fredag 18 september 2009

Tags med kuvert

Hej på er! Hoppas allt är väl med er och att ni har lika fint väder som vi har här i Småland idag.
Jag har gjort ytterligare ett tags med papper från Inkido. Så gjorde jag ett kuvert till tagset och pyntade det lite.





Om ni blir sugna på att göra ett sånt här litet kuvert till era tags, så ska jag försöka förklara hur jag gjorde.
Jag använder The Enveloper pro, så det är väldigt enkelt. Men ni ska få måtten och jag hoppas kunna förklara så ni förstår.
Skär till ett cardstock i 17X17 cm. Sedan viker ni i hörnen, motsatt hörn 8,3cm in och på de andra hörnen 5 cm in. Det bildas 4 små rutor vid vikningarna, det skuggade på pappret, klipp bort dom. Vik ihop kuvertet och klipp bort lite på flikarna, så att ni får ett snyggt kuvert. Nu återstår det roliga, att dekorera det. Fråga mig om ni inte förstår.
Vill önska er alla en bra helg.

9 kommentarer:

LenA sa...

Med risk för att upprepa mig men det kan aldrig sägas för mycket ...... Du är superduktig, ännu en läcker tag att njuta av!

Tack för beskrivningen på kuveret, lätt att förstå men kanske klurig att göra, ska ialla fall försöka!

Kram

Gertrud sa...

Snyggt med kuvert till tagsen. Ser enkelt ut att göra, men men. Du vet att det kan bli svettigt (fniss). Ska prova. Kram Gertrud

Petra/Paradise sa...

übersnyggt!!!!!!!!
Trevlig helg stumpan! =)
kram Petra

Hanna sa...

Supersnygg tag och kuvert! Önskar dig en trevlig helg! Kram /Hanna

Lisan sa...

Detta var en jätte bra idé till Tagen. Ska genast sätta mig och vika till en o dekorera.
tusen tack för tipset samt kommentaren på min blog om tagen.
Hr hela dagen på mig att små pyssla idag. Ska bli mysigt.
Ha en jätte bra helg. Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Ännu en jättefin tag att njuta av!! Så bra med beskrivningen till ditt fina kuvert, tack för den!!
Ännu fler kramar från mej

Busan sa...

Tack snälla för beskrivningen på tags-kuvert - det är jättefint!!! Så fint du fått till det - det är sååå juligt och fint!!! :)
Varma höst-kramar igen från Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Helt underbart bara älskar det du har skapat här:) Kramis från lilla vännen Inger:)

BellaMio sa...

Oj!!! Vilket kanon tips!!! Tack så jättemycket för så snygga som dina är så måste jag ju bara prova!!!

Gulle dig som delar med dig :)