söndag 18 oktober 2009

Mässbesök och trevligt sällskap.

Hejsan!
Igår var en mycket trevlig dag vill jag lova. Gertrud och jag gjorde sällskap till den stora Scarap och stämpelmässan i Göteborg.
Det fanns så himla mycket fint att titta på, så man kan inte smälta allt.
Jag har innan lovat mig att några fler julpapper ska jag inte köpa. Men så var det premiär på Maja Design nya julpapper, Gammaldags Jul. Dom var så jättfina, att man bara inte kunde låta bli att köpa dom.
Cardstock har jag handlat på mig så det räcker ett tag nu.Köpte även lite nya stämplar. Blandannat några av ScrapLyckans nya julstämplar och Kortmakarens nya Julkit och en hel del annat smått och gott.
Vi fick tag i den nya svenska tidningen Magnolia Ink. Det finns mycket fina kort med mest Magnoliastämplar och lite beskrivningar i den. För oss som gillar göra kort är den passande i alla fall. Inte så mycket för dom som gillar mest att göra LOs.
Det var mycket folk och vid vissa montrar så var det väldigt trång att komma fram för att se något.
Roligt vad det att vi hittade Linda Horn och kunde prata några ord med henne. Roligt att träffa dig Linda, en go och glad tjej! Vi pratade även med Zornitsa på Scraparazzi och träffade på Essmo vid Scraplyckans monter.
Så det vart en mycket trevlig dag tycker jag.
Trött var man när man kom hem, men somnade med ett leende på läpparna.

jag hittade med hjälp av vännen Lena BE till den här sidan i veckan . Nu har jag prövat på att göra några efter beskrivningen. Här ska ni få se ett av dom.








Det glittrar ordentlig inuti kortet. Det är embossat med mitt nyinköpta embossinpulver.



Ha en bra söndag. Nu ska jag ta och packa upp alla mina nyinköpta saker. Så roligt!

13 kommentarer:

Lena B E sa...

Hej vännen!
Oj vilken rolig dag du verkar ha haft!! Så kul att få träffa alla och shoppa. :D
Åh lyckliga du som redan har köpt Maja designs papper, det är inte många butiker som fått hem dom än.
Dom vill jag ha med!! ;)
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Ja du Lena, plånboken är ju tacksam att vi inte är på mässa oftare men.... Jag hade en underbar dag och jag är dödstrött idag. Men vad gör det. Jag har precis packat upp och njuter. Tack för allt. Kram Gertrud Ps. fick du mina dockhusbilder? Ds.

Lena B E sa...

Wow så supervackert kort, det glittrar verkligen jättefint!! Kanonsnyggt Lena!! Inte gör det något att vi får vara utan de där snöflingorna, vi klarar oss nog ändå. Tror du inte? Ha en underbar dag och njut nu av allt du handlat det är du värd!
Kramar från Lena

Linda Horn sa...

Så kul att träffa er igår, bra att ni hojtade på mig!! Jag skulle ju inte känna igen nån alls, men tur för mig är det svårt att missa mig! ;-)

Såååå snyggt kort du gjort!! Snabbt jobbat med de nya stämplarna!! För visst köpte du dom på mässan? Tycker att de är vääääldigt lika de jag har på mitt nyinköpta ark.....

Kram

Marie-Louise sa...

En toppenhelg med andra ord! Härligt! Superfint kort, den vikningen är kanon. Började på ett sånt...hm...i somras...men det blev inte klart... :) Ditt är i allafall jättefint! Ha en bra vecka! Kram kram

Lisan sa...

Så trevligt det låter med ert mässbesök. Håller med att magnolias stämplar och majas papper bara är sååå fina.
Det känns som rena julafton att få gå på en scrapmässa, eller hur!
Kortet var oxå jätte fint som du hade gjort. Ha det så bra, kramis Lisan

Gunilla/Nilla sa...

Förstår att ni haft en trevlig dag på mässan och att det shoppats en hel del.
Ditt kort är supefint. Snygga detaljer och vikningen var verkligen en kul idé som måste provas.

Ha en skön dag.
Kram/Gunilla

Petra sa...

Kul att höra att det var så lyckat på mässan. Ja Maja Design, måste nog också köpa dem. Inte för att jag vet om jag hinner göra kort med dessa papper men det kommer ju fler jular.
Ha det gott.
Kram
Petra

Hanna sa...

Vilken underbar vikning du använt! Jag var också på mässan i GBG. Blir det fler gånger får vi planera att träffas, vore så kul att ses!
Kram /Hanna

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vad kul för dig och vad avis jag blir över att få åka på mässan:) Å jag hoppas att jag också orkar åka i väg snart vet hur kul det är att få åka i väg så jag saknar det massor!!! Kortet du har gjort ÄR HELT UNDERBART å vinkningen är riktig kul måste nog testa det någon gång:) Tack för dina ord och din omtanke blev jätteglad du är ALLTID så himla god, snäll och omtänksam:)Ha en underbar vecka å sköt om dig kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Pernol sa...

Åååå så roligt att gå på mässa!!! :D Jag förstår att du handlade mycket då.

ÅÅÅÅå WOW vilket snyggt julkort!!! Snygga stämplar och det blir såååå snyggt när man embossar med glitter!

Själv var jag på en scrapträff i helgen och träffade några bloggare IRL. Det var superkul!

Ha det gott!
kjaaaam Pernilla

lk46 sa...

Åh så härligt Julkort du gjort, älskr vikningen!
Va kul att det gick bra på mässan! Avundsjuk som du kanske förstår!...
Ha det bäst min vän1
kram lene

Ellis sa...

Kul att gå på mässan, läckert kort du har gjort! =)
Kram