torsdag 22 oktober 2009

Ännu fler

julkort.Än har jag inte tröttnat på att göra julkort. Tycker om färgerna och just julstämplar är det som jag har flest av. Så man kan variera sig lite.
Nu är det kaffe på maten och bloggrundan därtill som gäller här. Grått och trist väder är det även idag. Tur i oturen har jag som har en tandläkartid på måndag. En tand gick sönder i går kväll. Så nu blir det inte roligt för plånboken på måndag. Förstår inte att tänderna som även dom tillhör kroppen, inte kan ingå i högkostnadskortet! Nåja, det är bara att betala och se glad ut.
Här kommmer lite julkort igen. Man känner sig enformig när man bara bloggar om dessa julkort. Jag hoppas att jag snart får inspiration att altra en låda som jag köpte på mässan. Så man får något annat att visa här!!!





Bilderna till dessa två kort har jag hittat på nätet.

criss cross kort 10X 10 cm och med en hÄngel flicka på tagset.

Litet kort 10X10 cm

Insidan på kortet.
Ha en bra fortsättning på dagen.

7 kommentarer:

Busan sa...

Hej vännen! Du hade helt rätt - en vecka går inte fort när man saknar någon och som jag saknat dig!!! Ja, jag kommer fortsätta ta det lugnt med bloggandet men ska försöka få tid/ork att besöka dig och de andra tjejerna oftare i alla fall. Inte är du enformig som visar så många varierande och fantastiska julkort!!!! Nääää, det är hur fint som helst och jag får sån julkänsla när jag går in till dig och ser alla vackra kort du gör - vilket jobb du lägger ner och vad fint det blir!!!! Så långt från enformigt man kan komma tycker jag!!!!
Håller så med dig med tandläkaren - fattar inte varför inte det tillhör högkostnadsskydd... hellre lite högre skatt eller att de fick dra in på något annat för att det skulle ingå. Hoppas du inte blir ruinerad och att det inte gör för ont utan att du klarar helgen okej så det inte är jätteont.
Har tänkt på dig mycket och hoppats du har det bra. Dina lussekatter är såå fina och jag kan inte vänta tills de börjar sälja dem i affären... blir så sugen när jag ser de du gjorde till korten... hi hi...
Hoppas du får en mysig helg nu och jag har lagt ut korten till Rosabandet om du känner för att kika. Tänker på dig än om jag är urkass på att höra av mig.
Varma höst-kramar och krya på dig-kramar till dig Busan

Gertrud sa...

Fy vad tråkigt med din tand och visst kostar det hutlöst mycket. Men man måste ju för vi vill ju inte vara utan tänder. Fina kort du har gjort , gillar crisscross kortet extra mycket. Nu ska här också pysslas, bakas och mysas. Ska bli så skönt, efter MIN tandläkaretid i morgon. Kram kompis, Gertrud

lk46 sa...

Åh Lena du är makalöst duktig! Jag älskar det sista i raden, det är både snyggt och finurligt gjort!
Hoppas det gått bra med din tand!
massor av kramar från lene

Lena B E sa...

Åååh så fina julkort!! Särskilt det första och det andra kortet, så fina bilder, vilka söta barn som står och tittar uppför skorstenen!! Lycka till hos tandläkaren, ja jag tycker oxå att det kunde ingå i högkostnadsskyddet. Man blir ju ruinerad hos tandläkaren. Men det är ju inte så kul att äta soppa resten av livet så man måste ju dit. Ha en jättetrevlig helg och hoppas du inte har alltför mycket tandvärk! Kramar från Lena

sussies sa...

Hej vännen! Inte tröttnar man på dina julkort i första taget inte, de är ju sååå fina och variationsrika!!! Men nu måste du ha gjort en hel del. Själv har jag bara hunnit med ett som du sett i min blog och det gjorde jag på stora scrapträffen. Har ändå ingen större inspiration att börja med tillverkningen ännu, har så många andra projekt i huvudet som jag oxå vill göra. Vart tar den evennerliga tiden alltid vägen? Man har alltid för lite tid till det som är roligt, suck!!!

Ja, tandläkaren är inte alls kul att besöka, gräver stora, stora hål i plånboken jämnt!!! Borde faktiskt ingå i högkostnadsskyddet som resten av kroppen!

Hoppas du får en underbar fredag och helg med mycket pyssel!

Kramis från Susanne

lk46 sa...

Men snälla Lena inte ska man väll behöva gråta när man fyller år?! Eller kanske man ska det när man blir jätteglad! Du är ju det bästa som finns! tack snälla goa rara du för det helt underara kortet och de fina uppstämplade jag fick från dig! En liten tår rann ner för min kind av glädje!
Tack så jätte mycket min vän, jag blev helt tokigt glad!
Ha en härlig dag vännen!
kram lena

Ellis sa...

Fina julkort! =)
Kram