torsdag 20 augusti 2009

Maribel


Ja, nu har dundersköna Maribel återigen hamnat på ett kort. Är så tacksam att jag fick lite avtryck av Gertrud. En både snygg och praktisk stämpel som man slipper färglägga.
Idag har det varit ett riktigt skönt sommarväder här. Satt ute en stund och pysslade lite. Kladdade lite med distresserna och fick ihop denna bakgrund som jag använt på kortet. Bruna blommor, gula rosor och vita rosenknoppar, brunt snöre,brunt crisp band och en smyckedel i form av ett hjärta fick pryda kortet
Ha det så gott!

22 kommentarer:

Busan sa...

Hej vännen!
Vad påhittig du är med örhänge i förra kortet och hjärtat i detta - det är så fina färger och ja, jag börjar längta efter hösten när jag ser dessa fina kort du gjort... beror kanske på färgerna för de är så lugna och härliga med mycket arbete bakom... och Maribel stämplen är verkligen jättefin - liksom dina fina fjärilar...
Hörs vi inte innan så hoppas jag du får en mysig helg med fint väder och jag är så tackam för all uppmuntran och stöd från dig - det har hjälpt mig att komma tillbaka så här långt fortare än jag trodde var möjligt. Bamse-kramar till dig som tack så länge!!!
Sommar-kramar Busan

Busan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andrea sa...

Ah Lena - a wonderful card - luv the color and the motiv!
Many greetings
Andrea

Hanna sa...

Jätteläckert kort! Snyggt med det brända hålet och hjärtat. Och väldigt fin stämpel. Jag håller på att färglägga ett av motiven jag fick av dig :)
Kram /Hanna

Gertrud sa...

Visst är hon snygg. Jag får nog plocka fram henne igen. Jag har ju gjort många kort med denna stämpel men jag tröttnar inte. Du har gjort enn superkort och smyckehjärtat är bara perfekt. Bakgrunden är höstfin. Kram från Gertrud

Marie-Louise sa...

Snyggt! Jag har ju också fått den sköna damen av Gertrud men inte gjort nåt av henne än...hm får klura på nåt :)Bakgrunden blev jättebra, och fint med alla de små detaljerna :) Kram till dig!

Lilla Pyssel Inger sa...

Ett SUPER SNYGGT KORT IGEN:) Så himla vackert och färgerna bara smälter in i varandra du är så himla duktig Lena:)Jag hade sådan himla tur att en riktig god pyssel vän hittade denna stämpel och köpte den till mig då hon visste att jag ville ha den:) Ha en toppen dag och helg å sköt om dig, kramis från lilla pyssel Inger:)

LenA sa...

Vilka superfina kort du har gjort sedan jag tittade in sist!
Är så himla imponerad av att vilken stil du än jobbar med så blir det lika fint,man bara vill se mer......
Kram från Lena

Petra sa...

Två mycket vackra kort du gjort. Ja Maribel, den är vacker den stämpeln.
Önskar trevlig helg.
Kram Petra

Lena B E sa...

Hej vännen! Nu funkar min dator igen, så skönt så att få sitta lite bättre vid min egen!! Här ösregnar det så det är ett perfekt scrapväder, ska försöka hinna med lite i dag med. Ihelgen ska vi kanske åka till dalarna en dag för att titta på en bil som gubben vill ha. Tyvärr blir nog det på söndag så inga scrapbutker är öppna, det har nog gubben räknat ut! Hi hi... ;) Han vet ju hur mycket pengar som skulle gå åt i den butiken. ;) :lol:
Ha en jättetrevlig helg.
Kramar från Lena

Riet sa...

What a beautiful card Lena,i love the image and colours.
So gorgeous papers and details.

Hugs Riet.x

Pernol sa...

Åååå vilket jättevackert kort!!! Så snygga färger som liksom smälter ihop. Den stämpeln är jättesnygg! Visst är det kul att leka med färger!

Ha en trevlig helg!
kjaaaaam Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Hejsan på dig:) Vad kul att du tyckte om min ryggsäck det är kul att göra så prova på:) Önskar dig en riktigt trevlig helg:) Kramis från lilla pyssel Inger:)

Busan sa...

