fredag 11 september 2009

Julpapper

När jag var till Pysseltagens affär i förra veckan, så visade Inger mig några snygga julpapper. Hon sålde dom i ett litet paket om 6 stycken papper. Tillverkare är Vivi Design Oslo. Jag tycker att dom här pappren var kanonfina. Lite vintagestil över dom. Ett av pappren fanns det väldigt fina lite gammaldags bilder på. Jag såg att Scraplyckan har dessa papper om ni blir sugna på dom. Jag har gjort ett par julkort med dessa papper nu och använt bilderna som dekoration.
Här ser ni pappren

Julkorten





Jag hoppas att solen skiner hos er med idag och att ni får en bra fredag.


14 kommentarer:

LenA sa...

Men såå fina kort, blir alldeles stum! Förstår att du föll för dessa papper, helt gudomliga!Dessutom lyfter dina snygga dekorationer dom ytterligare ett snäpp! Superfint!

Ha en bra dag!
Här lyser solen och jag ska jobba några timmar nu!

Kram

Marie-Louise sa...

Underbara kort, vad duktigt du har varit som gjort så många julkort redan! Pappren är fantastiska, gillar! Trevlig helg, kram kram

Busan sa...

Så underbara julkort och vilken stämning det var i dem!!! WOW!!! Ja, det är verkligen vintage stil över papperna och de är helt otroliga - du gjorde dem ännu finare när du använde dem i kort och du fick verkligen fram bilderna. Så duktig du är!!!
Hoppas du med har det så bra du bara kan!!! Här skiner också solen och det är härligt!!!
Hoppas du får en mysig helg!!! Ska själv försöka komma igång med ett födeledagskort och nu är jag inspirerad igen - tack!!! :)
Varma höst-kramar Busan

Busan sa...

Hej vännen! Vad glad jag blev att kaos:en kommit fram och det uppstämplade. Du skickade ju så mycket till mig så ville dela med mig av lite av det lilla jag har. Som du såg är det ju mest små stämplar jag skaffat mig - vet inte varför men det har blivit så i alla fall - men hoppas du kan få någon glädje av dem i alla fall. Längtar efter att börja använda de jag fick av dig!!!

Du har helt rätt att den stora med katten i granen är embossad och tänk på att gamsol teknik (den med färgpennor och en lösning) kanske inte fungerar - fungerade inte för mig. Vill du ha den uppstämplad med vanlig stämpeldyna så skickar jag gärna till dig för jag har tänkt försöka mig på det till veckan ändå. Jag både gillar och gillar inte embossat - det är bra ibland och inte ibland så jag är kluven där. Men bara hojta i så fall!!!

Tack snälla för tipsen med albumen - det låter jättebra och är lite som jag tänkt då själv vad som kan vara bäst. Skönt att inte jag var ute och cyklade helt!!! :) Har fastnat något i alla fall i mitt teflon-minne.. hi hi...

Glad jag är att du tyckte om kaos:en och allt!!! Ha det så bra du kan och en mysig helg så hörs vi!
Varma höst-kramar Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilka underbara KAOS Awarder som finns här under villa säga att jag GILLAR DOM MASSOR:) Å dina Julkort dom är jo bara så himla snygga har tittat och tittat å kan inte välja vilken jag tycker bäst om:) Jag tycker dom är super snygga alla i hop:)Papperet är helt underbart så forstår mycket väl varför du köpte det:)Tack för dina ord och din omtanke hos mig. Har haft en liten paus då jag inte mådde så bra men nu känns det bättre:) Ha en riktigt trevlig fredags kväll och helg kramis från lilla vännen Inger:)

Erica sa...

Åhh vilka fina papper. Och din kort är hur snygga och härliga som helst. Gillar dem massor. VIlken julstämning man kom in i av bilderna.

Jag tror att alla dina julkort har fått mig sugen nu:)

Hoppas du får en underbar helg!

Kramar ERica

lk46 sa...

hallo min vän!
Så många vackra julkort du skapat, man blir jätteglad att se dem!
Du har något att hämta i min blogg, något som kommer med posten om några dagar!
Ha en skön helg!
Kramizar från Lene

Petra sa...

Lena, var du tvungen att visa de här fina papperena nu:)?Jag hade ju bestämt att jag inte skulle köpa ngr nya julpapper innan de "gamla" är slut! Det är det värsta med den här roliga hobbyn att de kommer sååå mycket nytt och fint hela tiden som man blir sugen på.
Och dina kort är helt UNDERBARA.
By the way, är dessa korten också i 15x15? Tycker om det enkla, rena i dina kort. Liftvarning!
Kram o ha en skön helg.
Petra

Pernol sa...

Åååå såååå fina kort!!! Papperen var ju snygga!

Hoppas att allt är bra med dig.
Ha det bäst!
kjaaaaam Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad du är underbart god:) Jag gillade ordet "GRYM" som du skrev hos mig TACK SNÄLLA:) Men inte för att härma på något sätt jag tycker beskrivningen passar så himla bra till dig med:) Tycker du också är riktigt "GRYM" på att alstra å pyssla:)Ha en underbar söndag min vän och sköt om dig, kramis från lilla vännen Inger:)

NetteR sa...

Så otroligt vackra julkort. Älskar färgerna!

Lena B E sa...

Åh vilka underbara julkort!!!
Fantastiskt vackra bilder!!!
Jag har sett dom där och funderat på om jag skulle köpa dom, kruxet är att jag bara vill ha bilderna och kanske nåt enstaka av papperen. Bilderna får en verkligen att längta till jul, dom ger sådan julstämmning. hi hi...
Massor med kramar från Lena

sussies sa...

Wow! Vilka underbara kort du gjort av de vackra papprena! Såg papprena där idag och funderar på om jag ska köpa dem eller inte, dock känns det lite tidigt med julkorten. Men om jag ska bli färdig med dem i tid så är det nog bäst jag börjar snart, hehe!
Kramisar från Susanne

Lisan sa...

Wao söger jag än en gång. Dessa julkort tar andan ur mig. Super fina..skulle ramas in och sättas på väggen tycker jag. För dom är då mycket finare än mina tavlor som vi har på väggarna. Ha det så bra så där mitt iveckan. Kramis från Lisan