tisdag 6 januari 2009

Ett rosa och brunt


kort har jag gjort till Amanda som fyller tio år.

Alfabet , swirlen och det rosa pappret är ur Basic grey serie Bittersweet. Det bruna är en spillbit från Rose Moka. Blomman den större är från Prima Belle Fleur.

Stämpel från hÄnglar. Tycker hon är så söt den lilla flickan med hjärtstaven.

Jag har använt Glossy till bokstäverna och grankvistarna och vingarna på flickan har fått lite guldigt glitter på sig.

Jag har inte gjort så mycket kort på ett tag nu. Håller på att träna på att göra lite LO,s. Svårt att få till det tycker jag, men jag övar på saken. Tänker försöka få till ett album som ska bli en födelsedags present.

Önskar er en fin avslutning på alla helgdagar som varit. Kram Lena

6 kommentarer:

Gertrud sa...

Vad härligt att blogga runt och se fina kort utan tomtar. Ett jättefint kort till en 10 åring. Kram Gertrud

louisevbg sa...

vilken fint present du fick från tyskland! Jättefina kort du har gjort, visst är det härligt att ta fram sina "vanliga" stämplar efter julen :) Kramiz

Gunilla/Nilla sa...

Ett helt underbart fint kort! Så fina färger och ett härligt upplägg!

Snällt av dig att erbjuda dig att hjälpa mig med Baby Face. Har kikat lite på Tradera och sett att det finns till salu där nu. Men är lite osäker på hur det "fungerar"! Alltså hur bokstäverna ser ut utstansade. Kanske du kan hjälpa mig med det? Eller om du använt dig av det på ett kort? Tycker det ser väldigt fint ut iaf.

Du får gärna maila mig om du vill på gunilla.holmqvist13@hotmail.com.

Ha det så bra.
Kram/Gunilla

Erica sa...

Vilket härligt kort du gjort. Passar perfekt till till sin mottagare.
Kram Erica

Christel sa...

Så snyggt kort! Ljuvligt papper och stämpelflickan är helt underbar!

Zornitsa sa...

Vackert kort :)
God fortsättning på det nya året!