog läsa lite inna i alla fall!
Sov gott vännen, nattlektyr det har du ju!
Kram lene

sussies sa...

Jaha, nu är filmen slut! Inte världens bästa film men helt ok. Nu fortsätter jag med mina swappisar. Ska limma färdigt alla bokstäver, har 3 kvar av 6 kort. Imorrn är de nog klara.
Kramis Susanne

sussies sa...

Förresten, nu kom sonen hem efter att ha varit hos kompis hela dan och gubben far ut och jobbar några timmar. Dottern har varit ute och övningskört idag och hon blir bara duktigare och duktigare.

Kramis Susanne

lk46 sa...

Godmorgon vännen!
Jag tittade på det fina kortet som fick dig att bötja scrappa. Jag älskar den lilla hänglen, så jag köper gärna lite uppstämplat av dig1 jag tycker de gamla är mycket sötare än de nya!
Ha en bra dag vännen

lk46 sa...

ja visst ja, kör försiktigt när du åker till nässjö!
Kram

lk46 sa...

Medan jag drickar mitt kaffe ska jag fundera över vilka dumma köp jag gjord.

lk46 sa...

vet du, jag tror att det är en tjej som heter Linda som gjird detta kort! Hon gör tyvärr inga kort längre, hon syr kläder.

lk46 sa...

Sover allt folk än????? Jag har redan varit på auktion på althes mix!
/Lene

lk46 sa...

Hej.Jag heter maggan och är på besök hos min syster. Jag har ingen blogg, men hon tyckte jag skulle skriva!
Ha en bra dag!
/Maggan

lk46 sa...

Vännen, bortse från min systers kommentar, den ska inte räknas i mina. vi glömde att sätta anonym!
Nu ska hon och jag i alla fall pyssla! Jag har lite kort som ska vara klara.
Kram

Viddan sa...

Hej!!!
Vilken respons du fått... Så många lotter som de andra (som är väldigt väldigt flitiga) kommer jag inte dra =).
Jag vill bara säga att jag är glad att jag har hittat till din sida och har lagt in mig som följare, för här fanns det mycket fint att titta på.
//Lena

mita sa...

Tack för ditt bud på "Rosa bandet" auktionen på Altheasmix.blogspot.com Lycka till!
OBS! Mera varor ilagda... skynda kolla in! Kram Mita

Lena B E sa...

Hejsan vännen! Jag hoppas du får en jättetrevlig dag i Nässjö! Kör försiktigt! Kram Lena

Lena B E sa...

Vad som fick mej att börja scrappa... Måste tänka efter...

Lena B E sa...

Har gjort julkort i... räknar på fingrarna... ca 7-8 år.

Lena B E sa...

Men Lo´s började jag med när syrrans dotter gifte sig, och jag hade några kort från hennes bröllop som jag ville göra något roligt med. Måste nog gå och kolla hur länge sen det är, vänta...

Lena B E sa...

Det var 2 år sen. Vad var det mer du ville veta?

lk46 sa...

ja ha, då ska vi se .. vad som fick mig att scrappa.
Jag har gjort kort under ganska så många år, först på datorn, sen med bilder jag klipte ut! Sen såg jag en kurs för något som hette scrapbooking och blev nyfiken, jag och min ena svärdotter gick dit och ja på den vägen är det!

Lena B E sa...

Vilket sämsta köp jag gjort??? tänker så det knakar...

lk46 sa...

Har jag ångrad något jag köpt?

lk46 sa...

Ja det har jag, man köper mycket man tror man behöver, men sen är det inget man vill ha!

lk46 sa...

Jag tror minnsan att jag blev nR 107..... kan det vara riktigt!?

Lena B E sa...

Köpte glue dots på tradera i våras som var oanvändbara, och halva paketet fick helt enkelt kastas. Den andra halvan gick med nöd och näppe att använda. Dom var uttorkade. Vilken nit jag gick på. *skrattar*

Lena B E sa...

Hm!! Lene hann före mig! Grrr... *skrattar* Kram Lena

Lena B E sa...

Nää, just nu kommer jag inte på nåt sämre köp som jag har gjort. Men det finns det säkert, så mycket tokigt som man handlar hela tiden!

Lena B E sa...

Nu ska jag köra igång med mina julkort snart, bäst att passa på när gubben är borta och katterna är ute. Kram Lena

lk46 sa...

