måndag 31 augusti 2009

Julkort vecka 3

Hej på er bloggvänner! Hoppas allt är ok med er och att helgen varit bra. Min har varit full av aktiviteter och jag har långt ifrån hunnit med det jag tänkt mig. Hade planerat att vara med i Scraplyckans CC och göra en hel del av tävlingarna där. Jag gjorde under stress 4 stycken kort och skickade in. Blev inte alls nöjd med dom, så detta kunde jag lika väl struntat i. I lördags var vi på en liten marknad i en by som heter Bringetofta. Min sambo ville dit och köpa hembakade ostkakor. Han köpte ett par stycken,mums vad gott med grädde och hjortronsylt till. Dröm om min förvåning när jag på denna lilla marknad hittade ett stånd med scraploppis och där de även sålde sina kort de gjort. Köpte några små påsar med öljetter, charms och bling för 5 kr styck. De sålde även cardstock och det blev jag jätteglad över. Kostade som de brukar 5 kr styck. Men nu fick jag tag i lite, smidigt och lätt. Cardstocken tar alltid slut tycker jag!
Vi har även hunnit med att vara på Melwins 3 årskalas och gjort ett besök hos en kär vän till mig, så aktiviteter har det varit många. Nu tänkte jag visa upp några julkort jag gjort. Ska ge Lena BE lite inspiration att sätta igång med sina julkort, ha,ha.
Först några små kort i 10 X 10 format. Dessa minihÄnglar köpte jag till förra julen. Tycker dom är så söta och passar så bra till lite mindre kort och tändsticksaskar




Kort med hÄnglestämpel i 14x14 format.



< Den här stämpel killen tycker jag är så söt. Han heter James och är köpt hos Motivet.
Detta var allt för idag. Ha en bra fortsättning på dagen.


.

11 kommentarer:

Busan sa...

Så fina julkort du har gjort - ja, stämplarna är jättefina och ALLT är så fint på dem - duktig du är!!!
Oj, så härlig helg ni haft och hunnit med massor - och att scrapp-fynda är ju aldrig fel... ;) Jag tittade själv här på marknaden efter pyssel men det har inte kommit hit men kanske nästa år... :)
Tack snälla för all uppmuntran - håller på med broderiet men pausar bara lite och vad passar då bättre än att titta in och se så fina saker... inte mycket går upp mot det - tack för inspirationen och ha en riktigt bra dag!!! :)
Sommar-kramar Busan

Hanna sa...

Oj, så många julkort du hunnit göra, och helt underbara är de!
Kram /Hanna

LenA sa...

Hej!
Du har inte legat på latsidan ser jag!
Så himla fina julkort du har hunnit med,kul med lite olika storlekar på korten!Håller med om att James är hur söt som helst, är det OK att handla från Motivet, har spanat in några jag skulle vilja ha?
Kram Lena

BellaMio sa...

Wow så duktig du är som börjat med julkorten. Och fiiina är de oxå!

Tack för dina gratulationer inne hos mig :)

Kram Kram

Lena B E sa...

Wow så jättefina julkort!! Hi hi... var det för att få mej att börja med julkorten också? *skrattar* Visst blir jag inspirerad när jag ser dina fina kort, kan ju inte bli annat!! Fortsätt att inspirera mig du bara hi hi... ;) Tack för länken, håller med dig, det var vackert!! Ska fundera ett tag så får jag se vad jag hittar på. Tack för alla tipsen om dekosarna med!! :)
Massor med kramar från Lena

Petra sa...

Vilka fina julkort Lena. Du ligger bra till tycker jag. 10x10 är ett himla behändigt format.
Jag gjorde också några julkort på CC:n, men jag blev ganska nöjd. Man kan inte lägga ner sin själ i vartenda kort på en CC, då hinner man ingenting. Men jag är nöjd eftersom jag gjorde 2 layouter, jag som aldrig blir färdig till det. Har bara gjort 3 st tidigare och jag var supernöjd med dem ända tills jag såg "proffsens" layouter. Då förstod jag att jag är en riktig nybörjare på LO:). Men jag tänker inte göra om dem, jag ser det som en skola. Att jag lär mej allt eftersom. Mina första kort såg ju inte heller ut så som de jag gör nu.
Ha det så gott.
Kramar
Petra

Gunilla/Nilla sa...

Tusen Tack snälla du för tipset om blommorna. Det var en webshop som jag inte besökt förut, kul!
Så flitig du är som börjat med julkorten. Superfina upplägg och söta motiv.

Ha en skön kväll/Gunilla

Gertrud sa...

Hej Flitiga Lisa. Det är bara du som är så klok när det gäller julkort. Dom är så söta de små minimotiven. Kram Gertrud

pysselninjangittan sa...

ohh...sett många nu som börjat med julkorten. Dina blev ju så fina som vanligt. Hoppas du får post idag :)

Riet sa...

What a beautiful cards Lena,i love the images and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Lilla Pyssel Inger sa...

Å vilka Julkort Lena dom är så himla vackra alla i hop och jag bara älskar dom:) Man kan faktiskt känna att det pirar julstämning i kroppen:) Tack för att du delar med dig av allt det vackra du gör:)Ha det bäst och kramis från lilla pyssel Inger:)