torsdag 15 oktober 2009

Tändsticksask och vinterdekorationer

Halloj på er!
så var denna veckans terapibesök undanstökade.Idag har jag suttit och pillrat med små pärlor som russin till mina "nybakade" Lussekatter. Blev faktiskt lite sugen på dessa läckerheter. Allra helst dom med saffran i, dom smakar bra dom.
Sedan vill jag tipsa er om några läckra snöstjärnor jag fick hem med posten igår. Dom är köpa hos Grodans och är från Maya Road. Snoflakes Mini Chipboard Set heter dom. Med lite vit färg och glitterlim på, så blev de hur fina som helst. Blir kanon till dekos på jul och vinterkorten framöver.
Jag har även dekorerat en tändsticksask, jag hittade bland mina gömmor.
Nu har jag en rolig sak att se fram mot. På lördag ska jag äntligen få träffa Gertrud och få gå på en mässa igen. Till Göteborg bär det av den här gången. Ska bli såååå roligt.
Till slut vill jag säga Grattis till Erica på din dag. Kanske vi ses till helgen. Vi ska hålla koll efter dig och lovar att säga hej om vi ser dig.


Lussekatter


Snöstjärnor



Tändsticksask

Tjingeling!


13 kommentarer:

Lena B E sa...

Så snyggt det blev med
"russinen", ååååå så kanonfin din tändsticksask är!!! :) Helt underbar, jag har njutit av den en bra stund nu!! Lussekatterna får du allt bjuda på när jag kommer och fikar ikväll hihi, lite långt att fara för en kopp kaffe och en lussekatt särskilt när dom är utan saffran. :D Himla synd att du inte bor närmare när du bakar sånt godis som lussekatter!!
Snöstjärnorna blev ju kanonfina dom också med färg och glitter!! Dom kommer att pryda dina julkort så fint sååå!! Vi hörs vännen! Ha det så bra och ha en trevlig kväll.
Massor med kramar från Lena

Erica sa...

Åhhh så fina lussekatter. Måste verkligen varit ett pilleri jobba att få ihop.
Snö stjärnorna var jätte fina. Det måste jag införskaffa.

Underbar tändsticksask. Lovely!

Åhhh tacks snälla goa du för det jätte fina kortet och alla gratulationer. Vad glad jag blev. Den hade jag inte väntat mig. Det var så fint, du är himla duktig. Och tack för de andra med. Nu skall här göras hängel kort igen. Tack igen.

Ser du mig på mässan får du gärna säga hej. Jag vet inte riktigt vem jag skall titta efter :)

Ha det underbart1

Kramar Erica

Gertrud sa...

Lenas Bageri! Det blir nästa grej att öppna bageri med bullar och lussekatter. Dom ser läckra ut. Nu är det snart lördag, häftigt. Tänk om man kunde hälsa på alla som man lärt känna genom bloggarna, det skulle vara kul. Ni känner igen Lena och mej för vi är mässans gladaste tanter. Kram från Gertrud

lk46 sa...

Jisses va du är duktig! men va kul alltså!
Ha en trevlig helg min vän!
kram lene

Lena B E sa...

Bården med duvor är relief stickers från Victoria´s design house, köpta hos Nettans. Vet inte om det finns några kvar men det är värt att kolla, för hon har i samma "serie" superfina lite gammeldags motiv. Kram Lena

Petra sa...

Så fin tändsticksask, med knopp och allt. Snöflingechipboarden verkar kanonbra, såg dem i ngn annans blogg också häromdagen. Har tänkt fråga dej flera ggr om textstämpeln "Nu tändas tusen juleljus". Var har du köpt den, tycker den är så fin.
Hoppas du får riktigt skoj på mässan nu, handla inte för mycket bara, fniss...... Eller, kan man handla för mycket scrapgrejer?
Kram
Petra

Lisan sa...

Hejsan,

Baka är väl skoj, jag älskar det. Här har det bakats kanelbullar och solskensbullar denna vecka på beställning av vänner som fyller år. Vilken jätte fin ask du har gjort. Vad är det för knapp till "handtag-lådknapp" som du har. Super tuff.
Oj så avis jag blir. Mäsan idag! Hoppas att ni får en trevlig stund och shoppar massor. Kramis från Lisan

Åsa/asamia sa...

Å vilka fina saker du gör - underbar tändsticksask!
Ha en fin helg, Kram ♥

Anonym sa...

Hej Lena!
Otroligt fina saker du gjort som vanligt. Tycker den här lilla asken var så jättefin.

Jag har gett bort ett av de kort som du sänt till mig. Det fick min kusin som fyllde 50 år den 15 okt. Vi brukar inte gratta varnadra, men nu när det var gämna år så var jag till henne och grattade. Nu har jag Ilva kvar som jag skall till på Onsdag nästa vecka. Då skall hon få sitt kort. Vet att hon kommer bli jätteglad.

Önskar dig allt gott Lena!
Kram från din brevvän/Britt-Marie

skrotboken sa...

Men oj va jag vart akut sugen på lussekatter nu. :)

Ellis sa...

Jättefina lussekatter! =)
Hur har du gjort dem?
Kram

NetteR sa...

Vacker ask och så snyggt med knoppen på lådan, vad är det och hur har du satt fast den?
Lussebullarna var så söta sånna skulle man försökt sig på.

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu Help me to find the, http://rc8forum.com/members/Buy-Zithromax.aspx durland http://rc8forum.com/members/Buy-Ezetimibe.aspx issf http://malgorz.com/members/Buy-Isotretinoin.aspx monterrey levin http://www.comicspace.com/maxalt_buy/ ruined http://soundcloud.com/altace lier quicklywe