lördag 9 maj 2009

Ett "bulligt" kort



Var inne och kollade i Scraplyckans blogg och hittade detta gulliga lilla kort med en annorlunda vikning.Tack Karin för att du delar med dig.
Jag har försökt att göra ett litet kort. Riktigt samma blev det inte. Jag valde att göra "dörrarna" lite större. Jag klarar inte av öljetter, får dom aldrig till att sitta fast, så det blev en annan typ av stängning. Blev en aning rikt dekorerat med, hi,hi, så det vart bulligt!! Jätteroligt att göra och det blev riktigt gulligt tycker jag. Kram

5 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Här händer det visst saker hela tiden! :) Kortet är jättefint, det är så kul när det finns detaljer på många ställen att kika på. Använder mig inte så mycket av magnolia själv, men just den här med tulpanen är verkligen underbar! Tack snälla för dina fina ord angående vintage-tävlingen, känns bra när man dessutom är nöjd själv :) Ha det bra! PS. Sitter varken vid pysselbordet eller symaskinen...:)kanske blir soffan idag...Fast man blir ganska inspirerad av att blogga omkring...DS.

Gertrud sa...

Lena vad du kan. Så bra ditt kort blev och så snyggt med kantstansen på innerfickan. Jag provar också denna vikning på ett kort jag ska göra. Jag är nog långsam idag för det går lite trögt. Det var roligare idag att blogga runt. Vi hörs, kram G

Lena B E sa...

Oh så jättefint kort!! Vilken rolig vikning! den ska jag gå in på scraplyckan och titta närmare på. Det är alltid roligt att pröva något nytt.
Jag ska försöka hjälpa dig med att länka men jag varnar dig, jag är inte så bra på att förklara. Hi hi... Ta först fram den sidan du vill länka till. Sen...
När du gör ditt nya inlägg så markerar du det namn du vill länka till, du klickar på den gröna jordgloben, då kommer det fram en extra "rad" i beige färg längst upp på skärmen, högerklicka på den och markera "tillåt tillfälligt skriptbaserade fönster" sen högerklickar du på den bloggens adressfält (du vill länka till) allra högst upp på skärmen och kopierar, du klickar på jordgloben igen - då kommer det fram en liten ruta där du klistrar in adressen klickar på ok. Så då var det klart!
Jag hoppas du förstår annars får du fråga igen.
Lycka till!! Hoppas det går bra för dig. Kramar från Lena

Lena B E sa...

Ja men du lyckades ju! Va kul!!
Grattis!
Jag kom på att jag gav dig fel mått på fickan till mappen, jag skar ut den 10.5 * 23 cm, på det viset ytnyttjar man det mesta av ett 12*12 tums papper. En halv cm kan nog kvitta iaf. så du gör som du vill. Vill du ha djupare ficka så får du kapa av ännu ett papper.
Ha en underbar dag! Här ser det ut att bli ett tråkigt väder, så det är nog läge att sitta inne och scrappa. Det har jag ingenting emot!! :)
Kramar från Lena

Essmo sa...

åååh, det blev ju jättefint! ! Väldigt läckert dekorerat! =)
kram!