söndag 19 april 2009

Utmaning # 4 Recept


Det här var en rolig utmaning Marit. Gjorde ett kort i vårens gröna färg. Har ni inte gjort en sån här paj, så pröva. Jag lovar den är himmelskt god. Vill ni följa med på picnic?
Himmelskt god persikopaj

3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
150 g smält margarin

Rör ihop, lätt ut i en pajform, även på kanterna.

1 ägg
0,5 dl socker
2 msk vaniljsocker
1 burk crème fraiche
konserverade persikobitar

Blanda ihop.
Lägg persikobitar över pajen och häll på smeten. Grädda på 175 grader i ca 30 min.
Servera med vaniljsås eller glass.

3 kommentarer:

Marit sa...

O vad härlig!

Jag har samma recept här fast med krossad ananas =)
Supergott!

Gertrud sa...

Fin sida du har gjort, tack för receptet. Jag har också detta recept med krossad ananas men ska testa med persikor istället. Kram G

Erica sa...

vIket härligt recept. Det måste jag testa. Du har ju hunnit med amssor och allt blir bara så fint. Blev lite sugen på denna utmaning med!
Kram Erica