lördag 19 september 2009

Från cigarrer till Distress Ink

Hos Pysseltagen pågår just nu en September utmaning där man ska skapa ett alster i Tim Holtz anda. Sambon kom hem med en fin cigarrlåda som han fått i en tobaksaffär. Den är i trä och jag satte igång i går med att förvandla den lite. I ställer för cigarrer så tänkte jag att mina Disresser skulle få bo i den. Jag har använt papper från KaiserCraft som jag färgat in lite med Distresser och maskat med en av Tim Holtz Mini masker. Jag har klätt locket med en massa blommor, bruna och vita och lite guldfärgade rosor och rosenknoppar. Några pärlor, bild från nätet, pärlpins, koppartråds snurror,Tim Holtz Philosophy Tags, antik nyckel,metallhörn,ett örhänge med bling,metallås och glimmer Chips boards. Så nu hoppas jag att mina dynor ska trivas i sitt nya bo!!
Här kommer lite bilder på lådan.









Även insidan fick sig en omgång med papper och ink, några metallblommor och en liten bild med ram som jag Inkat och stämplat lite med en swirlstämpel.
Ha det gott och en trevlig lördag.

16 kommentarer:

Linda Horn sa...

Ååååh, sååå snygg!!!! Tänk att bara få en sån låda, bara så där!! Aaaaavis!! Lycko dina distresser! ;-)

Inger sa...

Wowww, for en kjempefin låda!!!
Virkelig stilig!!

Inger :)

Gertrud sa...

Nu fick C många pluspoäng som kom hem en sådan bra trälåda. Och du får ännu fler pluspoäng som har altrat den såå snyggt. Dina Distresser kan inte ha det bättre. Kram från Gertrud

Lena B E sa...

Wow så snyggt dina distresser ska få bo!! Lyckliga dom!! :) Det är verkligen kanonfin Lena!! :) Bilden du hittade på nätet är ju hur fin som helst!! Ha en jättetrevlig kväll. Kramar från Lena

LenA sa...

Instämmer med dom övriga, hur superfin som helst!
Är helt säker på att din distresser kommer att trivas!

Ha en bra lördagskväll!
Kram

PS haft en jättetrevlig em på teatern DS

Lisan sa...

Så fin lådan blev. Inte så vanligt här i Sverige med cigarr lådor så det gör den extra unik. En toppen ide att ha sina distresser där i.
Jag ska till Pyssletagen och små shoppa lite imorgon(har ca 25 min dit med bil). Sen har vi en mässa här i Skåne i Helsingborg nästa söndag så det blir att hålla i plånboken imorgon o spara inför det. ha en härlig solig söndag. Kramis Lian

Busan sa...

Men så fint du har gjort - och klart dina distresser kommer trivas!!! :D Hur skulle de INTE kunna göra det i en så fin ask!?! Den är helt underbar och du är så duktig - önskar jag kunde kommentera något jag gillade extra mycket men var bara - ALLT!!! :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas du haft en mysig helg.
Varma höst-kramar Busan

Erica sa...

Åhhh wow Lena, hur snygg är inte denna asken. Helt fantastisk. Du har verkligen lyckats.

Du har gjort massa fint under veckan. Håller allt koll på dig även om jag inte allt hinner skriva :)

Tack för all inspiration!

Kram Erica

Carina W sa...

Hej,Lena!

Vilken supersnygg låda du gjort.
Alltid bra att ha och framförallt roligt när man gjort den själv.

Kram!

Petra sa...

Ojojoj, så mycket fint du hunnit med. Allt är helt underbart. Tags med kuvert och lådan, allt, allt.
Tack för all underbar inspiration.
Kram o ha en bra dag.
Petra

Anonym sa...

Åhhh, du gör så fina saker. Man blir helt tagen av de du gör.
Jättejättefint.

Har du någongång tänk på att sälja nått sånt här på någon Marknad?

Kom på det nu, för vi har Marknad här i helgen..
Hoppas på lika fint väder som nu, då blir det roligt att gå och titta på allt.

Kram/Britt-Marie

Lena B E sa...

Jo du, nu brinner det i knutarna här! Hi hi... Är så scrapsugen så du anar inte. ;) Har ingen lust att hålla på med swapkorten idag så jag började med ett av födelsedagskorten istället. (det till min systerdotter) Även om jag inte kan visa upp det på bloggen än på några veckor, men som tur är så har jag annat att visa först. Ha en härlig dag. Kramar från Lena

Busan sa...

Hej vännen och tack för titten - ja, visst var väskan Lisan gjort så fin!!! Hoppas du har det bra och har lite goa pysselstunder. Har sytt upp ett par byxor idag men mer räckte inte orkan och tiden till men hoppas jag ska kunna komma igång och pyssla lite imorgon - längtar så.... tänk att man kan sakna pysslet så när man inte kan på ett tag!!!
Hoppas du har det så bra du bara kan och så jättefin ask igen du gjort - har suttit och tittat länge på den när jag vilat och den är så fin!!! Duktig du är!!!
Varma höst-kramar Busan

Pernol sa...

Ååå wow vilken supersnygg låda!!! Lycka till i tävlingen!

Ha det gott vännen!!!
kjaaaam Pernilla

Petra sa...

Hej igen Lena,

Glömde fråga dej var på nätet du hittat bilden på lådan, är det gratisbilder?

Kram igen.
Petra

Lilla Pyssel Inger sa...

Å WOW WOOOOOOOOOW vilken låda du har alstrat BLEV SÅ HIMLA FÖRTJUST I DEN DEN ÄR BARA KANON SNYGG:)Du kan inte annat en vara jättenöjd med denna lådan:) Denna måste du bara vinna med jag håller tummarna för dig:)Tack för besöket och ditt avtryck inne hos mig blir alltid lika GLAD för det ska du veta:) Ha en toppen dag kramis från lilla vännen Inger:)