torsdag 1 oktober 2009

Första Oktober redan!!!

Jag fick ett kuvert med uppstämplat av min vän Lena A igår. Detta satte igång pyssellusten hos mig. Visst är det roligt när man får något nytt som man inte själv har att pyssla med. Så jag fick hela tre stycken julkort gjorda i går kväll. Är nog rekord för mig att göra tre på en kväll.
Nu har det varit ordentligt kallt några dagar här. Idag blåser det, så cykeln stod nästan still när jag cyklade hem från sjukhuset. Haglat har det gjort med, men just nu skiner solen till lite. Det är ett gott väder att sitta inne och pyssla.


Det här är en mysig stämpel tycker jag. Är det Skogs tokiga eller vad kommer denna stämpel ifrån?

Detta är en ny stämpel från hÄnglar. Det är en hösttjej, men jag använde henne på ett julkort.


Fick både granen och tomten av Lena. Tomten är satt på 3 d kuddar så det blev lite djup i kortet. Pappret kommer från My Minds Eye. Lite glitter och Glossy på granen, så blev den riktigt fin!
Ha en bra dag.

9 kommentarer:

Lisan sa...

Hejsan,
Usch med så kallt redan. Här är inte under nollan ännu. Men kanske det vore bättre som ni har det, för då hade min julkorts anda kanske kommit?? Tittar på dina fina kort mm och allt med jul som du redan har gjort och bara inväntar mitt anfall. Får kolla lite till på din blogg så "far" jag kanske på mina julkort jag med. Ha det så bra i höst/vinter rusket. Kramis Lisan

Marie-Louise sa...

Oj va du hinner!Kul med lite nya motiv, jag vet precis hur det känns :) :) Alla julkort är jättefina, gillar verkligen det översta och det ser väl ut som skogstokiga ändå... Här har vi frost om mornarna och jag har fått skrapa rutorna på bilen 2 dagar i rad nu :( Gillar inte! Vill ha sol och varmt!! Kramis kramis

Lena B E sa...

Åååh så jättefina julkort!! Du är så himla duktig! Så snyggt du dekorerat dem! Tack så jättemycket för inspirationen!
Jättefina stämpelmotiv du fick av Lena, det är fint att ha såna vänner, eller hur?!
Kramar från Lena

Busan sa...

Så fina julkort du gör - och så mycket olika du har gjort - så mycket fantasi du har!!!!
Ja, jag är inte säker på stämplarna men nog är de liknande Skogstokigas så tror nog de kommer därifrån. Hoppas någon vet säkert!
Jättefina saker du fått också!!! :)
Hoppas att du har det så bra du bara kan. Tänker på dig mycket än om jag inte hör av mig så ofta.

Busan sa...

Hm... glömde ju skicka med kramisarna! ;)
Varma höst-kramar till dig! :)
Busan

Busan sa...

Hej igen och tack för titten!!! Blir alltid lika glad!!! :D
Men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga eftersom jag inte fått rätt på att få vår skrivare att ta mer än skrivarpapper och vanligt fotopapper... men det vill jag ju inte ha till att färglägga stämplar på för jag tror inte det blir bra. Lisan däremot kan skriva ut på sin skrivare med 180 grams papper om jag minns rätt nu... och det var Lene som tipsade mig om att man kan scanna och skriva ut - så de två tjejerna kan säkert hjälpa dig mycket mer med både papper och färgläggning - jag kommer efter så fort vi fått köpt en ny skrivare nästa år!!!! Hoppas det är okej att jag ska försöka maila över alla de uppstämplade jag fick av dig - ja, dem scannade alltså - inte de uppstämplade - de skiljs jag helst inte ifrån för allt smör i Småland... he he...
Vet du när Lene fyller år!?! Hm... jag är snart på g igen hoppas jag... har suttit och pysslat en stund och flöt bra så har fått gjort ett halvt kort och är faktiskt riktigt nöjd... knappt jag vågar tro att det flyter på så bra ibland!!! ;)
Ha det så bra du bara kan och tack för din kommentar - den värmde ända in i hjärteroten!!!!
Varma höst-hälsningar
Busan

PS. Sååå fina kort igen!!!! :)

Busan sa...

PS. Menade om det är okej jag mailar över de scannade till Lisan bara...? Fick inte fram det riktigt här ikväll för jag är lite trög i huvudet...*rodnar* Och jag har också shoppat på Tradera men haft sån tur att jag gillat det jag köpt - och jag blir så sotis på dig... hi hi... - Magnolia-paket - det låter hur lyxigt som helst... fast jag förstår dig om man inte gillar allt - då är det ju inget kul alls och lika bra att sälja till andra som kanske gillar det istället!!!!! :D Det blir ändå MYCKET saker man har efter några år med denna fantastiska hobby!!! :)
Varma höst-kramar igen! Busan

Erica sa...

Oj, vad här producears julkort. Nu borde du väl snart vara klar:)
Underbart med överrasknings post från goda vänner.

Dina julkort är alldelse underbar. Blev storm kär i det första. Stämpeln bara för underbar.

Kram kram

Lisbet sa...

Hej igen.
Jag har lagt in dig på min bloggrundan. Hoppas du inte tar illa vid dig nu men jag tänkte visa dig vår (articsisters) nya stämpelkatalog. Du behöver inte titta om du tycker att jag är fräck som visar upp den här. Den finns på; www.safirsilk.se.
WOW vilka fina kort.

Ha en underbar helg