torsdag 27 augusti 2009

Torsdag

och förhoppningsvis så är sjukhus besöken avklarade för denna vecka.Vädret är skapligt idag med. Än så länge har det inte regnat i alla fall.
Jag lovade mig själv att försöka göra ett julkort i veckan. Någon större inspiration till att göra dom nu, har jag egentligen inte. Samtidigt som jag vat att jag kommer att ångra mig senare att jag inte börjat med dom. Nu fick jag en beställning på 5 stycken julkort igår . Hon vill dom ska vara klara i september. Även ett dopkort har jag fått i beställning. Sedan är det 14 swapkort att göra och även några KAOS, så brist på saker att göra finns inte.
Nåväl, har i alla fall lyckats med att få till ett julkort denna veckan med. Pappren köpte jag till förra julen, så jag kommer inte ihåg märket. Jag har i alla fall använt en hÄngel stämpel som är färglagd med MCP teknik. Blommorna har jag tillverkat själv.Kvistarna är utstansade med min spruckna punch och snöflingan och Merry Christmas kommer från ett pappersblock från Little Yellow Bicycle " Christmas Magic Collection" som jag köpte hos Magnolia. Önskar er alla en bra fortsättning på dagen.

14 kommentarer:

LenA sa...

Jättefint kort du gjort! Beundrar dig för att du håller fast vid tanken ang julkorten. Jag har också tänkt...men sen blir det inte av, alltid något som kommer ivägen.
Kul med alla dina beställningar,inte roligt att bara lägga på hög!

Ha det gott!
Kram Lena

Gertrud sa...

Snyggt julkort Lena, du är klok som börjar i tid. Kul att du har beställningar, det är roligare att göra saker som blir använda meddetsamma. Jag har varit ledig denna veckan och jag har inte fått gjort något tycker jag men det gör inget. Det kommer en höst med mycket pysseltid. kram Gertrud

Lena B E sa...

Åh så härligt julkort!! Det känns som om julen redan är här när man ser det kortet! Jag tycker du är jätteduktig som kan göra julkorten redan, och tänk vad skönt sen när julen närmar sig med stormsteg. Jag önskar jag kunde göra detsamma! Ha en jättebra dag vännen. Kramar från Lena

Busan sa...

Men vad duktig du är Lena!!! Blev jätteglad när jag såg ditt julkort och det är ju så fint OCKSÅ!!! Och den fina bladstansen och blommorna... stämplen... ja, du kan allt skapa fast inte du inte känner någon större inspiration. :) Och jag förstår du får mycket beställninga och att du har mycket att göra nu. Samtidigt så verkar du ha ett bra tempo och kunna göra ganska mycket på kort tid så det kommer säkert gå bra.
Tack snälla för din kommentar igen. Jag blir så glad för dem. Har lagt in lite fler foton och hoppas det ska synas lite hur det glittrade men det är som du skriver svårt att få med det.
Hoppas du kryar på dig och får en mysig helg. Sjukhus är bra när man är sjuk men ja, helst vill man ju vara frisk nog att inte behöva besöka dem alls. Tänker på dig och ha det så bra du bara kan!!!
Sommar-kramar Busan

Pernol sa...

Jättefint kort!!!! Vad duktig du är som har kommit igång med julkorten redan nu! Ja själv grips jag lite av panik när julen kommer med allt som ska vara klart. Jag får väl börja snart jag me.

Ha det bäst!
kjaaaaam Pernilla

Linda Horn sa...

Vilket fint kort!!! Vad duktig du är, som gör julkort i god tid!!! Det sade jag också att jag skulle göra........... fast det har jag inte gjort. :-( Blir väl samma stress som vanligt.

Riet sa...

What a beautiful card Lena,i love the image and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Lilla Pyssel Inger sa...

Å Lena vilket SUPER SNYGGT Julkort, man får en riktig härlig Julkänsla när man tittar på det:) Du är så himla duktig att få till det:) Ha en toppen dag och helg, kramis från lilla pyssel Inger:)

Erica sa...

Vilket jätte härligt jyulkort du gjort. Inte dåligt att göra även om inspirationen inte finns där. Man skulle verkligen behöva börja nu men jga kan verkligeninte få till det ännu.Hoppas det kommer snart.

Grattis till dina KAOS också och dina KAOS awarder var hur snygga som helst.

HA en underbar helg!
Kramar Erica

lk46 sa...

Så snyggt Julkort! Duktigt att försöka att göra ett i veckan!
Kram lene

Zornitsa sa...

papperna är från Scrapper Choice :) De är helt underbara, älskar dem! Du har helt rätt ang julkorten, man ångrar alltid att man inte började i tid... Kram!

Hanna sa...

Helt underbart kort! De röd och vit prickiga blommorna är såååå söta och papprena med god jul och med pepparkaksgubbar är urläckra!!! Märks verkligen inte att du saknade inspiration.
Kram /Hanna

Caroline sa...

Så fint!

Lilla Pyssel Inger sa...

Önskar dig en toppen dag och en toppen vecka, kramis från lilla vännen pyssel Inger:)