tisdag 11 augusti 2009

Brunt,orange och grönt



Ja, lite 70 tals färger blev det igen på ett kort jag gjort. Orange är inte min färg egentligen. Men har märkt att när jag någon gång sålt några kort, att just dessa färger är det många som tycker om. Så nu tränar jag, kanske kan lära mig tycka om färgen jag med, fniss.Pappret är från BG, löven har jag stansat ut i grodan, oranga blommor, lite spets,ett hänge jag köpte på mässan i Leksand och de två nålarna köpte jag hos Magnolia. Det har varit ett härligt sommarväder i någon vecka nu. Men nu har det vänt och sommaren är som den varit mest, det regnar. Måste i alla fall ta mig ut i em. Ska till sjukhuset. Så jag får ta cykeln och trampa iväg. Hoppas det blir upphåll en stund i alla fall
. Önskar er en bra fortsättning på måndagen.
Taget har jag pyntat med en hÄnglar stämpel som jag målat med Promarkers
PS: När jag satt här och skrev mitt inlägg, så hörde jag att posten kom. Blev både glad och nyfiken när jag såg att det låg ett paket från Pysseltagen där. Min vinst har kommit. Ett paket i grönt.En mini mask av Tim Holtz, en grön Distress Ink ( som jag inte har innan,heja!)en grön Pearl Maker, en grön stämpeldyna, grön chalk,Perfekt Pearls i grönt och ett grönt nät, vet ej vad det heter. Oj vad glad jag blev över denna vinst. Tack Inger på Pysseltagen.


11 kommentarer:

Lena B E sa...

Hej vännen! Stort GRATTIS till din vinst!! Så kul att du vann! :D Så fina saker du fick också. Kortet är jättefint och tagen är underbart gullig med den stämpeln!! :) Ha en underbar dag vännen och sköt om dig.
Kramar från Lena

Busan sa...

Grattis vännen och vad fina saker du vann!!! :) WOW!!! Ja, du är så väl värd dem för din LO är helt underbar och du kan vara riktigt stolt över den.
Förstår hur du menar med orange - det är en speciell färg. Själv avskydde jag naturfärger från tonåren och uppåt - allt skulle vara blått, blått och blått. Sedan blev jag äldre och nu har vi bara naturfärger... och orange!!! :D Ska ta en bild på vårt "nya" soffbord här en dag och visa på bloggen så får du se vad jag menar... ;)
Kortet du gjort är jättefint och färgerna passar så fint ihop och gillade "mallen" och att man ser ansiktet på stämpeln sticka upp... läckert!!!
Hoppas regnet höll upp när du skulle ut så du inte blev våt och hoppas du haft en bra dag annars.
Min har varit tålamodsprövande än så länge med strykning av kläderna jag köpt till begravningen men nu ska jag koppla av med vår underbara hobby en stund!!! :)
Ha det så bra du bara kan!!!
Sommar-kramar
Busan

Gertrud sa...

Färgerna ÄR snygga. Orange är en underskattad färg som jag tycker att vi slår ett slag för. En varm härlig färg. Men jag håller med dej att det är inte ofta den används, det får vi ändra på.Kortet är snyggt med tagen. En fin vinst med bra saker, grattis. Kram Gertrud

lk46 sa...

Ett helt underbart kort, jag gillar verkligen färgerna och stämpeln är ju bara så söt!
Och så har du vunnit också, ska bli kul att se vad du gör med masken... har ingen aning om hur man gör.
Ha en skön dag imorgon min vän!
Kramizar Lene

Pernol sa...

Som vanligt ett jättehärligt kort! Jag gillar starkt färgen orange! Jag tycker det är en jättemysig färg och speciellt på hösten.
Grattis till vinsten! Ska bli kul att se vad du hittar på med detta!
TACK för receptkortet! Ditt var jättefint!

kram Pernilla

pysselninjangittan sa...

Grönt är ju perfekt! grattis
och visst de e så fina färger ihopa fast det är orange ;-)

kram

Hanna sa...

Hej Lena!

STORT GRATTIS till vinsten!
Det är du verkligen värd - du gör såå mycket fint!

Ditt kort är helt underbart, vackra färger och många söta detaljer!

Ha det bra,
kramar från Hanna

Erica sa...

Grattis till din vinst. Det var fina saker du fick. Kortet dit är helt underbart. Gillar färgerna massor. Blev jätte fint ihop.
Massa härliga och fina detaljer.

Ha det gott!
Kramar Erica

pysselninjangittan sa...

jag igen!
du har nåt hos mig :-)

LenA sa...

Tack för välkomnadet, det värmer, skönt att vara tillbaka på spåret igen! Var tvungen att hasta in hos dej innan jag går till jobbet,WOW, vad mycket fina alster du hunnit med och GRATTIS till vinsten, är faktiskt inte förvånad alls för du är så superduktig!
Nu ska jag njuta en stund här hos dej sedan ska jag hasta vidare önskar jag fick vara hemma idag för nu känner jag pysselsuget igen, så det blir nog inga mer TVkvällar på ett tag!
Ha en riktigt skön dag, hoppas solen lyser hos dej , det gör den här!
Kramar

Riet sa...

What a beautiful card,i love the image and colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x