onsdag 30 september 2009

Julkort,julkort,julkort.......

Ja, det är full fart i julkorts tillverkningen här. Nu har det blivit lite kallare ute, med frost på morgonen och flera minusgrader. Då känns det lite bättre med inspirationen för det här med julkorten.
Här kommer några exempel på denna veckas julkort. Jag gör oftast flera med samma papper och dekosar, så det går lite fortare.


Papper Papper Vivi Design ,ansikte från en hÄngelstämpel,metallblommor köpta hos altheasmix

Insidan på kortet.

Detta är ett mycket enkelt kort, med få dekorationer. Papper från Melissa Frances, riktigt snyggt tycker jag. Stämpeln har jag fått av min vän Gertrud och pärlbandet köpt hos AltheasMix. Motivet är satt med 3D kuddar och jag har satt ett tag att dra ut under motivet.
Ha det gott. Själv ska jag ta mig en mugg kaffe....


6 kommentarer:

Lena B E sa...

Mmmmm så fantastiskt fint julkort!! Insidorna är ju hur snygga som helst!!
Men vart får det som är på sista bilden, plats på kortet? (det fattar inte jag) Hur som helst är det kanonfint!! :) Nu har jag precis beställt dessa motivbilder som du har använt på flera julkort, och några röda & bruna papper, joodu tom. bruna får den äran att komma hem till mig. ;) hi hi...
Kramar från Lena

sussies sa...

Wow, vilka snygga julkort du gjort! Så fint med lite andra färger än rött och grönt och dom papprena är jättefina!
Criss Cross-korten är också väldigt fina med så fina tags!

Ser ut som ni hade trevligt på Öland! Den campingen bodde vi en natt på när vi var på Öland för 3 år sen. Mycket fina villavagnar! Var de dyr att hyra?

Hoppas du får må så bra som möjligt!
Många varma kramar Susanne

LenA sa...

Superfina kort, undrar jag hur många du har gjort nu!?
Det ena finare än det andra, du har så många fina idéer!

Som du ser håller jag ut så länge det går framför datorn ikväll!!!

Ha det bra!
Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Å gissens I LOVE THEM vilka snygga Julkort dom är så himla underbara Lena:) Du är en riktig fena på att få till det och det är så himla kul att se annat skapat med dom samma papper som man skapat med själv.DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG tvivla aldrig på det snälla:) Jag hade sådan himla tur att få hälsa på hos Mita i går och drömma mig bort i butiken hos henne:) Man skulle vilja var miljonär för det fans så himla mycket man bara vill ha:)Men en liten godis påse med pyssel fick jag allt med mig ha ha ha
Du ska veta att dina kommentarer gör nog mig lika GLAD ska du veta, tycker det är så himla kul att ha fått kontakt med dig Lena:) Ha en toppen dag och sköt om dig, kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Lena B E sa...

God morron din sjusovare. ;) hi hi... nä skojar bara, förmodligen har du varit vaken sen ottan som vanligt?! Brrr. idag är det riktigt kallt här också, det är då tur man får sitta inne och kura med lite kortpyssel. Idag ska det bli julkort har jag tänkt, jag längtar efter att göra några flera nu. Ha det så bra vännen! :)
Kramar från Lena

Petra sa...

Wow, vilka fina julkort. Hänglaflickan är jättesöt på julkortet. Lena, hur mycket mäter cardstocken innan du börjar vika den och hur formar du locket? Ser mycket fint och arbetat ut.
Kram
Petra