söndag 2 augusti 2009

Pappers låda


Gulliga Hanna har en mall på en söt kortlåda i sin blogg. Här kan du hitta den.
Jag tog i går kväll tag i att rensa min låda med alla spillbitar. Det har blivit att man bara slängt i papper där och till slut var den full. Alla större bitar skar jag ner till 15X15. Gjorde en låda efter Hannas mall och ska nu ha mina papper väl synliga på skrivbordet. Så kanske jag använder dom, några i alla fall.
Även idag har det varit ett underbart väder. Soligt och 25 grader varmt. Tur att vi fick lite sommar till sist i alla fall!

8 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Snygg låda! Ska kolla in mallen, jag har letat efter en att ha mina "bara för att-kort" i och den här ser ju toppen ut! Härligt med sol, jag snodde grabbarnas studsmatta idag.....men inte för att studsa utan för att ligga och sola och läsa. ;) Sååå skönt! Hoppas solen fortsätter skina på dig! Stor kram!

Busan sa...

Jättesöt låda och så praktiskt!!! Hm... måste nog låna den idén också för nu ligger de i en låda och är inte alls lätta att bläddra i. En riktigt bra idé och sååå fin den är.
Gott du fått en härlig dag med sol!!! :) Här har vi med haft en sån fin dag med sol så längtar efter fler... kan aldrig bli för många såna dagar.
Sommar-kramar till dig från Busan

sussies sa...

Vilken bra idé att samla spillpapper i! Så snygga färger, helt i min smak! Just nu så ligger alla mina spillbitar och skräpar i en låda bara huller om buller så en sån skulle jag oxå behöva.

Så skönt att ni haft så härligt väder! Här uppe har det varit mulet stor del av dagen men solen tittade fram ikväll och runt 20 grader.

Varma kramar från Susanne

Linda Horn sa...

Hmmmmm.... såg den asken, och tänkte göra den till kort. Fast jag gör ju inte alla kort i 15x15, de har alla olika mått. Men att ha den till spill är ju alldeles ypperligt!! Den blev ju jättefin!

LenA sa...

Så fin och dessutom praktiskt att ha det framme, spillet blir så lätt bortglömt annars! Ja, jag får nog ta en titt på Hannas blogg.

Härligt med fint väder i morgon åker vi ut en liten sväng på några dagar, bilen är packad för camping men om vädret slår om finns det som tur är hotell!
Kram

Hanna sa...

Hej Lena!
Åååhh, vad roligt att du gjort en låda efter min ritning - superglad!!!
Vilket bra sätt att använda lådan, måste nog också göra en fin låda till spillpapper. Som det är nu ligger de i en enda röra i en skokartong.
Kram kram /Hanna

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena:) SUPER SNYGG låda gillar massor nu är nog dina papper glada när dom får ett sådant fint ställe att förvaras på:) Kortet under här är hur ljuvligt som helst gillar massor också:) Tack snälla för besöket och din kommentar hos mig vad du är gullig:) Ha en toppen måndag och vecka å sköt om dig kramis från lilla pyssel Inger:)

Petra sa...

Men tack för söt kommentar. Så glad jag blir.
Visst är Hannas lådor fantastiskt bra. Din låda blev jättefin. Jag har gjort 4 st olika och jag funderar lite på om man skulle kunna göra den lite större så man kan sätta ett par paket servietter i den och så ge bort som en trevlig present. Men har inte kommit på riktigt hur jag ska göra än.
Kortet till Sandra är underbart.
Ha en trevlig dag själv, här är det ösregn idag.
Kram
Petra