söndag 27 september 2009

Skördefest

Hejsan på er alla. Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en trevlig helg. Vår helg har varit mycket trevlig. Vi har varit på Ölands skördefest och sett pumpor i långa rader och varit och tittat på en massa fina saker. Vädret har varit bra. Inget regn och ca 18 grader på dagarna, så man kan inte klaga. Vi hyrde en villavagn på Eriksöre camping. Kanonfin och vi bodde hur bra som helst.


Så här såg vagnen ut, med plats för 6 personer. Vi var 4 så vi hade gott om plats.


En liten del av vardagsrummet i vagnen. Fanns en liten öppen spis, där vi kunde sitta och mysa på kvällarna. Den såg riktigt ut, fast det var den naturligtvis inte.Spred värme gjorde den i alla fall.
Pumpor i långa rader. Man fick plocka själv och köpa dom man ville ha.




Jag köpte inga stora. Men lite mindre prydnadspumpor köpte jag. Fint att ha som dekoration tycker jag.
Dom låg på stora bord, så det var bara att välja och vraka. Fanns i alla möjliga former och färger.

På Solberga gård korades den största pumpan. Vet ni vad den vägde?!!! 626 kg och det gick åt många man för att lyfta upp den på vågen.





På torget i Borgholm stod den här båten. Så fint smyckad med alla möjliga färggranna grönsaker. Så fin!
Ja, det var lite bilder från vår Ölandsresa.Många bybesök har det blivit. Med utställningar, försäljning av hantverk och allt möjligt.
Vill till sist önska er alla en bra början på veckan som ligger framför oss.

5 kommentarer:

LenA sa...

Vad roligt att få se lite bilder från Öland, nu blir jag ännu mer sugen på att åka dit nästa höst!
Tänk vad mycket bra tips man kan få via bloggar!

Härligt att höra att ni har haft det så bra, både med boende och vädret!

Kram

Annacarin sa...

Hej Lena, roligt att hitta hit! Vår gemensamma vän Lena tipsade om din sida... så mycket fint du har gjort här, och jag håller med henne det är en underbar form på din tag!
Måste ha varit hur bra som helst på er resa till Öland, vilka pumpor! Jag tror inte jag sett så många pumpor någon gång!
Ha det gott, Annacarin

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig:) Å vilken underbar resa till Öland du har haft och tack för alla fina bilder som du delar med dig av:) Jättekul att få se och jag visste inte alls att Öland hade något sådant roligt att bjuda på så här års:)Å ert boende så jo hur trevligt ut som helst forstår att det var en mycket trevlig helg:)
Tack för besöket å du gör mig ALLTID så himla GLAD med dina ord som värmer och det hjälper mitt självförtroende mycket ska du veta:) Det är såna som du som gör det så himla kul att visa sina alster:) Jag önskar att du får en underbar vecka och må så himla bra:)Kramis från lilla vännen Inger:)

Lisan sa...

Det såg ju jätte härligt ut. det hade jag gärna varit på om vi hade haft närmre dit. Villavagnen var riktigt lyxig tyckte jag. Själv var jag på scrapp mässan i Helsingborg och tömde våra konto..hihi nja inte riktigt men det spenderades rätt mycket. Sååå mysigt att bra gå o kolla och vända och vrida på allt. Synd dom inte har mässor oftare. Vet att det är en i Göteborg nästa månad men jag ska inte dit...tror jag handlade för ett par månader igår :) Ha det så bra Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Wow vilken helg du haft, förstår att du är trött nu! :) Vilka bjässar till pumpor, den största jag sett nån gång, jisses hela 626 kg det var inte illa!! Det är jättefina bilder du bjuder på, tack för det! Så vackert med allt det färggranna! :) Och orange är det du ;) *skrattar* Den bilden jag förälskade mej i, är den på pumpan vid vattnet, den är så otroligt vacker. Den måste du använda på en LO senare när du får lust, det kommer att bli kanonfint. Villavagnen som ni hyrde såg ju kanonfin ut!! Sån kan jag faktiskt tänka mej att hyra också nån gång kanske.
Massor med kramar från Lena