måndag 12 oktober 2009

Lite annorlunda vikning

Hittade en sida på nätet med en mall till ett kort med lite annorlunda vikning. Ibland tycker jag att det är roligt att lägga ner lite mer jobb och tid på ett kort.
Så här blev resultatet.



Insidan på kortet.
Idag har jag varit på terapin. Såg att några har gjort små söta Lussekatter i lera. Hörde efter om dom hade någon lera där.Dom hade Cernitlera i några färger, dock inte gult. Så jag "bakade" dom i en neongrön äcklig färg. Målade dom sedan. Nästa gång ska de få chalk på sig och några små pärlor som russin. Det var riktigt roligt att göra dom. Resultatet blev lite si och så. Men man får väl öva på saken. Ska försöka hitta lite lera och göra några hemma sedan. Skulle vara roligt om man kunde få till lite pepparkakor med.
Jag har även skaffat ett rosa band, till bröstcancer fonden idag.Nu ska det bli ett rosa kort till omväxling bland allt det "juliga". Kolla i Hänglarbloggen får ni se. Där finns en underbar skiss att göra ett kort efter och skicka in till bloggen.
Ha det gott.

9 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena nu har du varit i farten igen och skapat ett helt LJUVLIGT kort du är jo bara BÄST på att göra kort:) Du får dom ALLTID till och jag gillar dom massor:) Tack snälla goa rara dig för din kommentar och din omtanke hos mig det värmer så mycket ska du veta:) Må så bra och kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Pernol sa...

Ååååå så superfint julkort!!!

Jag har aldrig provat att hålla på med cernitlera. Kanske kan du klistra fast dina alster på några kort.

Må så gott!
Kjaaaaam Pernilla

Gertrud sa...

Det syns att detta tog tid. Vilket arbete du har lagt ner. Fantastiskt fint.Lycka till med leran , det är kul att göra små figurer. Kram Gertrud

LenA sa...

Wow, så mycket fint du skapat,har suttit en lång stund och bara njutit och beundrat, du är så duktig!
Är ensam på jobbet så jag "passar på", hoppas jag blir förlåten!

Önskar dig en härlig dag på mässan, är lite avis men får skylla mig själv, gjorde ju ett val!

Ha det gott!
Kram Lena

Lena B E sa...

Mmmm Helt underbart jättefint!! Ett sånt ljuvligt kort, förstår att det tog tid att göra. Vikningen ser verkligen rolig ut att göra. Var det inte ett pilligt jobb att få till allt?
Kramar från Lena

Marie-Louise sa...

OMG så snyggt! Det är STOOOOR liftvarning här, jag gillar massor!! Ha det superbäst! Kramelikram

Lisan sa...

Hejsan,
Du är bara bäst på julkort. Superfina allihopa. Men detta sista, ja den mallen åker nog med på vår tisdagsscrap ikväll. Oj som dom kommer beundra ditt kort.
Nu ska ja packa inför kvällen och sen ställa mig och stryka lite. Usch va trist. Ceranit lera är jätte skoj att pela med. Jag gjorde kylskåpsmagneter, broscher mm för något år sen när jag höll på med det. Då hade jag inte börjat scrappa än, men visst kan man hitta på fina saker o ha på sina kort oxå. Ser framemot att få se lite vad du gjort. Kramis från Lisan

Ellis sa...

Tack för tipset om vikningarna! =)
Kramar

NetteR sa...

Hamnade i din blogg av ern slump men är verkligen glad för det. Vilka fantastiska kort du gör!