tisdag 19 maj 2009

Grabbigt


Scraphörnan har en utmaning i bloggen att göra ett grabbigt kort eller LO. Eftersom jag inte gör några Lo;s, så får det bli ett kort. Det är svårt att göra kort till killar tycker jag och väldigt ofta saknar man dekorationer till dessa kort.Nu har jag fått till ett i alla fall. Jag har använt hÄnglars stämpel, gitarrkille, papper dino från Basic Grey och ett tags urklippt från ett Graphic 45 papper.Två gångjärns brads, en svart knapp, en utstansad not,svart fjäril och band från Gertrud och Grattis utskriven med datorn får tjäna som dekorationer.
I går fick jag hem en ny skärmaskin från Fiskars. Under loppet av ett år har jag varit ut för att på 2 skärmaskiner har siffrorna och strecken försvunnit. Så jag har inte haft någon nytta av dem. Inte nog med detta, skärbladen blir slöa med en gång!Jag har klagat och igår fick jag hem en ny maskin från Frankrike levererad till dörren. Nu är det en här som ska sätta en bit tejp på siffrorna. Så kanske den håller lite längre i alla fall!!! Ha en bra dag. Kram Lena

11 kommentarer:

Marit sa...

Härligt kort, vännen!

Kul att du hänger på våra utmaningar=)

Kram

bittan sa...

WOW...vilket läckert kort...å deffinitivt grabbigt!!!

Erica sa...

Ett lika fint kort som alltid. Gillar dina kort massor.
Tror vi får ganska lika grabbiga kort...... :) Kanske skall ändra lite på mitt då dey inte är klart ännu.

Ha dte gott!
Kram Erica

Ps skall försöka hinna lägga in svaret på din utmaning snart.

Lena B E sa...

Åh så jättefint kort!! Det är verkligen grabbigt!! Åh så fin stämpel sen, kanon!! Kramar från Lena

Lena B E sa...

Jag tror jag ska haka på den här utmaningen också, jag har en systerson som fyller år i juli och hans kort kan jag lika bra göra nu. Något postas till dig idag, så håll utkik i postlådan imorron. Kramar från Lena

Hanna sa...

Ursnyggt kort! Gillar detaljen med gångjärnen. kram kram

Marie-Louise sa...

Supersnyggt! Det är ganska svårt med grabbiga grejer tycker jag, du har lyckats! Tack för uppmuntran ang min LO, värmer gott! Stor kram!

Lena B E sa...

Hej vännen! Hoppas du har det bra och ett underbart väder, här åskar det och är mulet. Det hann bli för mörkt för att fota igår kväll, men nu är det fixat å klart!! Ha en trelig helg! :) Kramar från Lena

Lena B E sa...

Ha en trevlig helg menade jag naturligtvis! ;)

Gertrud sa...

Tufft kort med musiktema. Fina detaljer. Jag fattar inte att jag missat detta kort. Ha det bra så hörs vi. Kram Gertrud

BellaMio sa...

Detta kortet gillar jag jättemycket!! Har så svårt att göra grabbiga kort, men du har verkligen lyckats! Välarbetat fast utan tjejgrejjerna, snyggt!

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, jag blev jätteglad!