fredag 9 oktober 2009

Fredag igen!

Så var det fredag igen då. Tiden rullar på. Nästa helg är det mässa i Göteborg. Är det några av er som läser här som ska dit? Jag är så glad över att snart få träffa min vän Gertrud igen. Vi ska nämligen träffas på mässan, så roligt!
Det pågår en CC inne hos Svensk Scrapbooking. Jag gillar att jobba efter skisser. Det är ett bra sätt att komma ifrån sitt vanliga upplägg när det gäller kort. Dessutom lär man sig lite nytt när man använder en skiss tycker jag.
Jag har gjort ett julkort och skickat in. Så här blev resultatet.



Sedan har jag gjort ytterligare ett julkort. Ett enkelt sådant, men som jag ändå blev ganska nöjd med.


Pappret kommer från Maja Design. Gulligt tycker jag och det är nästan synd att dölja det med en massa dekorationer. Det glittar fint om kortet, men som alltid så syns det inte på fotot.

Om det finns någon här som har svårt att få till fina rosetter, så kika in till den här tjejen Anna Ett jättebra tips till mig som är urdålig på att få till fina rosetter.
Önskar er en bra fredag.

8 kommentarer:

Lisan sa...

Hejsan och Godmorgon!
Oj så jätte fina julkot du har gjort. Dom var har för fina. Tror nog du slagit ut som andre i tvälingen med det bidrget.
Önskar dig lycka till.
Kramis Lisan

Petra sa...

Wow, kanonfina kort båda. Hoppas du vinner med ditt vackra julkort. Håller tummarna.
Det blir inget Göteborg för mej den här gången, kanske till våren.
Men det är kul att gå på mässa. Om det inte kolliderar med att jag ska bli mormor och vi ska resa till Stockholm så har jag planer på att gå på Smålandsmässan i Rottne. Lagom långt. Bara typ 8-9 mil.
Önskar dej en skön helg.
Kram
Petra

Lena B E sa...

Vilka superduperfina julkort!! Hoppas nu bara att du vinner jag ska hålla tummarna tills dom blir blå! Det lovar jag! ;) Min mail har slutat att fungera så nu ska jag se om jag hittar nån förklaring nån stans så jag får igång den igen.
Kramelikram Lena

Gertrud sa...

Hej Lena, här är en till som är glad. Varför? Jo, just för att vi ska träffas. Supersnygga kort, det är tur att vi ska iväg på mässa för jag tror att du behöver fler papper, eller? Så flitig som du har varit. Nu ska R och jag gå en runda på stan och sätta oss på ett cafe´. Kram Gertrud

lk46 sa...

hejsan vännen! Jag älskar det översta kotet det är sååååå snyggt!!
Va kul att gå på mässan, önskar jag skulle gå!!!
Ha en trevlig helg1
Kram lene

Erica sa...

WOW vilket snyggt kort. Helt underbart. Verkligen perfekt. Lycka till med tävlingen.

Det andra kortet var också fint så klart :)

Självklart skall jag på mässan. Bor ju nästan granne. Skall bli jätte kul.

Kramar Erica

Hanna sa...

Helt underbara kort. Fantastiskt vackra! Gillar de gammaldags bilderna. Kram på dig vännen och ha en bra helg /Hanna

SusanneSj sa...

Vilket helt UNDERBART julkort, fantastiskt vackert.

//Susanne