Jag tycker det här är kul, men tycker synd om Lena som ska läsa så mycket strunt!
Kram på dig vännen!

lk46 sa...

Men det går ju att skriva lite annat också1
Tex att du är en jätte go vän lena och jag uppskattar dig jättemycket!
Kramizar! lene

sussies sa...

Wow, här har ni legat i ser jag, bäst att försöka hinna ikapp då, om det går förstås!

Kram Susanne

Lisan sa...

Hahahahaha,
Oj vad jag ligger i lä ser jag. Jag hade bara kommenterat en gång. hahaha så det är bara att sätta igång. Men jösses vad jag skarttat åt alla dessa kommentarer.
Kramis Lisan

sussies sa...

Det där kortet tycker jag oxå mycket om, det är såååå fint! Synd bara att tjejen slutat göra kort, med den talangen! Hoppas hon kör igång nån fler gång! Mycket inspirerande kort, förstår att du föll för scrapbookingen då!
Kram Susanne

Lisan sa...

Här är det regn o trist så jag hamnade här och slipper kratta alla löv som trillat av, skönt!
Kramis Lisan igen

Lisan sa...

Nu har jag även lagt ut ditt fina blog-candy på min blogg så alla som besöker min sida kan se det!
Kramis LIsan

sussies sa...

Synd att jag missade nr. 107 då 7 är mitt turnummer oxå, attans otur!!!
Kram Susanne

Lena B E sa...

Ja jag kan bara hålla med Lene, stackars Lena som ska skriva alla lappar och måste läsa allt tok som vi skriver! Kramar från Lena

Lisan sa...

Hej sussie ser att du med är här och vill vinna..hihi
Kramis LIsan

Lisan sa...

Och Lena BE med hejsan på dig med..ja ojojoj vad hon kommer att ha och göra här och läsa allt vi skriver. Nu funkar detta nästan somen messenger hihi
Kramis igen

sussies sa...

Vad som fick mig att börja scrappa? Vet precis när det var, som igår. Det var i oktober -06 då jag och en väninna var på en infokväll på en bokhandel där Scraphusets förra ägare, Helena Näslund pratade om vad scrapbooking är och visade sina alster. På den vägen är det. Började med julkort den julen, men de var allt i från snygga, hehe! Föll som en fura för denna underbara hobby!!! :-)
Kram Susanne

sussies sa...

Kul att vi nästan chattar med varann! :-)
Kram Susanne

Lisan sa...

Ja jösses så tokigt eller hur! Nu ska jag slita mig från datorn ett tag och fixa lite Janssons med ägg till min "gubbe"..tur han inte ser detta och kan läsa dom orden hehe!
Ha det så bra i regnet. Kramis från Lisan

sussies sa...

Mitt sämsta köp? Ja, det var en pappersskärare jag köpte på bokhandeln här i stan. Tyckte den verkade så bra med 3 olika skär men den var omöjlig att skära rakt med och dessutom så låg den inte alls stilla när man skulle skära, skulle behövt ha minst 3 händer för att kunna använda den. Sålde den senare på Tradera.
Kram Susanne

sussies sa...

Kom på att jag köpt mer tokiga saker som alla fula och oanvändbara stickers, hur fula som helst och som jag ALDRIG kommer att använda! Vad gör man med dem? En del fula papper har det oxå blivit genom åren som man ångrat så fort man kommit hem med dem.
Kram Susannne

sussies sa...

Nä, nu ska jag gå och äta något och ta mina mediciner. Har inte varit uppe så länge än idag då jag satt här och skrev mitt i natten igår, hehe!!! Har mig själv att skylla om jag är supertrött idag! Men idag får det bli en slöar- och scrapdag. Ska försöka göra färdigt mina swapkort idag så jag kan lägga dem på lådan.
Ha det gott alla goa vänner och stor kram till dig Lena som får massor att göra sen, hehe!!!
Kram Susanne

sussies sa...

Hejdå på er alla, vi ses snart igen!
Kramisar från Susanne

Erica sa...

Trodde jag skulle hunnit vara här mycket mer i helgen men ack så blev det inte. Får nu ta besöka dig hela dagen för att hinna i kapp :)
Kram Erica

lk46 sa...