Hej vännen! Ja, då har vi varit duktiga båda två när det gällde julpapper i år för jag köpte också på rean för ett tag sedan.. hi hi... Det finns ju så otroligt mycket fint - det är ju det som är problemet... om man nu kan kalla det problem... hi hi.. Har tittat över vad jag nu har köpt under detta dryga året sedan jag började och många saker är ju sånt som man köper en gång och har sen... som stansar och många stämplar osv. Så värsta chocken har lagt sig nu... ;) Min man tyckte inte det var så farligt för som han sa - när man börjar med en ny hobby så blir det ju en massa "grund-grejer" man behöver och sedan kan man ju bara fylla på med lite då och då. Skönt han ser det på det viset!!! :) Han ser ju att denna hobby och alla vänner jag fått genom den är som balsam för själen så han tyckte det var värt varenda krona - så glad jag blev att han tycker så!!! :)
Blev så sugen på att börja på julkorten när jag såg ditt fina och har en stämpel jag köpte i fjol som ligger och väntar... ska bli sååå roligt att börja använda den!!!
Tack för alla dina goa kommentarer - blir alltid så glad!!! Sommar-kramar Busan

Busan sa...

Bara jag igen... såg jag lagt in första kommentaren på detta inlägg två gånger så tog bort den ena.. räcker ju du hade en av varje. ;) Bara så du vet vad som hänt!!!
Sommar-kramar igen och ha en bra helg!!! Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Å snälla gulliga du vad snäll du är:) TUSEN TACK för ditt GRATTIS till mig och din kommentar om mitt DT uppdrag jag blev så GLAD ska du veta:) Ha en underbar söndag och sköt om dig, kramis från lilla pyssel Inger:)

Busan sa...

Hej vännen! Såg du hunnit in på min blogg medan jag tittade på länken jag fick av Lena BE till Tim Holtz... och jösses vilka grejer och tekniker!!! Oj... så roligt mycket av det såg ut!!! Var en fröjd att bara titta och se hur man KAN göra!!! :) Har du inte varit inne så är länken här: www.timholtz.com
Och håller med dig - får kolla igenom vad jag har nu tills jag ska börja på julkorten. Blev så sugen att börja göra ett i veckan som dig så tror jag ska börja med det när jag har gjort mina KAOS-kort... det ska bli så kul!!! :)
Och Pysseltagen är verkligen toppen!!! Har aldrig varit i butiken men gillar både den och Stämpelgården när det gäller att handla på nätet men handlar en del på Panduro också. Det dåliga med att handla på nätet är att man inte kan känna på papper och så... men fördelen att man får riktigt positiva överraskningar när det man beställt är ännu finare i verkligheten!!! :D
Hoppas du får en jättebra dag och att du mår så bra du bara kan. Här har humöret verkligen återvänt och jag är evigt tacksam för all hjälp och stöttning jag fått av dig. Så hoppas du känner hur tacksam jag är för alla fina kommentarer och kort och KAOS-awarden. Det har hjäpt mig jättemycket.
Sommar-kramar Busan

Lena B E sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig?! Här har vi äntligen solsken, igår öste regnet ner hela dan. Hm!! Gubben for iväg själv till dalarna och lämnade mej hemma, hi hi... då kan jag scrappa i lugn och ro. Toppen!! Han for så tidigt så jag hade ingen chans att hänga med, det går ju så lååångsamt för mej på mornarna. Ha en härlig dag!
Kramar från Lena

pysselninjangittan sa...

så fint som allting du gör!
KAOSen kommer i veckan!

kram

Lena B E sa...

Hejsan vännen! Du kan tro att jag hade det mysigt när gubben var borta!! Ingen gubbe i huset och såå scrappingen mitt för ögonen! Hi hi... Så nu är jag snart klar med det jag måste få färdigt just nu, skönt! Sen ska jag börja med mina kaosar som står på tur! På onsdag kommer Nettan från scrapbooking 4you hit, med lite påfyllning till den redan smockfulla hyllan som jag har mina scrapsaker i. Undrar vart 17 jag ska stuva in allt det nya som jag har köpt av henne. ;) *skrattar* Det ska bli jättekul att äntligen få träffa Nettan, vi har kännt varandra i ett par års tid men aldrig setts! Så det ska bli sååå roligt!! :D Hoppas allt är bra med dig?! Massor med kramar från Lena

sussies sa...

Hej vännen! Vilket underbart vackert kort du gjort! ÄLSKAR den vackra Maribel-stämpeln! Har sökt en sån länge men ännu inte hittat den i nån webshop. Kanske du vet nån som säljer den, är så tacksam för tips? Ser att du fått din uppstämplad av Gertrud, så snäll hon är. :-)
Tack för din gratulation till min publicering, det värmer verkligen ska du veta! :-)

Hoppas du får en underbar vecka!

Kramisar från Susanne

Linda Horn sa...

Ååååh, så fint album!! Vilket kul album att jobba med!