söndag 13 september 2009

Söndag

Det har varit ett riktigt ruggigt väder här idag med blåst och som jag tycker kallt. Perfekt pysselväder verkligen.
Årstiderna växlar fort här,hi,hi. Från julkort till sommar och höst. Ville få lite omväxling och inte bara göra julkort. Det blev två stycken kramkort med den söta kramhÄngel flickan.



Sommar kram, med papper från Magnolia. Blommor från Prima, utstansade blad och hjärta. Kram alfabet Babyface och den söta lilla nykelpigan har jag fått av Lena A.Målat har jag gjort med MCP teknik samt med promarkers.


Höst kram med papper från Maja Design. Ett löv brads, ett kinesiskt mynt, blommor och blad från Prima. Text utskriven på datorn.Färglagt med MCP teknik och Promarkers.

Vill önska er alla en trevlig söndagskväll och en bra vecka den som kommer.

6 kommentarer:

LenA sa...

Så jättefina kort du har gjort! Gillar båda, men höstälskare som jag är så fick jag självklart en favorit.
hÄnglaflickan är verkligen kramgó,så fint färglagda!

Vi har haft en härlig höstdag här idag med sol,lite blåst men inte så kallt.
Har varit på kalas, lilla Ellen fyller ett i morgon.Hon fick ett kort med Doraline?,..heter hon så,som jag fick av dig, men i hastigheten glömde jag att fota det, får se om tillfälle ges någon annan gång.Tyckte det passade så bra, var ju ett ljus i tårtan!

Ha en fortsatt skön söndagskväll, själv ska jag ta plats framför TVn, är ju en svensk deckare, det gillar jag!

Kramar

Busan sa...

Vilka färger (märker jag just nu lägger mest märke till färgerna i kort...!) och så kul att blanda tekniker i färgläggningen. Jag är ju så insnöad på akvarell men har ju också till Gamsol (är väll samma som MCP?) men kommer aldrig på tanken att blanda de båda i samma stämpelmotiv... är ganska enkelspårig när jag sätter mig och färglägger. *rodnar*
Kompositionen av kortet är jättefin - och gillar så stämplen och stansarna - och ja, du har lyckats igen!!!
Och visst är det roligt att byta mellan olika kort!!! Tack också för att du berättade om albumsfickor till KAOS:arna som du läst om hos Yoli - får fundera här hur jag helst vill ha för nu när jag har två förvaringsalternativ så får jag lite beslutsångest hi hi... men en väldigt bra idé och tusen tack för du berättade!!!
Hoppas du får en bra början på veckan idag. Min man ska till tandläkaren igen för det blev inte bra sist så vi får se om det blir några pengar över till att handla pyssel sen i höst.. puh... men jag fyller i alla fall i november och då kommer jag önska pyssel för hela slanten!!! :D
Var rädd om dig och ha det så bra du kan. Varma höst-kramar Busan

Petra sa...

1000 TACK för den jättefina KAOSen som kom till mig idag. Sååå vacker. Och så fina detaljer. Oh, vilken lust jag fick att göra något i vintagestil nu.
PS. Gissa om jag har beställt julpapper?
Svar: JA

Kram o ha en härlig dag.
Petra

Petra sa...

Glömde ju säga att ditt nya kort är jättefint. Maja Design papper är underbara eller hur!
Kram igen.
Petra

Gertrud sa...

Nä men Lena har du använt den fina färgen orange, det var trevligt. Jag retas lite för jag har för mej att du inte gillar den färgen. Men man får ändra sig, det är tillåtet. Snygga kort, med jättesöta blommor. Fiiint ! Kram Gertrud

Lena B E sa...

Åååh så snygga kort!!
Särskilt det i den fina färgen orange!! ;) *skrattar* Vet ju att du inte gillar den färgen hi hi...
Nä skämt å sido, båda korten är jättefina!! :) En jättegullig hängel flicka!! & det där kinesiska myntet gillar jag mycket, det är så himla snyggt likadant löv bradset, de har jag aldrig sett nånstans bara i miniformat!! Ha det så bra!
Kramar från Lena