onsdag 2 september 2009

Skisstävling och 33 års kort

God morgon på er alla! Hoppas att ni får en bra och solig dag. Igår var det sommar här igen och man får hoppas att det fina vädret håller i sig ett tag nu. Scraphörnan har just nu en utmaning som blev en tävling. Marit har gjort en jättefin skiss , denna
Jag kunde inte låta bli, utan gjorde ett kort efter skissen

Sedan fick jag en beställning på ett grattiskort till Hanna som fyller 33 år.


Till detta kort har jag använt Magnolias papper ur serien Lazy Day´s. Jag fullkomligt älskar dessa papper, dom är så fiiina. hÄnglars nyårstjej stämpel, en pärlnål,ett fjärils charms,blommor och en ros och rosenknoppar,en cupcake,hörnswirls utstansat i grodan och alfabet BabyFace.
Ha det gott vänner och tack för alla goa kommentarer.

11 kommentarer:

sussies sa...

Hej vännen! Verkligen en underbar skiss, den måste jag använda! Du har gjort en underbar tolkning av skissen och jag älskar den söta stämpeln men har tyvärr inte fått tag i någon ännu. Sist jag kollade hos Brunkullan så fanns den inte hemma.:-(
Underbart grattis kort du gjort, älskar också dom papprena! Du är fenomenal på att färglägga dina stämplade motiv, jag är så imponerad!

Hoppas du får en underbar dag!
Kramis Susanne

Riet sa...

What a beautiful cards Lena,i love the images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Busan sa...

Hej vännen och tack för alla fina kommentarer och att du tyckte till på dop-tavlan också. Blir så glad att se att du varit inne och jag vet jag varit dålig på att besöka dig sista dagarna - känns så i alla fall men nu ska det bli lugnare här ett tag igen så jag kan njuta av allt fint du gör också. :) Dessa korten du gjort är också så fina!!! Härliga färger i båda och ja, den där "pinnen" med pärlor fastnade mitt öga på speciellt... köper du dem färdiga så eller tillverkar du dme själv?
Ja, stämplen och allt är så fint liksom Magnolias papper - och bokstäverna och dina fjärilar och allt... riktigt ögongodis!!! :)
Hoppas du haft en bra dag och att du får en fin dag imorgon.
Varma höst-kramar Busan

Gertrud sa...

Så fint kort efter skissen. I härliga höstfärger.Vilket fint papper du använt på det andra kortet. Jag tänker på gräddglass när jag ser det, ljuvligt alltså! Ha en skön helg här nere i södern. Kram Gertrud

Lena B E sa...

Hej vännen! Vilken superfin skiss! Verkligen ett supersnyggt kort du gjort efter skissen, såå vackert!!
Jättegulligt grattiskort du gjort också!! Vilka snygga papper du använt! Du är verkligen duktig på färgläggning!! Hur sjutton hinner du så mycket? Ha det så toppenbra. Kramar från Lena

Pernol sa...

Åh så fina kort!!! Det första har underbara höstfärger! Och det andra påminner som Gertrud sa, om gräddglass! Himla fina båda två!

Ha det bra!
kjaaaaam Pernilla

Busan sa...

Tack för hjälpen med pärl-pinnen - jag ska kolla efter såna på ÖB men till att börja med ska jag ner i sylådan och se om jag har några fina knappnålar som jag kan använda så länge... :) Ibland har man en massa saker hemma som man inte tänker på att det går att ha till kort ju!!! :D
Hoppas att det är bra med dig och att du kundat sköra någon tomat nu. Vi hade en busk-tomat för en del år sedan på balkogen som hette Tiny Tim. Men kan säga att liten... det var den INTE... hi hi... Den blev enorm och fyllde största delen av vår inglasade balkong där den tydligen trivdes och glada var vi för tomaterna var jättesöta och goda.
Ville bara tipsa om att man kan sylta gröna tomater - alltså de som inte hinner mogna om du inte visste - så frosten inte hinner ta de som inte hunnit mogna. Har inte gjort detta själv men vet de som gör och ska vara enkelt att göra. Och det är jättegott att ha till mat för jag har smakat!!! :)
Visst är det svårt att säga nej... tacksam du berättade du med har svårt med det. Finns väll inget säkert knep heller utan "bara" att ta mod till sig... vilket inte känns så bara många gånger... *rodnar*
Ha det så bra du bara kan idag och var rädd om dig!!!
Varma höst-kramar Busan

LenA sa...

Vilket härligt kort du gjort efter skissen! Och vad det gäller det andra kortet är det bara att hålla med,unerbara papper och i dina händer blir dom till de finaste skapelser, du är så bra på att få till dom där små fina detaljerna.

Ha det gott!
Kram

Gurkiss sa...

Super fina kort *nickar*

Lycka till i tävlingen.

ha de gott.
kram Gurkiss

Busan sa...

Ville bara säga hej och att jag hoppas du har det bra. Har suttit och tittat på allt fint du gör och inspirerats. Det är så mycket fin och jag är så glad för KAOS-awarden jag fick av dig. Har lyckats göra två stycken nu som är klara och har kollat papper till många fler så än om det dröjer ett tag så är jag på gång i alla fall!!! :) Är så roligt!!! :D
Ha det så bra du bara kan och var rädd om dig!!!
Varma höst-kramar Busan

NetteR sa...

Två helt underbara kort!