lördag 9 maj 2009

Bröllopskort




Så har jag pysslat till ett bröllopskort. Lena...visst kan det vara nervöst att göra kort på beställning. Allra helst om det finns speciella önskemål, färger tex som man har svårt för eller något annat. Nu fick jag fria händer och då är det bra mycket enklare.Vilka mått ungefär har du på dina mappar?
Jag har använt följande till kortet;
papper från graphic 45 från Baby & Bride Collection This Moment som är mitt absoluta favoritpapper.
Stämpel från hÄnglar,Hjärtliga Gratulationer stämpel, som jag inte vet märket på. Har embossat den.
Blommor från Prima.Dom vita har jag stansat ut själv.
vita halvpärlor, pärl pins från Maya Road ( mycket fina)
Ett hjärta (tårtpapper), ett band i papper som jag köpt hos Scraplyckan .Ett hjärtbrads,ett hjärt charms,några chipsboards med bröllopstema, blad och hörn som jag stansat ut med grodan.
Det var det hela. Vill önska er alla en bra lördag. Kram Lena

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jättevackert kort! Så romantiskt och massor av vackra dekorationsdetaljer. Kram /Hanna

Marie-Louise sa...

Åh så fint kort du fått till, romantiskt och med så många fina små detaljer. Beställaren blir säkert hur nöjd som helst!Ha en bra lördag! Kram

Gertrud sa...

Ett vackert, romantiskt och fullt av fina detaljer. Så roligt att få överlämna detta kort, du är en riktig kortmakare. Kram Gertrud

Lena B E sa...

Åh så ljuvligt romantiskt kort!! Helt otroligt fint med alla vackra detaljer!! Håller med Gertrud - du är verkligen en duktig kortmakerska!!
Ska försöka förklara hur jag gjort, synd att du inte bor närmare för det är lättare att visa. ;) Jag skar ut mappen i 20 * 30.5 cm och vek den nästan på mitten. (färdigt mått blir ca 20 * 16 cm) Fickan på insidan skar jag ut i måttet 10 * 23 cm, jag vek in 1,5 cm på tre av sidorna, i dom nedre hörnen skar jag bort 1,5 * 1,5 cm så det inte skulle bli så tjockt när jag tejpade fast fickan, med dubbelhäftande tejp. Hoppas du förstår min knapphänta förklaring, annars får du höra av dig. Ha en underbar dag & helg. Kramar från Lena

Jessica sa...

Å så fint papper , jättevackert kort, Vart har du köpt just det pappret???? Vill haaa hihi

Mycket fina grejs i bloggen
Kram