tisdag 22 september 2009

Höstdagjämning

Man märker tydligt att hösten är här. Det är mörkt så man får ha lyset tänt, regnet öser ner, ja det är höst!
Jag har ägnat förmiddagen åt att städa av lite här i pysselrummet. Förstår inte hur jag bär mig till..När jag städar så hittar jag alltid en massa klistriga halvpärlor på golvet! Använde pincett när jag ska ta loss dom. Men allt som oftast far de iväg för mig och med dåliga ögon så är de svårt att hitta dom. Tur man städar ibland,hi,hi.
Enligt Lenas och Busans räknare så är det nu 94 dagar kvar till Jul. Tänk vad tiden går!
Till helgen ska vi åka till Öland. Det är sk Skördefest där. Det ordnas festligheter och utställningar mm i varenda liten by på ön. Var dit förra året och det var mycket trevligt. Förra året pajade kameran. Hoppas på större tur i år och att jag ska kunna visa er lite bilder sedan. Kanske på en jättepumpa!

Julkortstillverkningen fortsätter här. Här kommer några av de jag gjort sista tiden.






Dessa tre kort har stämplar från hÄnglar och sTänglar. Papper från Maja Design och det bruna är köpt på Panduro förra året.



Lille James är köpt hos Motivet och är en stämpel jag aldrig ledsnar på. Tycker han är så söt.

Ha en bra dag och hoppas ni har bättre väder än det vi har i denna delen av Småland.





9 kommentarer:

Petra sa...

Underbara kort Lena, blir så inspirerad.
Här regnar det också och är busväder. Gött o sitta inne o pyssla lite.
2 små frågor bara. Är bilderna helt gratis? Vilken typ av papper skriver du ut dem på?
Kanonfina är de förresten, så tack.
Kram
Petra

Lena B E sa...

Ååååå så fina julkort!! James är verkligen jättesöt och även bocken på det första kortet, den är jättesöt!! Ja nog är det höst alltid, här blåser löven av på träden idag och vimlar omkring i luften. Ha en jättebra dag Lena! Kramar från Lena

LenA sa...

Jättefina julkort du har gjort!James är en riktig liten sötnos, kan förstå att det är en favorit.

Visst är hösten här på riktigt nu,som tur är gillar jag det!Ute är det blåst och regn men jag har tänt en brasa i spisen och nu ska jag försöka få till ett julkort. Ligger långt efter!

Hoppas eran helg på Öland blir riktigt härlig, låter så mysigt, kanske något att tänka på nästa år!

Kram

Lena B E sa...

Jo visst är stickersen köpta hos Nettan! Hoppas ni får riktigt roligt på Öland och hittar mycket gott att handla. Är ju alltid lite kul att köpa olika specialitéer & hemodlat som är giftfritt är ju så GOTT, tvärt emot det som man hittar i affärerna!! Det ekologiska har ju oftast den "rätta" smaken!
Kramar från Lena

Gertrud sa...

Nu har flitmyran Lena varit i farten igen. Fina kort du har gjort. Va kul att ni ska till Öland, jag håller tummarna för bättre väder än när ni var här i Skåne. Ha det bra kompis.Kram Gertrud

Linda Horn sa...

Helt underbara julkort, Lena!! Älskar också den stämpeln - Lilla James - tyvärr kan man ju inte köpa alla stämplar man älskar. Men han passar fint både annars och nu till jul.

Tack för din grattis-hälsning inne hos mig! Förlåt att jag inte kikat in tidigare och tackat, allt har varit ganska omvälvande! Tänk, mitt första DT-uppdrag!! Kunde jag inte tro, att det skulle komma så snart....

Ha det så gott, och klappa Lilla James lite från mig! ;-)
Kram

sussies sa...

Hej vännen!
Åh, så helt underbara julkort du gjort! Bocken och lilla James är så söta! Vad duktig och flitig du är som redan kommit igång med julkorten, smart! Då slipper du hålla på med det sen i december då man har fullt upp ändå med allt annat innan jul.
Hoppas resan till Öland blir rolig och mysig! Ekologiskt är aldrig fel och så gott. Väntar på att få se foton därifrån sen när du kommit hem. Hoppas bara att kameran håller i år.
Må så gott!
Kramisar från Susanne

lk46 sa...

Åh så snygga julkort du gjort! Måste komma igång med mina! Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Busan sa...

Men så söta och fina kort - du är så duktig!!! Vilket ögongodis du bjuder på och håller med att stämplen är så söt men tycker alla var jättefina!!! :)
Varma höst-kramar till dig igen!!!
Busan