Om inte Sussie läser detta kan någon kanske berätta för henne vad jag skriver!
Jag har också en masse såna grejer som jag aldrig kommer att använda!
Varför gör vi inte engångsswap där vi gör ett paket som vi skickar till någon som är med! Det jag inte vill ha, vill kanske någon annan ha!
Vad säger Ni om det tjejer?
/Lene

sussies sa...

Skulle vara kul Lene, vilken fantastisk idé! Den nappar jag på om nån annan oxå vill vara med.

Kram Susanne

sussies sa...

Hej Lena-vännen! Idag har du nog fullt upp med att läsa alla tokigheter som vi skriver här hos dig! ;-)
Idag ska jag forsätta med mina swapkort så de blir klara till imorrn och får gå iväg med snigelposten nån gång. Den sista är deadline men jag vill inte vara ute i sista minuten med kniven mot strupen, vilket jag oftast brukar vara.
Kan inte lägga ut dem förrän de nått mottagaena men sen så ska ni får se dem. De är enkla den här gången för att det skulle gå lite snabbare att göra dem, har ju så mycket annat i skallen som jag vill göra. Bl.a att fortsätta på Memoryalbumet till min granne som jag påbörjade tidigare i höst. Hon förlorade sitt första barnbarn för 1½ år sen så hon ska få detta album att sätta in foton på lilla Martina och för att skriva vad hon känner. Lilla Martina blev bara 4 mån. gammal och dog i plötslig spädbarnsdöd. :-(
har en massa annat oxå som jag vill ha gjort som altrat och lo's mm. men tiden räcker ju INTE till! Känns det bekant?
Ha en underbar dag Lena-vännen!

Kramis Susanne

Lisan sa...

Lene det var en super idé visst har man massor som bara ligge som man tänkte att det kommer jag ALDRIG att använda. Jag köper ideèn men hull o hår eller vad man säger.
Nuska jag sätta mig och knyta..hm ja ngt till swapen minsann. Kramis

Gertrud sa...

Gokväll Lena, hoppas du har haft en trevlig eftermiddag. Kram Gertrud

sussies sa...

Hej Lena! Är bara här en kortis då det är reklampaus på tv:n. Hoppas du haft en fin dag och med mycket roligt läsande här! ;-)

Ha det gott!

Kramis Susanne

Erica sa...

HAr länkat till ditt candy i min blogg nu.

Kram

Erica sa...

Gör bara ett litet stopp här i min bloggrunda =)

Det lite kul men detta har nästan blivit ett litet forum för allmänna diskussioner. Kul att läsa vad alla skriver. Kommit många bra ideer tycker jag.

Kram

Erica sa...

Tack vännen för din alltid så värmande ord. Blir så glad när jag läser dem

Kram

Erica sa...

Jo jag glömde, skulle önska en trevlig söndagskväll också =)

Pernol sa...

Hej min vän!

Vilken fin candy du har plockat ihop! Det är klart att jag kommenterar.

Jättesnygg låda har du altrat också!!! :D

Pernol sa...

Hej igen!

Nu har jag länkat till dig i min sidebar!

kramelikram!

Erica sa...

Nu är jag här igen. Har avslutat en lång och inspirerande bloggrunda. Denna blogg världen är så underbar. Man finner så mycket inspiartion och nya underbara vänner här. De är guld värda.

Kram

Busan sa...

Hej Lena! Ja, jag beklagar att jag hoppar av födelsedags-kedjan men hoppas ni förstår. Önskar så att saker var annorlunda men nu får jag göra det bästa av hur det faktiskt är. Kommer följa er på era bloggar och allt så länge i alla fall. :)
Varma höst-kramar till dig och tack för att du förstod.
Busan

Erica sa...

Hej igen,

Tänkte bara säga God natt. Nu skall jag ta en paus härifrån i några timmar :)

Kram

Mathilde sa...

Oj :) Härligt candy! Skickar en kommentar nu och så får vi se om jag kommer ihåg att skicka några fler!
Har tittat runt lite i din blogg och vilka fina saker du gör!
Kram

sussies sa...

Hej vännen! Nu är jag här igen efter att ha haft en slapp tv-kväll idag, orkade inget annat, inte ens att göra swapkorten klara. Men det är en dag imorrn oxå. :-)

Sov så gott så hörs vi imorrn igen!

Kram Susanne

Erica sa...

