fredag 12 juni 2009

Dopkort nr 2




Jag har gjort ytterligare ett dopkort. Valde en ljus lila färg (BG wisteria) som passar både till tjej och kille. Barnet som ska få det är inte fött än. Men jag tyckte det var lika bra att göra några dopkort till när jag ändå var igång. Gjorde även ett par små dopskor till i samma papper. Dom var verkligen pillriga att göra och passar inte till mina stela fingrar,ha,ha. Ska jag göra några fler får jag nog förstora dom lite.


Jag har även gjort ett " bra att ha kort" inspirerad av min vän Gertruds kort. Jag har använt papper graphic 45, sååå fina är dom. Fjärilarna har jag klippt ur från ett papper och det lilla tagset är även det från graphic.Fjärilarna är fästa med tre D kuddar.Jag har använt två stämplar, blomman och fickuret nere i hörnet.En brun knapp, några blommor från Prima ,några hattnålar med pärlor,ett spetsband,snören och Till Dig utskriven på datorn. Jag brukar göra så här med texten jag vill skriva ut. Skriver först ut på ett vanligt vitt papper. Sedan klipper jag ut en liten bit av det papper jag vill använda och klistar det över texten på det vita pappret och skriver ut det igen. Man sparar mycket papper på detta viset.


Regnet det öser ner över Småland idag med. Det är inte utan att man blir lite less på detta vädret. Nåja, man kan ju alltid pyssla lite. Önskar er en bra fredag. Kram Lena


5 kommentarer:

Hanna sa...

Dopkortet och skorna är verkligen super söta! Det andra kortet är urläckert. Så snyggt stämpelmotiv och massor av fantastiska dekorationer! Kram på dig i regnet. /Hanna

Elli sa...

Super!

Gertrud sa...

Så fina saker du har gjort. Dopkortet är så ljuvligt och jag fattar inte hur du har fått till de små skorna. Detta tillsammans är bedårande. Och vad du kan vara glad för din nya stämpel den är så användbar. Precis som min Mirabell-stämpel. Ditt kort blev ursnyggt. En stor kram från Gertrud

lk46 sa...

Två helt olika kort men båda så ljuvligt vackra! Jag älskar vintage kortet, men dopkortet och skorna är ju så gulliga så det inte finns ord för det!
Hoppas du får en trevlig helg min vän!
Kramizar från Lene

Lena B E sa...

Åh så söta dopkortet och skorna är!! Det andra kortet är så ljuvligt vackert!! Supersnygga alster!! Du är så duktig!!
Hoppas du får en härlig dag trots att det regnar. :)
Kramar från Lena