GOd norgon. Då var det måndag igen, en ny vecka full av utmaningar och möjligheter. Härligt.
Kram

Erica sa...

Jag har en unge som inte förstått att klockan ändrat sig en timme så vi har tid att blogga innan jobbe idag =)

Kram

Erica sa...

Ja då var det dags att gå och jobba. Tänkte bara önska dig en trevlig dag så hörs ci i em =)

Kram

Petra sa...

Ops, 107:an har nog redan gått. Har varit iväg lite i helgen så jag har missat din fina blobcandy. Jätterolig ide. Det är så roligt med alla bloggvänner man fått, håller helt med dej. Trots att man inte träffat dem tycker man att man känner varandra lite grann och det känns väldigt personligt. Din låda är underbar. Ska lägga upp en länk till din candy alldeles strax.
Kram och ha en bra dag.
Petra

lk46 sa...

Vilken änglakör, jag tackar så jättemycket. Jag är ledig idag och det är skönt, min kära syster är här och grattulationerna kommer både på mail och i bloggen och på telefon, jag känner mig väldigt priviligerad som har så fina vänner!
Tack snälla NI
Kram lene

lk46 sa...

Ja då var frukosten klar, nu sitter vi här med en kopp kaffe och bara njutar. Jag måste nog köpa en fågel till min syster, varja gång hon ser något nytt och fint på Era blogger så gapar hon som en fågelholk!
Nu väntar jag bara på alla mina paket från födelsedagsswapen, jag vet att några är sena, men det kanske kommer någon idag! Ni ska få se så småningom vad jag får. Jag återkommer under dagen!
Kramizar lene

lk46 sa...

Oj va Erica leggat i nu, här får man vara på bettet!
Va kul att se mathilda och flera andra har hittat hit!

Erica sa...

Lene du behöver nog sakta in så vi andra hinner ikapp. Alla är inte lediga idag =)

Erica sa...

Jag får oxå ta och stämma in i sångkören. Inte för att jag kan sjunga. Ja må hon leva. Ett stort Grattis till dig Lene. Hoppas du får en underbar födelsedag.

Kram

Erica sa...

Sitter i ett tråkigt telefon möte så jag passar på att skriva några rader till här. Snart är det lunch. Jippi, det börjar vara en stund sedan frukost. Kurrar lite i magen. Opps numåste visst vara med här.
Kram

Lena B E sa...

Sjöng ni redan klockan 8 för Lene? Jaha då missade jag det, då kraxade jag fortfarande som en kråka, nyvaken som jag var. Men jag får väl hojta till nu då! Grattis Lene hipp hipp hurra!
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Tänkte du skulle få en väderleksrapport uppifrån östkusten i hälsingland... här kommer den... Dimmig morgon så jag knappt såg grannens hus, mulen och regnig dag. +6*C varmt.
Det var den! Klart, slut!
Kram Lena

Lena B E sa...

Ser ju att de andra har skrivit för glatta livet så jag ligger efter, bäst att lägga på ett kol!!
Kram Lena

Lena B E sa...

Har hunnit gjort några julkort i helgen iaf. och har skickat in några till olika tävlingar. Nu är det väl bara att hålla tummarna.

Lena B E sa...

Vad säger ni? Är det någon som har lust att hjälpa mej? med att hålla tummarna menar jag.

Lena B E sa...

Det här är den klart roligaste blogcandyn jag någonsin deltagit i!! :D Heder och ära till dig Lena!

Lena B E sa...

Nä så här kan jag ju inte sitta hela dan, då blir ju inget gjort. Nu får jag allt ta och plocka fram lite papper m.m. Ha en bra dag alla och scrappa lugnt!
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Skriver väl lite till när jag ändå är här ;) Har allt svårt att slita mig härifrån, hi hi...
Hoppas du får en underbar dag vännen! Kramar från Lena

sussies sa...

Hej på er! Får väl ta på mig ledarrollen tillsammans med Lena BE för änglakören då! ;-) Ja må hon leva, ja må hon leva... Stort GRATTIS till dig Lene på din stora dag!!! Tur att du får vara ledig idag och kul att du har din syster hos dig!

Hoppas du får en underbar dag med många fina presenter och god tårta!

GRATTIS och hoppas du får en underbar dag!

Kramisar från Susanne

Erica sa...

Håller med det här är jätte roligt men man blir lite stressad av mass inlägg när man måste jobba =)

sussies sa...

Ska hålla alla tummar och tår för dig Lena BE för dina julkort!!!

Kramis Susanne

sussies sa...

Förstår det Erica men du får komma ikapp när du är hemma igen efter jobbet!
Kram

Erica sa...

Lena B E håller mina bäge tummar för dig.

sussies sa...

Nu ska iväg och kika på lite mera kakel och klinkers till badrummet/tvättstugan, hörs senare.

Kramis Susanne

sussies sa...

Hejdå på några timmar!

Kram Susanne

Erica sa...

Lunchen avklarad. Mät och belåten. Skall nu ha medarbetar samtal med chefen så det är bäst och avsluta här :)
Återkommer efter jobbet!
Kram

Gertrud sa...

Hej Lena jag gissar att din plånbok gick med plus på njaaaa 880 kr. Jag uppskattade ca. 20 kort + 10 tags. Och att några var ännu inte sålda. Vi hörs, Gertrud

Erica sa...

Nu är snart arbetsdagen slut. Skall hem och göra mat till den lilla. Sedan skall sätta mig och pyssla lite. Och självklart göra några besök här =)
Kram

Erica sa...

Sitter på bussen på väg hem. Tänkte passa på att lämna en kommentar, för det var ju längesedan =)
Kram

sussies sa...

Äntligen hemma efter att ha varit runt och kikat på kakel och klinkers och det blev en hel del ändringar sen vi hade bestämt oss förra veckan. Men nu får det inte bli mer ändringar, punkt slut! Att välja är en ren djungel vill jag lova, men snyggt kommer det att bli iaf.

Nu blir det middag och sen Glamour på tv. Hörs senare ikväll.

Kramis Susanne

Erica sa...

Middagen avklarad och jag är här igen. Nu är det bara läggningen av Linnea kvar sedan är pysselrummet mitt :)

Erica sa...

JA just det skulle gissa också. 830 kr tror jag.

Kram

Lena B E sa...

Tusen TACK till Lena för att du håller tummarna för mig!! :) Kram Lena

Lena B E sa...

Tusen TACK till Sussie för att du håller tummarna för mig!! :) Kram Lena

Lena B E sa...

Tusen TACK till Erica för att du håller tummarna för mig!! :) Kram Lena

Lena B E sa...

Jag gissar på 780:-

Lena B E sa...

& 840:-

Lena B E sa...

Jag kan lika bra gissa på 650:- också.

Lena B E sa...

& 820:- ;)

Lena B E sa...

Jag beställde bl.a Maja Designs papper idag och jag handlade för 876:- inkl. frakten. Så jag gissar på denna summan med hi hi...

Lena B E sa...

Tar jag bort frakten så blir det 825:- så då gissar jag väl på det med hi hi...

Lena B E sa...

Nu har jag gissat på så många summor sååå, jag måste ju ge dom andra en chans att gissa också. Ok en sista chansning då... 690:-

Lena B E sa...

Nu vilar jag härifrån en stund, ska skriva några mail. Och kanske scrappa en stund. Vi hörs. Kramar

Lena B E sa...

Jag gissar på 580:- med. Kan ju inte låta bli. hi hi...

Erica sa...

Nu är jag här igen. Mannen jobbar kväll och dottera sover. Vad skönt, nu är det bara jag en stund.

Kram

Erica sa...

JAg lägger väl också en gissning till. 790:-

Kram

Erica sa...

Satt här och skulle betala räkningarna men dosan till banken var borta.........
Hittade den efter mycket letande i en av Linneas leklådor =)

Lena B E sa...

Äh, det får bli en gissning till, är det nån som gissat på 640:- annars gör jag det.

Lena B E sa...

Allt går ju att leka med, den kan säkert användas som en kassa apparat eller nåt? Hi hi... eller vad tror du Erica?

Erica sa...

JA du, det är ju siffror på och massa fina knappar i olika färger. Så varför inte.
Frågan är hur den kom från skrivbordet och ditt. För hon når inte upp......?

Lena B E sa...

Min sista gissning för idag får bli 620:-, nu säger jag natti natti till er alla, näää jag tänker inte sova än, men nåt ska del väl vara att se på tv´n hoppas jag.

Lena B E sa...

Ok då, 600:- prick! Godnatt!
Kramar från Lena

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 1517   Nyare› Senaste»